/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken bærbar skal jeg købe?
Fra : h_johansen
Vist : 758 gange
500 point
Dato : 15-07-03 19:45

Hejsa

Jeg har studiestart om en måneds tid, og skal have købt mig en bærbar computer. Men hvilken??

Inde i mine overvejelser indtil videre har været en Amitech FreeNote 4360 Pro og en Dell Inspiron 8500. Begge virker jo rigtig lækre, men er det overhovedet nogle af disse jeg skal vælge?

Budgettet til indkøb af bærbar computer ligger fra 10000 til MAXIMALT15000.

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 15-07-03 19:51

Jeg kan da kun lige snakke for mig selv - jeg bruger selv en Acer Travelmate, men der ville ikke være tvivl hvis jeg skulle ud at købe en ny (-og havde pengene!) ville jeg under alle omstændigheder købe Dell. - det er lækkert proff værktøj.

Mvh

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 15-07-03 20:06

Hvad skal du bruge den til`?

Store multimedieprojektere eller vilde computerspil eller bare en dvd i ny og næ og så lige tekstbehandling??

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 510 point
Dato : 15-07-03 20:21

8500 kan man jo en rigtig lækker maskine, som har det nyeste i grafikkort og processor. men jeg vil sige at du lige skal kigge på hvad du vil bruge den på. Er det mest studieopgaver, og diverse andre skrive-/regne opgaver, så skal du sørge for at finde en hvor du måske får nogle programpakker med alá MS ofiice, MS worksuite m.f., og rimelig med discplads (20 - 30 Gb).
Skal den bruges til spil (af nyere art) skal du klart kigge efter noget som f.eks DELL inspiron 8500. Den er lækker, lavt strømforbug (takket være mobile P4 processoren), det er kvalitet som en VW, og lige nu sparer du lidt på at købe den online.
Men hvil du spare endnu mere, så kig på DBA.dk, der finder man tit meget nye bærbare til en fordelagtig pris. har set en 8500 med opgraderet HDD, Grafikkort, Processor, ram m.m., til en "små" 11.000......den var tre måneder gammel!!!!

Men kig dig orden ligt for inden du køber noget så dyrt, og så ellers held og lykke

/ZeroXP

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-07-03 20:35

Pas på med at købe noget "billigt" i DBA.dk.

mvh ans

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 15-07-03 21:16

Ja hvad skal jeg bruge den til.... jeg citerer lige fra www.iot.dk...

"For at du får mest muligt ud af din ingeniøruddannelse, anbefaler vi, at du i forbindelse med din studiestart anskaffer dig en bærbar computer. Så kan du både på skolen og derhjemme arbejde med de programmer, databaser etc., der er en vigtig og integreret del af undervisningen."

Håber det er en hjælp! MHT processoren i en bærbar... hvilken er bedst? Mobile Pentium 4 eller den nye Centrino? Det lave strømforbrug på centrinoen lyder meget tiltalende...

Er der selt ingen som har erfaringer/kommentarer til Amitech maskinen?

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 15-07-03 21:18

Hovsa.... det jeg prøvede at skrive var www.iot.dk/NuvaerendeStuderende/Studiestart.htm

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-07-03 21:35

Den nye Centrino er jo helt ny, men jeg tror at Mobile P4 er bedst til 3D. Og ja nu sagde jeg billigt, men jeg mente ikke at du skulle købe en bærbar der er helt ny, har en ny pris på 15000, som du så kan købe for 5000..................den lugter jo lidt af at være varm. Men Det jeg mente var at kig ordenligt efter, brugte selv lidt over to uger på at kigge efter én bærbar, fandt godtnok et par rigtig gode tilbud, men så besluttede jeg mig for kørekort i stedet.......
Vil du se anmeldelser af bærbare computere, så kig på www.edbpriser.dk
her er en medion som jeg fandt på dba.dk. Godtnok er det en medion, men deres bærbare skulle faktisk være af en ok kvalitet, ved bare ikke lige med lydnevauet.:

Medion, Intel P4 2600 Mhz, 512 Mb ram, 40 GB, NVIDIA GeForce4 grafikkort, 15' skærm, TV-out, lås, infrarød, netkort, Win XP HE, CD-RW/DVD, modem, trådløs mus, 100% ok
kr. 10.000,-

nummeret skal man dog betale for at se, og den er i jyland

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-07-03 21:38
Godkendelse af svar
Fra : h_johansen

Dato : 17-07-03 10:33

Tak for svaret ZeroXP.