/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tablet med simkort
Fra : Eyvind
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 13-09-21 15:56

Jeg har set en tablet med simkort - vil det sige at den kan gå på nettet via masterne. ??
Det er denne jeg har set:
https://www.proshop.dk/Tablet/Lenovo-Tab-P11-128GB-4G-Slate-Grey/2937651

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-21 16:00

Ja, det jo på samme måde som en mobiltelefon...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-21 16:14

Altså bare kobles til min sedvanlige udbyder og så er der internet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-09-21 16:16

Enten skal du pille dit sim kort ud af din telefon og sætte det i (hvis det passer) eller du skal have et abonnement mere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-21 17:21

Jeg har Telmore og har bestilt et Datadelings til kort, 29,- per måned, det virker fint.
Måske din udbyder har noget lignende.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-09-21 17:26

Du kunne jo også lave et wifi-hotspot på din mobil.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-09-21 17:54

--Så behøver du intet sim kort

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 13-09-21 17:55

måske skulle du overveje at få en til 5G...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-09-21 18:11

Den har 4G så den skal bare tilsluttes dit netvæk/ Router

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-09-21 18:13

Der skulle nok stå - den har WiFi så den skal bare tilsluttes dit netvæk/ Router

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-21 19:24

Jeg takker for de mange gode forslag.
Jeg har 4 simkort til / gammel iphone 5s / Doro klaptelefon / Samsung A3 / mit alarmsystem som kan fjernbetjenes med mine mobiler og en computer hvor som helst.
Alle simkort koster kun 10 kr /md inclusive sms og tale op til 10 kr. md. (ok basis)
Når vi rejser rundt i DK eller udland (dog ikke for tiden) er der som regel noget wifi som virker.

Tak marken84 - jeg var bange for noget med speciel adgang til masterne når det er Tablet.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-21 19:44

Tak for svaret marken84.................jeg glemte lige at acceptere.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-21 22:43

Tak for det...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-09-21 13:21

Jeg har i en periode for en halv snes år siden kørt som buschauffør gennem whiskybæltet nord for København. Her så jeg flere unge gå og snakke telefon ved at bruge deres tablet i stedet for en mobil. Det så underligt ud, men det virkede tilsyneladende.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-21 13:33

> Soren_Steen_Nielsen

Klart nok, sådan en tablet er jo bare en forvokset telefon...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-21 12:16

Med min gamle dampdrevne lenovo tablet, kan jeg jo skype/ snakke/ lytte - altså når der er wifi forbindelse i nærheden. Jeg kunne tænke mig, at gøre det samme ude i guds grønne natur.
Men det kræver lidt tilladelse fra øvrigheden, at købe sådan et dyrt stykke legetøj.