/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2016
Fra : ppk
Vist : 583 gange
300 point
Dato : 01-02-22 16:54

Hej

Har lige købt ny computer med Windows 11

Så har jeg installeret min Office 2016, hvor jeg skal bruge Outlook til at læse mine mails

Men der er opstået et problem, nemlig at jeg under Favoritter, mangler Sendt Post og Slettet Post

Se mit link: https://ibb.co/xfcvBwG

Hvordan får jeg disse 2 Favoritter igen ?

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-02-22 17:17

Du går ind under fane 'Vis' og 'opgavepanel'...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-02-22 17:55

webm

Måske er det mig der overser noget men kan ikke lige se der står Sendt Post og Slettet Post i din info opgavepanel se nyt link

https://ibb.co/gvrW2BK

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-02-22 19:12

Klik hvor der står: Mapperude så kommer den frem - jeg har selv min Mapperude til at stå i venstre side.

Clou

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-02-22 19:24

clou

Der finder jeg jo heller i nogen muligheder for at tilføje Sendt post og Slettet post

Men er det så lykkedes mig at få slettet ruden FAVORITTER ! så nu er jeg helt på den.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-02-22 19:34

I min 2019 står Sendt Post og Slettet Post længere nede - du skal blot trykke på de enkelte poster og trække dem op under favoritter.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-02-22 19:36

Klik på Fanen: Hjem - og se så om ikke den ligger der.

Clou

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-02-22 21:11

Du kan jo endelig geninstallere din Office pakke, så finder den alt det der evt. mangler...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-02-22 22:47

webm

Har nu prøvet et par gange at fjerne Office 2016 men så dukker der et Office 365 op i stedet for selv om jeg også har afinstalleret den !

Så har jeg prøvet at opdatere Office 2016 igen, men heller ikke dette hjalp

Nu har jeg så igen afinstalleret alt som har med Office det ene og andet at gøre !

Og så har jeg slukket computeren for i dag og må tage en NY tur i morgen

Men stadig fatter jeg bare ikke at min Office 2016 kan give disse problemer, da jeg i mange år har brugt den på min gamle Windows 10 maskine

Nå, men den teknik, den teknik den kan finde på hvad som helst

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-02-22 02:48

ppk

Så sandt så sandt - det kan i visse tilfælde være et mysterium.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-02-22 18:31

webm

Noget der undre mig rigtig meget, er at når jeg afinstallere alt der har med Office 2016 at gøre ! og kører bl.a. CCLeaner bag efter og derefter slukker computeren ! for at installere Office 2016 så så kan den stadig huske de 2 mail adresser jeg har haft tilføjet Outlook !

Hvor pokker har den disse oplysninger fra når jeg har fjernet ALT ?????

Og stadig er FAVORITTER ikke dukket op igen i øverste venstre side, og går jeg ind under VIS så står der overhovedet ikke FAVORITTER som det gør på samme version på min Windows 10 maskine

Så nu er de sidste grå hår snart revet af

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-02-22 19:01

De 2 e-mail adresser kan jo "gemme sig" i registreringsdtabasen.

Prøv at søge i den.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-02-22 19:07

Bille1948

Det var også lige derfor jeg kørte CCleaner, i håbet om de sidste rester var væk så maskinen skulle være lige så klar til ny installation som da jeg pakkede maskinen ud af papkassen

Men jeg må se hvordan jeg finder registreringsdatabasen i Windows 11 ! 11èren er godt nok noget man skal vende sig til

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-02-22 19:20

ppk jeg ville nok lige smide den der Ccleaner ud og tage Iobit Uninstaller https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller.php og Iobit Advanced Systemcare https://www.iobit.com/dk/advancedsystemcarefree.php ind i stedet for...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-02-22 19:21

Det er et par gratis programmer jeg har brugt i årevis og efter min mening geniale...
Der er nok andre der helt sikkert mener noget andet, men det afgør du jo helt selv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-02-22 19:22

Kan du ikke bruge regedit som i tidligere versioner?

Det viser også at CCleaner ikke gør det godt nok.

Den næste mulighed er at gå tilbage til et gendannelsespunkt før du lavede E-mail adresserne.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-02-22 19:27

webm

Skal man bruge programmerne fra begge din links ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-02-22 19:36

Skal er ikke et ord der bruges her, det er et godt tilbud -
der er flere gode programmer jeg bruger fra samme leverandør.

Du kan skrive en PB til mig hvis du vil have uddybet mine synspunkter desangående.

Der er jo altid nogle der synes bedre om datteren end om moderen som man siger.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-02-22 21:00

webm

Jeg kigger på det

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 03-02-22 10:05

split nu ikke hele huset ad webm..

prøv at spørge microsoft.

https://support.microsoft.com/da-dk/office/sl%C3%A5-favoritter-til-eller-fra-4689a82d-f21b-4632-8a72-0b27f6054b2e

Det er inde i programmet løsningen ligger..

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 03-02-22 10:15

her er en youtube- video der handler om 2016 og favorites. måske er der der noget der::

https://www.youtube.com/watch?v=6fv_rcZXoXU

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-02-22 16:18

palleby

Den mulighed med at tilføje FAVORITTER findes ikke i min 2016 på Win11 maskinen men tjekker jeg min Win10 maskine så er alt i skønneste orden !

