/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Selvstændig erhvervsdrivende
Fra : llo
Vist : 3718 gange
200 point
Dato : 24-07-03 21:05

Hejsa!
Jeg er så ked af mit job, at jeg snart er helt desperat efter at finde noget andet. Jeg har søgt og søgt, men med intet resultat. Jeg har altid gerne villet være selvstændig, måske det er tiden nu for mig, en ung kvinde på 24 år.
MEN, jeg ved ikke hvad jeg skal starte op med!!! Jeg er uddannet kontorassistent, hvilket jeg ikke kan bruge her. Jeg vil gerne være fodterapeut, som jeg starter med at læse til om 1 md (naturfag på aftenskole).
Har I nogle idéer?
Jeg har undersøgt mht. homeparties/sælger, men jeg tror ikke det er noget for mig, da jeg ikke er den store sælger type.
Jeg ville gerne arbejde hjemmefra og gerne kunne leve af det - satser ikke på at blive millinær, men blot så jeg kan leve af det, bare nogenlunde!!
Idéer tages imod med kyshånd.
Lone

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 21:31

Du skriver at du er træt af dit job. Har søgt og søgt noget andet. Hvad har du søgt?

Du vil gerne være fodterapeut, som du vil begynde at læse til. Det lyder positivt, da det er noget, som du interesserer dig for.

Den dag, hvor du bliver selvstændig, skal du vide at du må lære at være en "sælger" type hvis du vil have det til at løbe rundt.

Der findes også kurser, for dem, som vil være selstændige. Måske skulle du tilmelde dig et sådant.
De vil måske kunne give dig den selvtillid, som jeg tror, at du mangler.

mvh ans

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 24-07-03 21:33

Hej

Hvis du gerne vil arbejde hjemmefra er det lidt svært hvis du ikke vil sælge. Mit råd er at gå på www.jobber.dk og www.freelancer.dk hvor der er flere virksomheder, der søger eksterne konsulenter. Jeg selv er netop blevet hyret til at booke møder for et selskab. 250 kr pr møde.

//sub

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 21:43

Du skal passe på med de "firmaer" som tilbyder at du kan arbejde hjemmefra. Der er mange, som har mistet penge på det. Det er, hvad jeg har læst i medierne. Så undersøg det godt og grundigt før du går igang med det.

Til SubZero69, der skal mange møder til før fortjenesten er stor. Husk der skal betales skat.

mvh ans

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 24-07-03 22:15

Ud fra det, du skriver vil du gerne være fodterapeut. Prøv da at ringe til en, der har en sådan butik, og spørg om du må høre lidt om, hvordan det er at drive en forretning med fodpleje. Jeg kender en tandlægeklinikassistent, der startede en fodklinik for 10 år siden, uden nogen forudsætninger overhovedet. I dag har hun en lille god forretning, for der er jo altid kunder.

Prøv evt. at være i praktik, eller medhjælper i en periode, for at se om det er noget for dig ... men inden du starter skal du huske først at undersøge, om der er overkapacitet af fodplejere, der hvor du vil starte. Hvis ja, så prøv et andet sted.....

Held og lykke.

PS Som ans skriver, hold dig langt væk fra de firmaer, der lover guld og grønne skove .... det er tidsspilde at kaste sig ud i. Nej, start noget op selv, men regn med, at der skal arbejdes hårdt de første par år, og find endelig en god bank, der vil hjælpe dig i gang, for der skal jo investeres i udstyr, indretning af lokaler m.m. Men renten er lav, så det er tiden at starte som selvstændig....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-03 22:27

Du kan evt. søge din bopælskommune om iværksætterydelse. Men det kræver måske lidt erfaring. Søg et job hos en fodterapeut, samtidig med at du læser. Husk på at der ikke så mange i dag på 24 år, som er selvstændige, medmindre det er noget de har arbejdet på siden "folkeskolen" sluttede.

Du skal ikke regne med at du kan blive selvstændig fra den ene dag til den anden. For hvis det var muligt, så var der ikke lønslaver til. Jeg siger det ikke for at være hård, men sådan er det.

mvh ans

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 25-07-03 01:40

Jeg har selv tænkt på at ville starte et fortagende om ca. 1 år, hvor jeg gerne ville arbejde sammen med nogle alternative behandlere. Men hvor er du fra?

