/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pc åbner ikke ekstern harddisk
Fra : Fattig
Vist : 298 gange
300 point
Dato : 11-02-20 13:04

Jeg har en ekstern harddisk (WD), som jeg har brugt på mit tv.
Nu vil jeg anvende den på pc.
Når den tilsluttes kommer der den (dutte-lut lyd) som der jo altid gør når der tilsluttes ny divices.
Men så sker der heller ikke mere, den vises ikke i stifinder.
Hvad kan der gøres for at få gang i harddisken??

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-02-20 13:27

Den er sikkert blevet formateret til et af de filsystemer som anvendes i Linux. Man kan godt læse de fleste af disse filsystemer hvis man instalere driveren EXT2FS fra

https://sourceforge.net/projects/ext2fsd/

Du kan selvføgelig også gå ind i 'Computeradministration' - 'Diskhåndtering' og slette den partition som ligger på disken og oprette en ny. Dette indebærer blot at alt hvad der ligger på disken slettes.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-02-20 13:45

Soren_Steen_Nielsen
Jamen, jeg finder jo ikke harddisken i stifinder, og så er den jo heller ikke i computeradministration....

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-02-20 16:03

Bare fordi at den ikke er i stifinder så kan den sagtens være 'Computeradministration' - 'Diskhåndtering'. Hvis du går ind i 'Diskhåndtering' under 'Computeradministration' så finder du sikkert den fysiske disk med en ukendt partition.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-02-20 16:45

Soren_Steen_Nielsen
OK, finder en disk 2, der er den eksterne WD. Den står som ikke-allokeret.
Her er der 2 muligheder når jeg højre klikker: Konverter til dynamisk disk eller konverter til MBR disk.

Jeg kan også gå ind i feltet hvor der står Ikke- allokeret, her er der en mulighed, hvor der står : Ny simpel diskenhed...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-02-20 17:28

Vælg sidste mulighed

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 300 point
Dato : 11-02-20 23:29

Enig med abbaba. Fjernsynet må have partitioneret den på sin egen måde, det har jeg set før i anden forbindelse. Når du har gjort dette så skal du blot lade den nye simple diskenhed fylde hele disken (er formentlig sat som standard). Når dette er overstået så kan du begynde at bruge disken.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 12-02-20 12:24

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Sådan, så er den ged barberet.