/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cromecast
Fra : Pytten1510
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 02-12-18 09:18

Hej
Min søn på 15 ønsker sig en Cromecast i julegave.
Har kigget lidt på nettet, men kan ikke rigtig finde rundt i junglen.
De ligger på forskellige priser. Jeg ved intet om det, så mon en kunne fortælle mig forskellen på dem ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-12-18 11:29
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-12-18 11:49

Jeg har cromecast 2, og det har de fleste i omgangskredsen også, og den fungerer

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-12-18 12:19

Han har snakket om ultra udgaven ....
Han har et alm hd ready tv.
Har læst noget om visning i 4k.... hvad er det ?
Beklager min uvidenhed ??

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-18 13:07

højere opløsning og skarpere billedkvalitet.
https://lbs.dk/nyheder/4k

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-12-18 13:19

4K tv står for at den kan vise et tv-billede med en opløsning på omkring 4000 punkter på den brede led:

https://en.wikipedia.org/wiki/4K_resolution

Et gammeldags analogt tv havde her i landet en opløsning på 640 x 400 punkter, og de normale HD-tv standarder kører med 720 eller 1080 punkter på den brede led.

Selvom at din søn's tv måske ikke supporterer 4K så vil Chromecast Ultra sandsynligvis alligevel fungere sammen med den. Den har uden tvivl også andre faciliteter som de mindre modeller ikke har.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-12-18 13:21

Tak for svaret katekismus.
Du har hjulpet mig godt videre.

Kommentar
Fra : katekismus