/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 13428
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Chromecast - skærmbilledet flimrer
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 95 gange
100 point
Dato : 18-06-18 10:51

Har nu fået chromecast. Men hver gang jeg tænder for tv'et flimrer skærmbilledet med rødlige farver og er forvrænget. Det hjælper enten at resette chromecast'en eller skifte til 50 mhz. Lige indtil jeg slukker for tv'et og tænder igen. Chromecast lyser konstant hvidt og burde derfor virke.

 
 
Kommentar
Fra : helpmeifyoucan


Dato : 18-06-18 13:22

Jeg har selv en teori om, at det handler om WIFI-signalet. At den ikke helt kan fange signalet. Selvom der ikke er problemer ved opsætningen. Jeg har prøvet den i et andet TV tættere på routeren. Der virker det.

Kører chromecast v2 både 2,4 og 5 mhz?

Kommentar
Fra : katekismus


Dato : 18-06-18 22:14
Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 18-06-18 22:18

Jeg et lignende problem (ikke WiFi), og en simpel opdatering af TV og det virkede.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan


Dato : 19-06-18 08:49

Jeg kan nu indkredse problemet således:

Ved nyinstallation virker det. Derfor virkede det, da jeg prøvede på et andet TV. Men når der har være slukket på det TV, hvor den skal sidde, kommer det flimrende skærmbillede, når jeg tænder. Det kan løses ved at jeg via Home-app'en resetter, eller ved at jeg med TV-fjernbetjeningen skifter kilde (til DVD) og tilbage igen. Der var ingen problemer ved opsætningen; da kunne den nemt finde WIFI-netværket.

Kommentar
Fra : katekismus


Dato : 19-06-18 11:39
Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 20-06-18 21:51

Citat
være slukket på det TV, hvor den skal sidde, kommer det flimrende skærmbillede

IGEN det er sikker dit TV og ikke APPén der fejler,

Citat
Det hjælper enten at resette chromecast'en eller skifte til 50 mhz

Har TV og APP samme frekvens/ billed størrelse osv.

Selv har jeg problemer med (stadig ikke WiFi) min Media Player ikke ´lige´ er i sync med tv/ eller omvendt, det kan så være undetekster/ lyd/ og hvad man ellers lige kan komme til at tænke på mellem noget der egentligt er så nemt at bruge.
Og alle indstillinger SKAL GEMMMES = måske en fejl?


Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 174658
Tips : 31748
Nyheder : 719565
Indlæg : 6390548
Brugere : 218380

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste