/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
M/S Hanne S rederiet A. E. Sørensen
Fra : Kismo
Vist : 1698 gange
20 point
Dato : 15-10-03 16:32

Jeg søger efterkommere til Messedreng John Måløe Petersen født 4.1.1944 som boede Fåborgvej 101 i Odense i 1960. Kammerdreng Jan Jessen født 3.6.1943 som boede Hyrdebjerg 20 i Svendborg i 1960. Han var søn af skibsinspektør Jessen i Svendborg. Begge disse personer omkom ved forliset af "Hanne S ved Kap Farvel d. 29.april 1960.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-03 17:24

Kismo - har du tænkt på at disse personer måske slet ikke har nogen "efterkommere" på grund af deres lave alder ved forliset. 16 og 17 år.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kismo

Dato : 15-10-03 20:26

Selvfølgelig? men det kunne være at der var brødre og søstre, fætre,kusiner eller venner fra skoletiden, da de vil være på samme alder som jeg selv, nemlig i tredserne. i min research har jeg kontakt med officerernes børn, og da officererne er født tilbage i årene 1919-1925, så det ville nok ikke være helt umuligt at fange nogle mennesker som havde en flade til de omtalte personer.
venlig hilsen
Kismo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-03 21:21

Nå ja - men det var bare lige en tanke jeg fik, da jeg så på dit spørgsmål.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : kp3504

Modtaget 20 point
Dato : 12-02-04 13:29

Jeg er lillebror til John Måløe Petersen

Godkendelse af svar
Fra : Kismo

Dato : 13-02-04 10:20

Tak for svaret kp3504.
tusind tak for svaret.
Jeg har kontakt til din søster Kitty.
Vil du venligst kontakte mig på kismo@mail.dk
hilsen kismo.

Kommentar
Fra : swim

Dato : 13-02-04 11:18

Hej. jeg er søster til John, kitty og Ken.

Kommentar
Fra : Kismo

Dato : 13-02-04 15:14

Hej Swim.
Tak for din ankomst, kontakt mig på kismo@mail.dk
hilsen Kismo.

Kommentar
Fra : stroeyer

Dato : 15-04-04 16:00

Det var i grunden ikke et spørgsmål jeg ville besvare. Men jeg skulle finde dato og årstal for Hanne S, Hans Hedtoft og Marinekutteren Ternen - så helt tilfældigt havnede jeg på kandu! Jeg har fundet svar på alle 3 datoer.

Kommentar
Fra : finoje

Dato : 05-06-04 18:25

Hej, jeg er lillebror til Jan Jessen. Kismo se din mailbox.

Kommentar
Fra : johnmalmer

Dato : 14-01-12 01:00

Der er to ting galt i dit spørgsmål, for det første hed han John Måløe Nielsen (ikke Petersen), og for det andet boede han på Æblebakken 3 (ikke Fåborgvej 101).
Og han har mindst én pårørende, en storesøster der hedder Kitty.

Kommentar
Fra : johnmalmer

Dato : 14-01-12 01:06

Idiotisk side, havde ikke set svarene da jeg stødte på spørgsmålet via Google, og derfor oprettede mig som bruger for at svare - nu ville jeg så gerne ha' slettet mit svar igen, men det kan man åbenbart ikke.
Jeg var lege-/skolekammerat med John som barn, derfor ville jeg svare..