/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Flashe k7s5a med lan
Fra : dustin
Vist : 383 gange
200 point
Dato : 19-08-03 16:28

Hej

Jeg har flere gange forsøgt at flashe dette bundkort med forskellige opdateringer fra ecs,der kommer forskellige fejlmeldinger -enten :error 2-file does not exist eller kortet ikke understøtter flash,hvad søren gør jeg forkert?????

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 19-08-03 16:51

Hejsa

når du har hentet bios filen og ud pakket den

boot op på en win98 disc eller anden bootdisc >>hold Shift nede og tryk på F5
når du har a:\
indsæt disc med amiflash333.exe og din bios fil
f.eks With LAN\010724.WROM
skriv ved >> a:\ amiflash333 010725.rom
tryk enter

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 24-10-03 12:54

Jeg nu prøver mindst 10 forskellige bios-opdateringer, men får også hver gang error 2 fejlkode. Der mangler en fil nævnt: AMIC A29002L-V4T.
Help us!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-03 13:49

Hejsa

for at kunne hjælpe dig helt nøjagtigt
så må jeg bede dig om at tage låget af i venste side at kabinettet, således der er adgang til motherboardet.
på selve motherboardet står der med hvid skrift hvilken type board og bios version
(f.eks k7s5a rekv. 1.0)

hvilken bios version har du nu ??
så skal jeg prøve at guide dig igennem......

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 24-10-03 16:15

Åh de efternavne. Jeg fandt ud af problemet.
Bios-opgraderingen "skal" skrives "inclusiv" det efterfølgende .rom ellers genkender opdateringsprogrammet ikke filen.
Vi vænner os jo til at filnavne genkendes.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-03 17:22

oki
ja bare et komma kan udgøre mirakler..............i denne verden

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-03 17:27

Hov
hvem er nu hvem her ????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 10:16

hvis du har fået løst dit problem vil du så være venlig at lukke dette spørgsmål ?

Godkendelse af svar
Fra : dustin

Dato : 17-11-03 10:23

Tak for svaret dk.