/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Rødt kort
Fra : sdam
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 03-04-19 12:23

Nu om dage behøver man ikke hverken det røde eller det grønne kort, nå man kun skal køre til Holland i egen bil! Her er man dækket ind under alm. bilforsikring, og kan få akut hjælp af SOS-International. Er dette korrekt forstået?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-04-19 13:48

Jeg ville spørge mit forsikringsselskab for at være på den sikre side...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-19 13:53

Nu kan du jo ikke rigtig komme til Holland uden at skulle igennem Tyskland.
Så spørg lige evt. FDM.

Der står også lidt her:
https://www.google.dk/search?client=opera&q=gul+og+grøn+kort+i+eu&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 03-04-19 16:01

Tak for svaret Eyvind. Det er korrekt, at det er nødvendigt, at køre gennem Tyskland for at komme til Holland, men reglerne er de samme desangående

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-19 16:21

God tur.