/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ændring af skrivehastighed (Nero)
Fra : spock28
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 30-08-03 23:22

Jeg har Nero 5.5 og skal brænde vcd'er. Der er ingen problemer hvis jeg brænder på CD-RW, men hvis jeg brænder på CD-R bliver kvaliteten ved 4x hastighed så dårlig at min afspiller ikke vil læse dem... Jeg har prøvet forskellige medier, uden held. Den mindste hastighed jeg kan vælge er 4x - er det slet ikke muligt at brænde med 1x eller 2x hastighed her... Eller er der andre måder at løse problemet på?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-08-03 23:30

Har du prøver at rense både brænder og afspiller?
Jeg tror ikke det hjælper med langsommere brændehastighed - PC'en kan jo godt læse cd-R efter brænding ikke?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 30-08-03 23:36

Min afspiller reagerer på nøjagtig samme måde som hvis det var brændt med for hurtig hastighed... så jeg kan kun sige at jeg tror det er det der er galt... Har prøvet forskellige kvaliteter i cd-medier, de bedste var Verbatim DataLife Plus, der ville den godt afspille, men med meget dårligt billede (hakkende firkanter)...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-08-03 23:41

Hmm.. Hvor gammelt er dit brænderdrev? - Når den nu selv kan læse, kan det så tænkes at der er opstået en lille (mikroskopisk) forskydning i drevet, der gør at det kniber på andre drev - Hvordan ser det ud hvis du forsøger at afspille på en anden computer?

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 30-08-03 23:51

Min brænder er vel ½ år gammelt. Jeg tror bare det er min afspiller der er lidt følsom, for der er ikke noget i vejen på andre computere eller afspillere...

Kommentar
Fra : wal

Dato : 31-08-03 00:10

Du kunne prøve med et andet brænder program, giver dette et andet udslag, må det jo værer dit NERO 5.5 Der er noget galt med.Ps. hvis du bruger windows xp, så husk at slå windows XPs brænder program FRA.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-08-03 00:33

rens afspilleren - lad være at købe det billigste rensesæt

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 31-08-03 08:35

Hvilket andet brænderprogram kan anbefales? Og hvordan slår jeg XP's brænder fra?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-03 12:39

Hastigheden 4x forbavser meget.
Jeg brænder med 40x, nogle gange 32x.
Nogle gange sker det at Nero anbefaler en lavere
hastighed p.g.a en større datamængde.
Men som sagt 32x og 40x fungerer upåklageligt her.
Det har ikke svigtet én eneste gang.

Accepteret svar
Fra : wal

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-03 12:54

Brænder du ned på din brænder fra et andet cd-rom.hvis du gør det, så prøv at ligge orginalt mediet i din brænder, copyer til dit brænder program. Husk at skrive et navn. Når du har gjort dette, tag cd´en ud læg en cd-r eller cdrw. find navnet og påbegynd brændningen, så skulle det virke.

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 04-07-04 19:52

Tak for svaret wal.