/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
flere kunder
Fra : Rayback
Vist : 424 gange
15 point
Dato : 28-09-03 20:13

Hej med jer
jeg har et lille ejendomsservice/vinduespolerings firma, men der er ikke den kundetilstrømning jeg havde håbet på, så mit spørgsmål er hvordan for jeg flere kunder. jeg havde faktisk lukket firmaet ned her i sommers men genåbner heldigvis igen.

mvh Rayback

kig evt. på min hjemmeside kom gerne med ideer www.rydahls-polering.dk

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 25 point
Dato : 28-09-03 21:38

Du har en fin hjemmeside, - dog er det lidt dumt, at du ikke har
en E-mail adresse der kan skrives til, uden at en potetiel kunde er nødsaget til på forhånd at oplyse diverse om sig selv.
For det andet, er vi desværre endnu ikke så langt, at der er ret mange der ser hjemmesiderne.
Min erfaring er stadig den gamle:
Aflever så mange visitkort som muligt, når du lige er her og der.
Når du holder ind på en lidt større parkeringsplads, - har du en stak pjecer i handskerummet, - som du lynhurtigt finder frem, og løber til samtlige vinduesviskere med.
Hæng opslag op i diverse supermarkeder, - på kundeopslagstavlerne.
Sæt reklamer på alle dine biler, - også de private og svigerforældres og venner og bekendtes.
Send pjecer med et salgsbrev til udvalgte, du gerne vil have som kunder, - boligselskaber, banker. - forsikringsselskaber, - ejendomsmæglere o.m. andre firmaer - hvor du synes det er værd at komme ind.
Måske skulle du kigge lidt på dine priser, - det kunne jo være at de var lidt for høje, i forhold til hvad eventuelle konkurrenter tager, i det område du har som udgangspunkt.
Alt hvad du skal bruge af materiale, kan du få lavet i et trykcenter som tager sig af både: Skiltning/bil-dekoration, hjemmesider, frem-stilling af logoer og efterfølgende tryksager / flyveblade og pjecer.
Sørg også for at være med som sponsor i de lokale idrætklubber m.m.
Evt. en avisannonce i lokalavisen, og ikke mindst en annonce i lokaltelefonbogen/vejviseren vil være på sin plads.
Jeg vil tro at du på alt hvad du deler ud af pjecer vil kunne opnå ca. 4-7% respons. På materiale du sender med posten, tror jeg du kan få mellem 5-10% respons.
Jeg håber disse ideer vil være med til, at du kan fortsætte fremover, - og jeg ved det er hårdt benarbejde, og at det koster, - men det er det hele værd.

Held og lykke fra
Ammitz
birgit@kj-offset.dk
www.kj-offset.dk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 29-09-03 01:17

Hej Rayback

Jeg synes Ammitz indlæg er ret dækkende, men vil alligevel lige supplere det.

Jeg har selv benyttet mig af 2 forskellige vinduespudsere, og jeg har aldrig selv gjort en større indsats. Begge gange er det vinduespudseren, der (tilsyneladende) selv har gået en tur rundt om huset, og lagt en seddel i postkassen med et konkret tilbud. Jeg har så kun skullet forholde mig til, om jeg ville give det - og derefter ringe og aftale nærmere.

Så ja: Ud at give konkrete tilbud !! (Mund til mund virker naturligvis også, men først når du har fået lidt kunder) - og også ja: Du er noget dyr i forhold til, hvad jeg betaler (en ting er at konkurrere med de andre - men du konkurrerer jo altså også med kunden selv: Er du ikke billig, gør de det hellere selv).

Erling

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-10-03 16:21

Til Rayback

Har du i det hele taget gidet gå ind og se vore svar?
Hvis ja, så giv da i det mindste en lille "lyd" fra dig, så vi ved om du kan bruge det vi har ulejliget os til at bidrage med!

Ammitz

Kommentar
Fra : Rayback

Dato : 01-10-03 20:07

hej med jer begge!!

det er nogle gode tips i kommer med begge to... men det er prøvet :D i fagbog københavn har jeg en annonce på ca. 3x3 cm pris 12500,-
indtil videre har den givet een engangs kunde til 500,- så den hopper jeg ikke på mere, heller ikke lokalaviser. dagligt bliver jeg kimet ned af uforskammet telesælger som vil sælge internetannoncer, DET GIR SLET IKKE NOGET. men mine erfaringer siger at opslag på opgangsdøre det gir altså rimelig godt. med hensyn til mine priser er der stor forskel på hvor i landet man bor, det kan variere meget. men jeg bestræber mig
at give folk en god service og et godt stykke arbejde. det er meget få af de mange henvendelser jeg har fået der takker nej til vinduespolering, men det er nok osse måden jeg skriver det på, på f.eks web siden har jeg givet en gennemsnitspris ud fra mine erfaringer på en indvendig og udvendig polering, så er jeg osse fri for at køre forgæves hvis folk syntes det ser for dyrt ud på forhånd.andre gir en pris for udvendig, eller pr. rude. jeg ved godt at nogle tager ca. 47 kr for en udvendig polering men så får de fandme osse hvad de betaler for.... ikke en skid men ærlig talt syntes jeg ikke 190,- er spor dyrt for ind- og udvendig polering i en 2-3 værelses. men det bliver vi vel aldrig enige om.

tak for jeres svar

Rayback

Godkendelse af svar
Fra : Rayback

Dato : 01-10-03 20:07

Tak for svaret Ammitz.

Kommentar
Fra : jonsey

Dato : 09-11-03 22:02

Hej Rayback

Kender du KUPON nyhederne ? ja ikke, der i er der alle mulige mærkværdige firmaer, der tilbyder alt muligt mærkværdigt nogen gange også noge knap så mærkværdigt, der jeg vil hen er at du måske når dit arbejde er, så godt som, jeg går ud fra det er. Så vil du hvergang du har pudset hos kunder kunne give dem 2-3 KUPONER med dit navn nummer etc. som de kan have på køleskabet etc. skuffen ect. Men du skal notere på disse kuponner (store visitkort) hvilken kunde du har givet dem til eks. et kunde nummer, skaffer denne kunde dig så en ny, smider du en flaske vin til 20-35 kr af til dem som TAK for hjælpen. ! Du kan evt. også skilte med din SKAF EN KUNDE ´´ TAKTIK´´ henvis mig en ny kunde og få XX flasker dejlig vin du kan nyde mens du kigger ud af dine rene ruder.

Blot en idé Få dine kunder, venner, koner, børn etc. til at "DELTAGE" altså aktiver din omgangkreds så du ikke selv skal bruge tid på at sælge eller opsøge men at pudse.. lad dine kunder etc. sælge for dig.

v.h. JOnas www.sideware.dk