/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Lille prins på afveje
Fra : svendgiversen
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 26-10-18 17:06

Jeg husker godt Le petit Prince, med i min fransk undervisning for næsten 60 år siden,
men hvorfor oversætte den til Sønderjysk, vist spild af tid?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-10-18 17:26

Det kan du da have ret i

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-10-18 18:49

Det er Museet Holmen i Løgumkloster, der lægger lokaler til særudstillingen om Antoine de Saint-Exupérys "Le Petit Prince".Bogen vises på udstillingen i et lille udpluk af de mange sprogversioner, som findes. I alt vil man kunne se cirka 60 forskellige eksemplarer. Herunder de officielle sprog i EU, på de nordiske sprog såvel som på mere eksotiske sprog som for eksempel hindi og koreansk.

"Den Lille Prins" er solgt i over 200 millioner eksemplarer og findes på over 360 sprog og dialekter.
https://www.jv.dk/toender/Alle-tiders-mest-oversatte-boernebog-udkommer-paa-soenderjysk/artikel/2650233

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-10-18 14:05
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-18 14:20

Meningen er bl.a
Den Lille Prins- et tværfagligt samarbejde i dansk og billedkunst mellem T0nder Kulturskole, Museet Holmen og seks deltagende folkeskoler fra T0nder Kommune.
http://www.petit-prince-collection.com/PDF/objets_divers/OD-44.pdf

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-18 14:21

Tak for svaret katekismus.