/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Mødetid i lufthavnen
Fra : tinolarsen
Vist : 177 gange
100 point
Dato : 23-10-18 23:42

Skal flyve Billund-Frankfurt-Berlin engang i november... Lufthansas.

Der stor altid mødetid 2 timer for afgang.... Nogen der har erfaring med at bære med mindre....

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 23-10-18 23:43

Bære=nøjes..

Altså er en time før nok fx.?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-10-18 23:49

Hvad er det der er så svært at forstå her?

Hvis der står mødetid 2 timer før afgang må det vel nødvendigvis betyde 2 timer før afgang
Ellers havde de vel skrevet "Du kommer bare slentrende når du finder det betimeligt at møde op"

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-10-18 04:31

De skriver 2timer for at være sikke på at de ikke skal betale kompention mm. Da der kan være forsinkelser ved indlevering, transportbånd, sikkerhedstjekket mm. Og det kan koste fly firmaet en formue såfremt at det bliver forsinket.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-10-18 19:16

Ved en del selskaber og afgange lukker man for checkin 1 time før afgang.
Hvis du er checkket ind hjemmefra og ikke har indskrevet bagage kan du da godt tage chancen og komme senere.
Jeg har oplevet 40 minutters kø i sikkerhedskontrollen og man skal være i gaten omkring 30 minutter før afgang.
Så kom hellere 2 timer før som anbefalet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-10-18 21:14

Vi anbefaler, at du er i lufthavnen seneste 2 timer før afgang. På vores afgangsside har vi indført en oversigt over travlhed i lufthavnen. Grøn prik betyder: Mindre travlt, kom til normal tid - gul prik: Travlhed, kom i god tid og rød prik: Stor travlhed, kom mindst ½ time tidligere end du ellers ville have gjort.
Undersøg på din flybillet, hvornår dit flyselskab lukker for check-in. Husk, at på det oplyste tidspunkt skal check-in være afsluttet.

https://www.bll.dk/da-dk/faq

https://dat.worldticket.net/check-in-tider/

Der er vel en grund til, at der står 2 timer, så hvorfor ikke bare få det bedste ud af det?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-10-18 12:53

2 timer før + rejsen + ud igen fra destinations lufthavnen.

Ta`bilen. Det vil være hurtigere.

M.

Kommentar
Fra : madsraun

Dato : 01-11-18 11:58

Hej Tino

Det kommer helt an på, om du har mulighed for at boarde hjemme fra - det tilbyder mange jo efterhånden. Det gør jeg altid selv hvis jeg kan, for så er det rigeligt at være der 1 time før