/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kredit registrering
Fra : linjen
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 21-09-03 14:40

ER der nogle der ved hvor mange steder man kan være kredit registreret og hvor?(som privat person)
udover RKI

Kommentar
Fra : volmersrv

Dato : 21-09-03 15:39

uden at være dybt inde i emnet, mener jeg, at man kan være registreret flere steder.bankerne f.eks. laver deres egen registrering, og lur mig om ikke håndværksmestrerne også har en.jeg vil tro, du kan få eksakt besked, hvis du ringer til det relevante emnes interesseorganisation. god jagt volmersrv

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-09-03 15:40

>linjen

Denne side: http://www.kob.dk/ bruges nok mest til handlendes kreditvurdering af andre handlende - leverandører mv. - men der kan bygges et RKI modul på, og så er der fri adgang til kreditvurderinger én mas.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-09-03 15:59

hejsa
mener også der er noget der hedder købstædernes kreditregistrering.... eller noget i den stil

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 24-09-03 14:06

Som privatperson er der kun ét sted, nemlig RKI - som tidligere hed Ribers - og det eksistererer i kraft af en speciel lov.
Købmandsstandens oplysningsbureau er firmaers pendant til RKI; men tilbyder også firmaer at få registreret regnskaber mv. et centralt sted, som så kan bruges af handelspartnere til at vurdere kreditværdighed.
Bankerne har IKKE et centralt sladre-register og må iflg. lovgivningen heller ikke; men selvfølgelig har de deres eget interne register over "dårlige" kunder indenfor deres egen bank.

Lau

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 06:36

Hvis dit spørgsmål er afklaret, så er det almindeligt at lukke det. Hvis det ikke er afklaret, kunne du evt kommentere dette, så Kandubrugere kan se du stadig interesserer dig for dit eget spørgsmål. Det er md. siden du var på sidst.

Ram

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:20

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag