/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Svcd lyden passer ikke
Fra : jfr
Vist : 266 gange
400 point
Dato : 25-09-03 23:01

Hej

Jeg har købt en ny computer med en dvd-brænder nec1300a. Når jeg vil laver en svcd med nero, passer lyden ikke sammen med billedet når jeg afspiller den i min dvd afspiller i stuen, som er en euroline 6622, men når jeg sætter den i computeren er der ingen problemer. Jeg har brugt dvdx til at rippe filmen med hvad gør jeg galt ?? Jeg har gjort det før på min gammel computer der havde jeg aldrig problemer.

Jeg har også et andet problem når jeg brænder dvd film på dvd-r eller dvd-rw begynder filmen at hakke idet og går som regel i stå når jeg afspiller dem på min dvd afspiller, det gør den også på computeren. Jeg har prøvet cloneDvd og dvdshrink problemet er det samme dvd-skiverne er Verbatim 2x .

Håber at jeg kan få hjælp.

Mvh

Jfr

Kommentar
Fra : fynne

Dato : 30-09-03 16:12

hejsa.
Før det første skal du hvis du vil lave filmene i god og hakkefri kvalitet bruge et prg. der hedder dvd to svcd. Jeg har prøvet adskillige prgrammer men dette er det bedste, men kan pause filmen og spole kapitler uden at lyden "rykker" sig så den ikke følger med mere.
Hvis ikke dette hjælper, skal du prøve et andet mærke skiver, der er et hav til forskel.
personligt pruger jeg kodak, de er lidt dyre en normalt men de virker.
det kan også være at din dvd afspiller i stuen ikke kan læse dem ordenligt, det har jeg også været ude for, selv om der stod at de kunne tage svcd mm.

håber det var en hjælp. prøv lige med dvd to svcd programmet først.
mvh fynne

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 19-11-03 00:24

Hejsa.

Prøv at brænde filmen med 8x speed. Det har hjulpet hos mig

MVH CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-06-05 01:01

Hej jfr.

Tror du ikke det er på tide at lukke dit spørgsmål??
Fik du det til at virke, eller har du fundet ud af noget andet.

Mvh
CiViC