/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cd rom drev og brænder kører for langsom~
Fra : Kris
Vist : 583 gange
50 point
Dato : 23-08-03 09:36

Når jeg afspiller en audio cd i mit cdrom drev eller i min brænder kører musikken alt for langsomt. Hvad kan der være galt?
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 23-08-03 10:54

Hvad vil det sige at køre for langsomt?
Hakker den i afspilningen - eller hvad?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-08-03 11:06

Nej, den hakker ikke, den kører bare for langsomt. Så det lyder mumlende. Ligesom hvis en båndoptager kører for langsomt.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 23-08-03 12:00

Prøv at gå ind i egenskaber, for cd-rom. Tryk på indspilning, sæt til hurtig.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-08-03 13:47

Hvor finder jeg det henne? Jeg har windows xp.

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-03 14:42

Et CD drev kører i den fart den er konstrueret til og indlæser data, som derefter bliver omsat til lyd. Hvis CD drevet kører for langsomt, så skulle det give udslag i "hakker i musikken". Når du hører musikken som en grammofonplade der kører langsom, så tror jeg det er lydkortet du skal se på. Hvilket lydkort har du?
Der må være nogen lydfolk der kan sige noget om det.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 23-08-03 14:46

Du åbner denne computer. Højrer klikker på D-drevet cd rom drevet. trykker på egenskaber.Trykker på indspillinger. Og vælg en skive hastighed.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-08-03 15:16

Jeg har et nvidia onboard lydkort til et Soltek sl-75frn2-L bundkort.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 23-08-03 16:01

Tak for svaret per0702. Det var lydkortet. Jeg opdaterede med en ny driver, så virkede det.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 23-08-03 21:13

Held og lykke.