Kommentar
Fra : llo

Dato : 25-07-03 08:37

Tak for alle jeres svar. Det er jeg virkelig glad for! Jo, igennem det sidste 1½ år har jeg søgt og søgt stillinger som kontorassistent, men har ikke fået noget. Direkte efter min elevtid fik jeg så job som rengøring, hvilket jeg fortsat laver. Jeg er meget ked af jobbet med rengøring, jeg vil gerne videre og bruge mine evner!
Jeg har sågar søgt butiksarbejde, post osv., men endnu ikke fået noget. Jeg timeldt mig 2 vikarbureauer, hvoraf det ene ringede forleden og ville have jeg skulle starte i et 4 ugers vikariat (som kontor) på mandag, men da jeg er i fast stilling har jeg 1 måneds opsigelse, hvilket de ikke kunne vente på - til trods for de allerede før opringningen vidste, jeg var i job!!!
Indenfor kontorfaget er det ufattelig svært at finde job, derfor er jeg nu begyndt at søge nye muigheder mht. uddannelse osv.
Jeg har faktisk overvejet at søge arb./praktikplads hos en fodterapuet, men de fleste her i omegnen er enkeltmandsfirmaer, derfor vil de nok ikke bruge tid på det. Jeg kender én, som kender en selvstændig fodterapeut, men hun vil ikke have andre med, da hendes kunder er gamle mennesker, som hun ikke vil belemre med det!
Nu min mand er selvstændig inden for it-verden (hjemmearbejdsplads ved siden af fuldtidsjob), men det har jeg absolut ingen erfaring med - da kun på brugerniveau, så det hjælper nok ikke!

Til Misteryman: jeg bor i Næstved.

Mvh
Lone

Kommentar
Fra : abricon

Dato : 25-07-03 22:59

Hej, jeg har måske et forslag til noget der kan kombineres med fodterapeut og det alternative, det eneste der skal investeres, er Jeres tid, er i interesserede i at høre nærmere, så mail til abricon@mail.dk

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 08-08-03 00:11

hmm.. Ja, det er jo et stykke væk, da jeg selv bor i Odense... Men på den anden side kan det jo kun være med til at kunne dække et større stykke :)

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 14-08-03 14:37

Angående at arbejde hjemmefra er der ikke noget at tabe når man ikke betaler noget. Sidste dag arbejde jeg en time og bookede 3 møder á 250 kr. 750 kr i timen før skat? Ikke dårligt er det ans? Det kører sådan at du har eget se-nummer og du fakturerer faktisk din arbejdsgiver.

//sub

Kommentar
Fra : sjrooms

Dato : 15-09-03 18:22

Hej Lone
Jeg synes faktisk at du skal arbejde videre med det du har lært, hvis du ellers kan lide det. Find ud af hvor mange freelance bogholdere der er i dit område (evt. telefonbogen). Vi har selv to virksomheder, og jeg ved hvor meget det bogføring er tilovers om aftenen, men det skal jo laves. Her hvor vi bor er der faktisk mange mindre virksomheder, som benytter sig af freelance bogholdere, der er ikke nok til en ansat, men det er for meget for virksomhedsejeren som jo hellere vil lave det han/hun er go´til.
Det skal være noget du virkelig brænder for, det koster blod, sved og tårer og mange bekymringer, men er det noget du virkelig kan lide, er det det hele værd.

Held og lykke med dit foretagende.
Annette

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 08:58

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : steff4

Dato : 13-10-03 23:58

Hej

Jeg har en løsning hvor det helle foregår over internettet, og det koster ikke det vilde. Det vil sige, at du skal ikke ud og indvister penge på et stort varelager. Alt du skal bruge er inde på nettet. Du får din egen password beskyttet side, med personlige kontoer. Du får alt den hjælp som du behøver for at få det til at køre. Det er en forholdsvis ny verdens omspændende virksomhed, men der er en pengestærk bank og forsikring bag det hele. Det er baseret på MLM systemet som blandt andet Tubevar. Du modtager provision, for den aktivitet der foregår i systemet.
Jeg kan ikke skrive ret meget om konseptet for ifølge loven om MLM så må man ikke reklamer ofentligt med MLM.
Jeg er selv forholdsvis ny så jeg er ikke helt inde i hvor meget og hvor lidt jeg må reklamer for konseptet.
Du skal ikke vær moms. rigistreret for at arbejde med dette konsept, det er regristreret som B-skat.

Hvis du har intresse så kontakt mig på følgende mail steff4@webspeed.dk