/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
NAPOLEON?
Fra : markdkk
Vist : 597 gange
288 point
Dato : 14-08-03 08:42

Er der nogle der kan give mig en masse facts om Napoleon 1.
Jeg har brug for et hurtigt svar da det er til en opgave i skolen.

Mvh.mark

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-03 08:44

Hvad med at arbejde selv lidt, begynd med google.

Kommentar
Fra : markdkk

Dato : 14-08-03 08:49

prøv selv og se om du kan finde noget der.
hvis du ikke har nogen svar så bland dig uden om ..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-03 09:21

jeg blander mig ikke mere, forvent bare ikke at du får det hele serveret.
Du må lære at arbejde for sagen.

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 298 point
Dato : 14-08-03 09:45

Napoleon I født 15-8 1769 død 5-5-1821. Kejser af Frankrig f. i Ajaccio på Corsica. Næstældste søn af Carlo Bonaparte og Marie Letizia født Ramolino. Fik friplads i militærskolen i Brienne. 1785 Løjtnant i Artilleriet.
9-3-1796 blev han gift med Josephine Beauharnais der havde stor indflydelse i de ledende kredse, snart havde de 2 direktører Carnot og Barres skaffet ham overkommandoen over den franske hær i Italien.
Hvad er det du vil vide?
Jeg sidder med et lexikon og skriver af, og der er 2 tætskrevne sider, jeg kan da ikke sidde og skrive det alt sammen af. Dette er vel bedst med født og død. Hvad mere?
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : HelleMA

Dato : 14-08-03 14:10

Fandt lige denne side. Her er facts og links til andre napoleon sider...

http://www.napoleonbonaparte.nl/

god arbejds lyst

Helle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-03 19:04

Der står også lidt her www.corsica.dk/Napoleon/Napoleon.asp

mvh ans

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 20:45

Kære Kandu - jeg er lige blevet medlem af Kandu og jeg er ret naiv. Troede, at man skulle opføre sig ordentlig . Åbenlys mishag mellem Markdkk og Teil passer ikke. Vil i være søde og holde standarden, som jeg formoder er meningen med dette og foriøvrigt lærdommen er da lige god om man spørger, eller om man slår op i en bog. Knus fra Mirell.
På Kandu får man det hele forærende.

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 20:50

Kære Kandu - jeg er lige blevet medlem af Kandu og jeg er ret naiv. Troede, at man skulle opføre sig ordentlig. Åbenlys mishag mellem Markdkk og Teil. Vil i være søde, at holde standarden, som jeg formoder, er meningen med dette og foriøvrigt lærdommen er lige god om man spørger eller om man slår op i en bog. Knus fra Mirell.
Husk !på Kandu får i det hele forærende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-03 21:12

hm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-03 21:26

>mirell

Jeg forstår ikke helt dit indlæg.: Husk !på Kandu får i det hele forærende. Hvordan kan du vide det i løbet af de 3 dage, som du har været bruger.
Jeg har selv givet en henvisning om Napoleon, men lærdommen bliver større, hvis man selv leder, enten på nettet eller biblioteket.

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 21:27

Godt gået Teil.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-03 21:30

mirell

Hvorfor svarer du ikke selv på spørgsmålet i stedet for at kritiserer?

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 21:30

Vil du gerne have, at jeg svarer?

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 21:35

Jeg har ikke kritiseret de to gemytter, men kommet med en kommentar om ordentlig tone på Kandu. Jeg har ikke været på særlig længe , men man skal ikke være særlig ekspert for at se hvad Kandu byder på. Det er vel derfor du også er på. Skulle vi slutte her.
Hilsen fra Mirell

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-03 21:38

tonen var ikke ubehøvlet men ærlig.
unge mennesker skal lære at søge oplysningerne,
ikke be om at få det serveret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-03 21:44

Ordentlig tone?

Så skal du læse alle "trådene" her på kandu igennem, og så vil du opdage et på denne tråd, har der været talt pænt.

Kommentar
Fra : mirell

Dato : 06-09-03 21:55

Det lyder ikke godt.

Godkendelse af svar
Fra : markdkk

Dato : 12-09-03 21:15

Tak for svaret jyttemor.
Det var åbenbart ikke meget, der var om ham, men jeg må prøve at lede lidt videre på jyttemors oplysninger....

Kommentar
Fra : markdkk

Dato : 12-09-03 21:17

Mirell du har helt ret.... Teil du var lidt latterlig ikke?
MOJN