/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
udvidet Dir kommando?
Fra : johnnyBP
Vist : 325 gange
105 point
Dato : 22-01-19 17:30

Jeg ønsker at få udskrevet fildetaljer om filer i mit filmbibliotek som ikke vises med dir.
F.eks. billedhøjde og billed bredde. Disse detaljer kan tilføjes til visning med explorer, men jeg ønsker at indlæse dem i et regneark, så jeg kan sortere efter videokvalitet . Med dir kan jeg lave en tekstfil ved at omdirrigere output til en fil (parameteren: >"filnavn") og så importere den som eksterne data i excel.

Med "DIR" får jeg kun vist navn og sti, dato og størrelse; hvordan få jeg de andre detaljer med?
Hvis ikke jeg kan bruge "DIR" hvad kan jeg så bruge - Kan man lave en udskrift fra explorer?
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-19 19:00

Måske Filelist Creator kan bruges, det er gratis og på dansk, du kan indstille det til at vise højde bredde str. osv
https://www.sttmedia.com/filelistcreator

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-01-19 10:59

Jeg bruger dette https://mediaarea.net/en/MediaInfo som viser alt om den film jeg vil have oplysninger om, og kan gemmes som txt.
Ligger i højreklik, så altid ved hånden.

Lidt af hvad den finder.

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, RefFrames : 5 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 2 h 24 min
Bit rate : 2 250 kb/s
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 25.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.098
Stream size : 2.27 GiB (93%)
Writing library : x264 core 146

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 23-01-19 12:32

Hej Klaudi
Programmet ser umiddelbart lovende ud, men jeg ser 2 problemer:
1) jeg kan kun få det til at vise billedegenskaber for MP4 film. For mpg og TS vises både billedbredde og højde som 0.
Jeg har overført en del VHS film til externe harddiske i mpg format og lavet optagelser fra TV i TS format og konverteret alle til mp4. Men jeg har ikke været opmærksom på, at jeg i en del tilfælde har konverteret en fil med dårlig opløsning til HD kvalitet. (den originale mpg fylder f.eks 1000 Mb, men efter konvertering til mp4 måske 8000 Mb, hvilket er spild af plads). Jeg vil derfor lave en liste over alle filerne, så jeg kan se om konverteringen er lavet fornuftigt, ved at sammenligne formaterne for mg/TS med MP4, og lave en ny mere fornuftig konvertering.
Kan programmet sættes op til også at understøtte mpg og TS?
2) Windows 10 brokker sig over programmet. Det påstår at der er usikkert og evt brug er på eget ansvar. Ved du hvorfor? Det problem har jeg ikke med en ældre pc med XP, men den har kun USB2 så filoverførsler tager noget længere tid men kan lade sig gøre.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 23-01-19 12:37

Hej abbaba
Nydeligt program men ikke lige velegnet til mit formål da jeg skal se mange filer på en gang.
Jeg kan muligvis bruge det til at finde et codex så jeg kan se film optaget direkte på en harddisk sluttet til fjernsynet.
disse film bliver optaget i et TS format, men kan ikke vises af nogle af de filmfremvisere jeg har på computeren.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 52 point
Dato : 23-01-19 20:44

Jeg kan heller ikke få det til at vise for mpg filer.

Kan ikke forstå windows brokker sig, det gør det ikke på min w10!

Prøv evt at kigge på MediaInfo
https://mediaarea.net/en/MediaInfo

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 23-01-19 21:09

Jeg har fundet en fil som gør det jeg ønsker og mere til idet den også laver filnavnene til hyperlinks. programmet hedde "Directory list &print". Det er gratis, men gratisversionen dækker lige præcis ikke videoegenskaber, så jeg måtte ofre et par hundrede, men fik så løst problemet.
Jeg takker alle for indsatsen (der var ikke nogen brugbare løsninger) og lukker spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 23-01-19 21:22

Tak for svaret Klaudi. Du får pointene- så gør de da lidt gavn.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-19 12:14

velbekomme