/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor kan folk ikke stille et spørgsmå
Fra : dogvillestar
Vist : 555 gange
500 point
Dato : 29-03-20 09:25

Det er efterhånden blevet rigtig svært at hjælpe folk på kandu.dk, når deikke selv gider formulere deres spørgsmål nogenlunde forståeligt, og så bliver de oven i købet småfornærmede når man påpeger det!

Gider fandme ikke skulle bruge 10 indlæg på at spørge ind til hvad deres problem er, når det kunne være skrevet på én linje i deres spørgsmål fra starten af.

Det er ren dovenskab fra spørgers side, og ren arrogance at brokke sig over manglende svar, eller at det påpeges at spørgsmålsstiller ikke formulerer sig klart.

Gider du bruger oceaner af tid på at spørge ind til hvad spørgsmålsstiller egentlig mener og spørger om?

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 260 point
Dato : 29-03-20 09:57

Dit spørgsmål er?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-03-20 10:06

Du kan åbenbart heller ikke læse ??

Citat
Gider du bruger oceaner af tid på at spørge ind til hvad spørgsmålsstiller egentlig mener og spørger om?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-20 10:06

Citat
Gider du bruger oceaner af tid på at spørge ind til hvad spørgsmålsstiller egentlig mener og spørger om?

Næ!

Og dem man forsøger at hjælpe gider dårligt at deltage i deres egen tråd

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-03-20 10:41

Enig! Rigtig mange skriver bare "hjælp" i titlen. De spørgsmål gider jeg slet ikke åbne.
Der burde være en skabelon, der spørger ind til forskellige ting afhængig af valgt kategori.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 29-03-20 11:25

Citat
Gider du bruger oceaner af tid på at spørge ind til hvad spørgsmålsstiller egentlig mener og spørger om?

Nej, det er da så sandt som det er skrevet...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-03-20 11:33

Endelig én der kan formulere et spørgsmål der til at forstå og besvare.
Det er da så inderligt rigtig hvad du skriver.

De er da nok også derfor Kandu efterhånden dør ud, der er jo ikke rigtig noget at komme her efter længere - hverken fornuftige spørgsmål og deraf heller ingen ordentlige svar.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-03-20 12:25

..... og nogle har kun et fladpandet fordummende bemærkning, som "svar":
Citat
Dit spørgsmål er?

Men det kan jo være hr. overlærer, er ordblind.
Jeg er så heldig, at jeg forstår hvad dogvillestar mener. Og er helt enig.

M.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-03-20 12:43

Ja vi har det hårdt

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-03-20 12:48

Man kan så kun håbe på der er mange spørgere der læser
og [B]forstår dogvillestars indlæg...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-03-20 12:51

Hvad med at ignorere spørgsmål som ikke forstås, kan det ikke være en mulighed?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-03-20 13:02

Hvad skulle det hjælpe jeg ignorerer dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-20 13:20

Uvist af hvilken årsag? Kan jeg slet ikke stille spørgmål i f.eks. Kategorierne: MS-Windows og Jura.

Verden er underlig !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-20 14:48

Jammen altså - når jeg ringer og fortæller min mekaniker, at jeg har sat min bil udenfor hans værkstedport, spørger han altid om hvad der er i vejen. "Den virker ikke" siger jeg, og lægger røret på (det er en fastnettelefon)
Når han er mekaniker, er det jo ikke mig som skal fortælle hvad den fejler.

Til gengæld når jeg spørger om hvad det koster siger han ................... "Det ved jeg ikke"

Og jow - det kan til tider, være svært at gætte problemet som spørgeren har.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-03-20 15:38

Citat
Verden er underlig !

Det er i reglen VÆRTEN der er underlig...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 30-03-20 17:15

netop

Noget kunne tyde på at du er noget af en kværulant. Hvis du ikke forstår et spørgsmål, kan det jo være det er din fejl og lad dog være med at blive fornærmet.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-03-20 18:29

Otnob - noget kunne tyde på du ikke har fattet en hujende fis af hele snakken her...
Jeg er aldeles ikke fornærmet, tværtimod...

Min bemærkning til molokyle var en spøgefuld bemærkning...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-20 08:38

Jeg vil påstå at visse spørgere er lovlig undskyld, når de ikke kan formulere et spørgsmål om deres problem på en forståelig måde.

Tænkt eksempel:

Min komputer er gået i sort. Den vil ikke starte.

..kan du se BIOS opstart når du tænder den?

Hvad er BIOS?

..det er det program som starter først op og ligger på en chip (EEPROM) der skal styre komputerens IO mellem de forskellige komponenter (Bundkort, CPU, RAM, grafikkort osv.).

Hvad er EEPROM og hvad står IO for?

Således kan man blive ved... Folk spørger jo ofte fordi, de er "På Herrens Mark".

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : persens

Dato : 31-03-20 11:49

Tak Molokyle, jeg tilslutter mig ganske og aldeles din tankegang.
Vi kan jo ikke alle (som nogle åbenbart mener) være "alvidende supermennesker".

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-03-20 12:01

Jeg slutter mig til persens tak til molekyle

Kommentar
Fra : netop

Dato : 31-03-20 12:14

Citat
Således kan man blive ved... Folk spørger jo ofte fordi, de er "På Herrens Mark".

MEN den slags spørgsmål fra "På Herrens Mark" hører jo ikke lige hjemme her på KANDU -
den slags spørgsmål bør nok sendes videre til en kompetent reparatør som kan tage sig af problemet...

De folk der befinder sig på "På Herrens Mark" bliver jo ikke klogere af at få en udførlig forklaring her alligevel.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-03-20 12:24

netop

Er det noget du skal afgøre hvilke spørgsmål der hører hjemme på KANDU!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-20 19:34

Hvem kan bruge Kandu.dk ?

Så vidt jeg har forstået er Kandu.dk stedet for:

Citat
Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

https://www.kandu.dk/faq.aspx

Desuden: https://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/master/logo.gif

..tidlige stod der også tidligere på 'Velkomstsiden' :

Citat
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper,
kurser og vidensdeling.

Kilde: https://web.archive.org/web/20050126031312/http://www.kandu.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-20 19:40

OIhhhh.... Til min store overraskelse virker linkene på web.archive.org siden stadig.
Den havde jeg ikke set komme.
Bare klik løs
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-20 22:56

Spørgerne er såmænd ikke dårligere til at stille spørgsmål end de altid har været i de år jeg har deltaget aktivt. Men vi spurgte også tålmodigt ind til spørgsmålet hvis der var noget der ikke kunne forstås.
Det der har forandret sig er brugernes tålmodighed og respekt overfor spørgerne i dag på kandu. Der er nogle brugere herinde der svarer næsten på alt uanset om de har forstand på det eller ej.
Eller kommer med nedværdigende bemærkninger til spørgeren som her https://www.kandu.dk/spg180592.aspx#2056174
Det ville klæde dette forum at de brugere der har denne tendens blev bedt om at svare ordentligt.

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-04-20 05:40

Tak for svaret Jorgen_ros.