/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Baggrund sløret
Fra : pirt03
Vist : 298 gange
50 point
Dato : 21-09-19 15:45

Når jeg starter computeren vises det flotte landskabsbillede ½ sek. Derefter bliver det sløret. Alt fungerer i øvrigt tilsyneladende fint, men det kunne da være rart med et flot skarpt billede. Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 21-09-19 16:22

Hvordan havde du tænkt dig nogen skulle kunne svare på det spørgsmål ud fra de oplysninger du giver?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-09-19 16:31

Citat
Når jeg starter computeren vises det flotte landskabsbillede ½ sek. Derefter bliver det sløret

Prøv med et andet billede...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-19 17:28

Netop: Jeg gættede på, at de fleste får et flot billede på skærmen under opstartsforløbet. Billedet vælges åbenart tilfældig af Microsoft. Det står der nogle sekunder indtil skrivebordet vises.

poten: Det var vist også et svar til dig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-19 17:41

Det er win10 1903's nyeste påfund!

Se her hvordan du får billede pænt igen
https://www.howtogeek.com/426554/how-to-disable-the-login-screens-background-blur-on-windows-10/

Du kan hente en .reg fil og så dobbeltklikke på den, så bliver billede ok igen

DisableBackgroundBlur-1.zip
https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2019/06/DisableBackgroundBlur-1.zip

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-19 17:58

Klaudi: Now we're talking. Det ser ud til at være løsningen.
Kan jeg være sikker på at der ikke er noget ondt gemt?? Jeg er altid på vagt overfor det ukendte (Det er jo ikke Microsofts site)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-19 18:03

Der er IKKE noget ondt i den zip fil du skal hente og pakke ud!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-19 18:08

Du kan selv lave reg filen

Højreklik et tomt sted på Skrivebordet og vælg Ny > Tekstdokument

Kopier og indsæt dette

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\System]
"DisableAcrylicBackgroundOnLogon"=dword:00000001

Gem filen Nyt tekstdokument.txt og kald den
DisableBackgroundBlur.reg

Dobbeltklik så på den. Så skulle det gerne blive ok igen, genstart evt.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-19 18:11

Takker Klaudi: Jeg forsøger i morgen. Lige nu kører jeg en komplet virusskanning

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-19 18:12

Klaudi
Jeg lavede et gendannelsepunkt og fulgte derefter din anvisning. Det virkede - nu er billedet skarpt og forbliver skarpt.

Du lader til at have styr på. Jeg tror jeg har brug for en hovedrengøring af min PC. Sommetider går den helt i coma og står bare og kører i laang tid. Som regel kommer den dog til sagen. MEN af og til må jeg genstarte. Jeg har på fornemmelsen at den er "sandet til" og trænger til et boost. Jeg kører både Glary Utility og CC Cleaner og de hjælper da lidt, men slet ikke nok synes jeg. Har du en ide/program??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-09-19 17:51

Jeg bruger også Glary og Ccleaner, der findes et hav af såkaldte "vidunder" programmer der lover det ene og det andet, men de hjælper som regel ikke meget.

Den bedste måde at få ryddet op på er nok en ny installation, det kan du gøre i Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Genoprettelse.

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-19 20:07

Tak for svaret Klaudi. Jeg prøver om jeg kan få lidt i den