/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Batch-fil (xcopy) ??
Fra : CLAN
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 29-09-03 12:57

Hejsa
Er der et godt bud på, hvordan en batch fil skal se ud. Filen skal kopiere alle data fra
C:\Data til M:\Data (inkl. subdirectories på begge drev).
Der skal KUN kopieres nye eller ændrede filer fra C:\Data til M:\Data
Jeg har lidt halv travlt lige nu, så har ikke rigtigt tid til at lege med det gamle DOS.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 13:18

Hvad med (hvis din DOS er engelsk):

cd\
echo y>yes
xcopy c:\data m:\data /e <yes
del yes

..og gem den som copy.bat

Hvis det er en dansk DOS så :

cd\
echo y>ja
xcopy c:\data m:\data /e <ja
del ja

..gem som kopier.bat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 14:06

Hej Molo...
Den er fin nok, men så tager den hele stakken fra C:\Data og kaster det over på M:\Data
Der skal også dato parametret /d:m-d-y med i det... og det er det jeg ikke kan få til at fungere.
Versionen er engelsk (Win2000Prof)
Sidder på min pind på jobbet. DONG har lige skiftet fra NT til Win2000Prof
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 14:10

NB: Kommandoen <del ???
Jeg skal ikke ha' slettet noget, kun kopieret fra C til M da drev M er på serveren (back-up laves hver aften). Vi arbejder fra C da vi tit mister forb. til serveren (DONG Hørsholm)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 14:16

Jamen, så skal du også bruge /k switchen evt. også /h

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-03 14:21

NB: del sletter kun den midlertige fil yes/ja (oprettet med commandoen echo y>yes eller echo j>ja) der gør at du slipper for at skulle svare på bla bla bla... når der kopieres.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 14:44

Det virker fint med XCOPY C:\DATA M:\DATA /S bortset fra det er hele dynen, som kopieres hver gang. Jeg kan huske noget med XCOPY C:\DATA M:\DATA /S /D:D-M-Y men pokker ta' mig om jeg kan få det til at dutte

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 15:01

Her er alle switches (hos mig) :

Kode
Copies files and directory trees.

XCOPY source [destination] [/A | /M] [/D[:date]] [/P] [/S [/E]] [/W]
[/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R] [/T] [/U]
[/K] [/N]

source Specifies the file(s) to copy.
destination Specifies the location and/or name of new files.
/A Copies files with the archive attribute set,
doesn't change the attribute.
/M Copies files with the archive attribute set,
turns off the archive attribute.
/D:date Copies files changed on or after the specified date.
If no date is given, copies only those files whose
source time is newer than the destination time.
/P Prompts you before creating each destination file.
/S Copies directories and subdirectories except empty ones.
/E Copies directories and subdirectories, including empty ones.
Same as /S /E. May be used to modify /T.
/W Prompts you to press a key before copying.
/C Continues copying even if errors occur.
/I If destination does not exist and copying more than one file,
assumes that destination must be a directory.
/Q Does not display file names while copying.
/F Displays full source and destination file names while copying.
/L Displays files that would be copied.
/H Copies hidden and system files also.
/R Overwrites read-only files.
/T Creates directory structure, but does not copy files. Does not
include empty directories or subdirectories. /T /E includes
empty directories and subdirectories.
/U Updates the files that already exist in destination.
/K Copies attributes. Normal Xcopy will reset read-only attributes.
/Y Overwrites existing files without prompting.
/-Y Prompts you before overwriting existing files.
/N Copy using the generated short names.

Ifølge dette skal du skrive switchen for idag : /D:dd-mm-yy = /d:29-09-03 for at lave den daglige backup.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 15:04

He, he... nu virker den
ECHO
XCOPY C:\DATA M:\DATA /S /D /Y
pause

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 15:06

Sludder ! Du kan nøjes med /d

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 15:09

Rigtigt CLAN. Det dér med den midlertidige fil var vist reminiscenser fra mine DOS dage med DOS 5.0

Hold kæft man bli'r rusten.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 15:11

Tak for svaret molokyle.
Det var Y'et der bragte mig på rette spor
Takker for hjælpen... er lidt kort i det... har f****** travlt
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 15:19

Jeg bli'r helt over jeg ikke strax kom med det rigtige svar, men takker for månedens første (..og sidste ) point.

Go' arbejdslyst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 15:48

mit gamle DOS er også godt rustet igennem... skal virkelig vride de små grå

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-09-03 16:35

ogggg så bare lige for at hygge sig med lidt nostalgi

Citat
@echo -
@echo ******************************************
@echo * *
@echo * Copy new and changed files from C:\Data to M:\Data *
@echo * *
@echo ******************************************
@echo -
@ECHO -
xcopy c:\data m:\data /s /d /y
pause

OK! Formatet her på Kandu er ikke "helt rent"

Søren