/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bitlocker open drev
Fra : return
Vist : 253 gange
500 point
Dato : 06-11-18 18:05

Hej

Har en pc der kører win 10 den er krypteret med bitlocker Problemet er at Windows ikke kan starte op den melder fejl hvorved skærmen er blå Mit spørgsmål går på hvordan man får låst drevet op i gen via dos promt så man kan forsøge at rep disk drev - det kan ikke lade sig gøre uden man får låst drevet op med bitlocker koden. Nogen der har et bud på hvordan fremgangs måden er på det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-11-18 19:51

Kan du komme med nogen detaljer om den "blå skærm"?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-11-18 20:29

Fejlsikret tilstand eller F tasterne måske.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-11-18 20:57

Den blå skærm han oplever er ikke nødvendigvis BSOD som vi kender den. Når det har noget med Bitlocker drive encryption og gøre så kan det godt være computeren beder om en recovery key og den mener jeg han kan få ved at logge ind med sin MS konto på et link så står på den "blå skærm".

Men indtil han gider at svare tilbage bliver vi ikke klogere.

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-11-18 07:29

Webnoob

Er recovery key det samme som de 48 tal man bruger for at kunne åbne drevet igen eller er det noget andet ?

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 500 point
Dato : 09-11-18 06:54

Der er en vejledning her, om hvordan du åbner/dekrypterer drevet via kommando linjen --> https://www.top-password.com/blog/decrypt-bitlocker-encrypted-drive-from-command-line/ - Scroll lidt ned ad siden.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 09-11-18 07:28

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar