/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus med mekanisk højre/venstre omskifter
Fra : Eyvind
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 08-11-22 11:16

Er der nogen som kender til en mus med mekanisk omskifter højre/venstre (helst en med hale)
Jeg ved godt at det kan indstilles nemt, men den skal bruges så to mennesker kan være fælles om styringen. Den ene venstre og den anden højre.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 08-11-22 11:47
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-22 12:55

Hej for lækker - desværre står der ikke noget om nogen omskifter - så jeg ringede til avxperten som desværre måtte fortælle, at selve musen ikke har nogen omskifter. Jeg har brug for at køre med 2 mus samtidig og den ene skal være til højre hånd og den anden til venstre.

Så jeg vil prøve at finde ud af hvad der hvad, af de fire ledninger i musen og så bytte om på to af dem.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-11-22 13:19

Citat
Så jeg vil prøve at finde ud af hvad der hvad, af de fire ledninger i musen og så bytte om på to af dem.

God fornøjelse siger jeg bare...

Hvorfor ikke bare bruge indstillingerne på computeren?

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 08-11-22 13:53

Eller bare bruge 2 mus på samme computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-22 13:56

Marken - jeg vil køre med en højre mus og en venstre mus samtidig.
På den måde kan 2 personer bruge deres mus "samtidig"
Den ene er venstrehåndet og derfor er computeren sat til venstre hånd.
Det er en halemus jeg vil bruge, og når jeg åbner musen kan jeg bytte 2 baner men det er lidt ustabilt.

Jeg har åbnet ledningen på en usb forlængerledning og kan måle ca. 5volt mellem rød og sort.
så er der en grøn og hvid og en åben ledning tilbage i kablet. Jeg drømmer om at bytte grøn og hvid -------men er lidt bange for at ødelægge min usb indgang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-22 14:00

Kurt 54 - jeg kan sagtens bruge to mus samtidig, men det er jo computerens indstilling som bestemmer om det er en højre eller venstre mus. Og det gælder så for begge to.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-11-22 14:05

Ja, sådan er det jo bare, jeg tvivler meget på om du kan bruge to forskellige mus på en og samme gang...

Det der med at begynde at skille lortet ad og ændre på ledningerne er jo dømt til at mislykkes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-22 18:13

[CIJa, sådan er det jo bare, jeg tvivler meget på om du kan bruge to forskellige mus på en og samme gang...
TAT][/CITAT]
Tja det er allerede prøvet en gang før....................og det virkede.

Men hvis der er nogen med kenskab til elektronik og især mus - kunne jeg godt bruge lidt hjælp, så det kan laves på en sikker måde.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-22 13:02

Til Marken84

Jeg har selv prøvet at have flere mus, og for den sags skyld også en tegneplade på min maskine samtidigt således at de også virkede - samtidigt. Eyvinds projekt kan også sagtens fungere, dog skal man have en rolig hånd medes man laver modificeringen!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-11-22 09:24

Hvis du kan tilslutte 2 mus, ville jeg se nærmere på dette program.
https://www.highrez.co.uk/downloads/XMouseButtonControl.htm

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-11-22 09:28
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-22 11:01

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Nemlig - og jeg har faktisk en lettere defekt halemus hvor jeg har byttet om på 2 baner med 2 ledninger..................................det virker.
Jeg vil skaffe en anden halemus og så prøve igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-22 11:12

Til Marken84 - du har da ret i, at det er svært og tæt på umuligt at lave med en trådløs mus.

Til abbaba - det er ikke så godt med at installere noget på den computer hvor jeg vil deltage.

Det kan også lade sig gøre via skype. Men det er lidt meget opstilling bare for 5 min.
Jeg har tit styret en anden computer med mus på store afstande.
Altså med fuld tilladelse.