Nu har jeg ikke lige fået set på det i dag, men jeg tænker at jeg skal have afprøvet andre programmer som kan rengøre min reg. base så jeg kan geninstaller uden der ligger noget og skramler

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-02-22 17:55

webm

Nu har jeg så brugt dette her link fra dig https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller.php og installeret og kørt det !

Men efter at installere Office 2016 igen, dukker tidliger mail kontoer op igen og muligheden for at tilføje FAVORITTER igen kommer slet ikke frem der mangler også få andre ting i øverste del af Outlook

Så tror snart jeg opgiver og sender min nye Windows 11 maskine tilbage til forhandleren ! den hænger mig lagt ud af halsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-02-22 19:08

Har du prøvet gendannelsespunkt inden du installerede din Office?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-02-22 19:25

Bille1948

Nej det har jeg lige glemt var et at tipsene må prøves også

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-02-22 15:49

Bille1948

Det der gendannelse gik der spunk i

Så det blev til en nulstilling af maskinen i stedet for ! så langt så godt

Selv om jeg havde fravalgt Office 365 unde installationen, viser det sig der var blevet installeret en Microsoft Office Mondo 2016 !

Når jeg starter noget af det op, så viser det sig at det er en version Office 365 ! MYSTISK.

Her har jeg et par links til min Windows 10 maskine som kører Office 2016, jeg har markeret med 2 røde markeringer på hver maskine hvilke ting som er forskellige i begge versioner.

1. Office 2016 på Windows 10 https://ibb.co/CMdDKzC

2. Office 2016 på Windows 11 https://ibb.co/w7P4Rct

Vil gerne have det samme i FAVORITTER på Windows 11 Office 2016 oppe i venstre side, altså der hvor der står SENDT POST og SLETTET POST

Men om dette overhovedet kan lade sig gøre ? vides ikke !

? hvad skulle man få tiden til at gå med hvis man ikke havde en computer

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-02-22 16:01

Citat
? hvad skulle man få tiden til at gå med hvis man ikke havde en computer

Det kan der da være noget sandt i...

Der burde da ikke være nogen ting i vejen for at computeren skulle vis en helt almindelig udgave af Microsoft Outlook menuen som det ser ud nu...

Har du haft af-installeret din Office pakke helt og aldeles?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-02-22 16:37

webm

Denne her gang har jeg ikke "selv" installeret Office 2016 det

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-02-22 16:43

webm

Denne her gang har jeg ikke "selv" installeret Office 2016 det var kommet af sig selv, dog har jeg selv tilføjet mail kontoer

Måske skulle jeg en gang mere prøve at bruge min egen Office 2016 installation igen, i håbet om at den nu kommer til at kunne det samme som Win10

Skal så bare lige være sikker på at jeg kan få fjernet den nuværende ! så der ikke igen dukker noget skrammel op !

Sidder lige og tænker på, kunne det tænkes hvis jeg skal exporteret mine gamle mail og kontakter ! mon så jeg også får det med som jeg eftersøger ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-02-22 18:56

Du eftersøger jo nogle funktioner, de kommer jo ikke med i din export, kun mail og kontakter.
Det burde være tilstrækkeligt at afinstallere dit Office program på vanlig vis...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 05-02-22 10:30

Her er lige en status

Har her til morgen, installeret Office 2016 på en af mine bærebare som også kører Windows 10

Her kommer heller ikke de funktioner jeg søger i FAVORITTER

Så jeg tænker nu at de 2 Sendt post og Slettet post, er et levn fra tidligere Office versioner ! så alt ialt skal jeg nok til at bruge mit OFFICE på en anden måde

Mener i øvrigt mener jeg skiftede fra Office 2007 til 2016, så en mulighed ville måske være at prøve at inst. 2007 på en af de andre computere og derefter 2016 hvem ved måske det er løsningen

Skriver lige et update senere.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 05-02-22 10:53

kære ppk.
Jeg har outlooks 2007

Når jeg højreklikker på en mappe i mappevisning kommer der en menu frem.
Jeg kan så Føj til foretrukne mapper (Favoritter)
Hvis jeg vil fjerne nogle i Favoritter (foretrukne) højreklikker jeg og vælger fjern fra foretrukne..
Det gælder alle postmapperne.
Det burde virke også for dig...i 2016

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 06-02-22 11:26

Prøv om du kan få de to mapper i favoritter som jeg skrev til dig her https://www.kandu.dk/spg181518.aspx#2063991

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-02-22 11:59

for_lækker

Undskyld det havde jeg lige overset

Får ikke lige pillet ved det i dag

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-02-22 22:26

Under dit Outlook træ, mappe strukturen, har du nogle ikoner, bl.a. en kuvert. Klik på den, derefter højre klikker du på "Sendt post" og vælger Vis i Favoritter.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-02-22 23:57

Hvad med at skrotte den gamle version af Office pakken og anskaffe dig en ny?
Den kan jo erhverves for den formidable sum af kr. 139,-

https://www.productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2019-professional-plus/?gclid=CjwKCAiAvOeQBhBkEiwAxutUVCTB3pwFXZ-0tYJmdJ5Q264HE8g7WpzsZfKgeQigWWF0eUvKKTjy0xoCpZQQAvD_BwE

Windows 11 er der jo ikke noget i vejen med, der er blot lige nogle ting man skal vænne sig til og få ændret hvis man ikke kan affinde sig med at starten ligger midt på værktøjslinjen...

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 300 point
Dato : 26-02-22 23:58
Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-02-22 09:51

Tak for svaret webm.