/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hvorfra kommer navnet...
Fra : peetz
Vist : 490 gange
20 point
Dato : 20-09-03 18:17

Vi har for et stykke tid siden døbt vores søn: Zean.
Og vi har undret os over hvorfra navnet stammer, og hvilken betydning det har.
Vi er interesseret i hvor man kan læse om det henne, da vi jo selvfølgelig også gerne vil vide hvorfra vores datters og vores egne navne stammer fra, og hvilken betydning de har.
Er der nogen der kan hjælpe os.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-09-03 18:29

Hej prøv disse link

http://www.behindthename.com/

http://www.kabalarians.com/index.htm

God fornøjelse

Lis

Kommentar
Fra : peetz

Dato : 21-09-03 18:52

Disse links kunne ikke bruges på Zean...desværre

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 30-10-03 11:23

Hej Peetz

Jeg mener at vide at det er det engelske navn for en ydre planet i det, de astronomiske kloge hoveder kalder Harth-systemet. Det er en slags gas-planet der er ca. 40 år om at nå rundt om solen, hvis det kan fortælle lidt om den ydre placering. Zean bliver også kaldet Zeanith. Du har måske hørt om den forsvunde by Atlantis (som vel egentlig var en by på en ø) , og engelske fortællinger fortæller endvidere at Atlantis også har ligget på denne planet. God historie, men sådan er det vel tit med ganle overleveringer, ikke ? Har der monstro nogensinde været et jordisk Atlantis.
Så det er mit bedste bud på navnets oprindelse
mvh
Poul-Erik

Kommentar
Fra : Ledstrup

Dato : 10-01-04 23:33

Det kan være det giver resultat hvis du leder under Sean i stedet...

-Ledstrup

Kommentar
Fra : peetz

Dato : 11-01-04 20:21

Der er ikke noget disideret på hverken Zean eller Sean. Heller ikke på vores datters navn, som er Jasmin

Kommentar
Fra : Ull

Dato : 07-04-04 16:13

Ikke for at være offensiv, men personlig kunne jeg ikke selv finde på at navngive mine børn uden at kende betydningen af deres navne.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 05-06-04 13:11

ang. navnet Zean -- er der jo mange andre navne - som betyder et eller andet. og for mit vedkommende er jeg opkaldt med 3 navne. Og dem er jeg godt tilfreds med -
hilsen Karin
mine navne er både svensk dansk og norsk