/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny computer - ny windows
Fra : Pytten1510
Vist : 261 gange
50 point
Dato : 02-05-18 19:19

Hej

Min søn har købt ny computer. Den leveres uden styresystem, dog pga en fejl fra sælger.
Købte den på wupti. Ved køb skulle man bestille "tilbehøret", så ville de installere. De glemte bare lige at oplyse, at det var en ekstern forhandler, som solgte windows, så cd'en er blevet leveret hjemme hos os.
Nu står vi så til at modtage en computer uden styre system.
Hvordan gør vi ?Vi skal jo tilslutte skærm, tastetur og mus for at navigere rundt, men der er ikke windows på til at "finde" det ???

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-05-18 20:50

CD'en stater automatisk når du sætter den i drevet...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-05-18 21:20

Så jeg sætter bare skærm, mus og tastetur i og trykker på ON knappen....så klarer den resten selv ?
(når jeg trykker videre ved spørgsmål)
Har altid købt pc, hvor styresystemet var installeret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-18 22:13

Og hvis den forlanger kode og du ikke har faaet den med klikker du bare paa > jeg har ingen kode< eller spring over for den har sikkert selv en kode med.

Vaer forberedt paa at det tager laaaaang tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-18 22:17

Start og du kan aabne skuffen og laegge DVD en ned.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-05-18 04:36

jeg har fri, så det må tage den tid det tager.
Hvad er laaaang tid ? Et par timer ?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-05-18 05:00

Hvornår skal jeg sætte net kabel i ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-05-18 05:29

Du skal samle det hele net,230,skærm, tastertur,mus mm

Alt efter hvad maskine gør under opstart ?

F1 eller ecs burde du komme ind i bios her kan du sætte den til at automatisk opstart på cd/dvd

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-05-18 05:31

Du sætter det hele sammen - skærm, tastatur, mus OG netkablet.
Sæt strøm til PC'en.
Læg DVD/CD'en i skuffen.

Hvis PC'en kommer og siger: No OS on this system, eller lign., så sluk igen og lad den starte igen med skiven siddende i skuffen.

Følg vejledningen når installationen starter!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-05-18 07:12

Super. Tak for hjælpen. Jeg vover mig ud i det i morgen.
Skriver herinde om det er gået som planlagt ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-18 09:29

Er du i tvivl om noget, så fortæl hvad den skriver - så er der nok en af os som ser det, og hjælper dig.
Ingen pørgsmål er for dumme.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-05-18 13:18

Netop ikke nej! -

Kan i øvrigt henvise til Microsoft Help Desk - det er da en fantastisk hjælp man kan få der...

Du kan give os en opdatering på dit problem, enten ved at ringe til os på +45 82 33 31 00
(9:00-18:00(CET), Mandag-Fredag) eller ved at besvare denne besked og give os yderligere detaljer.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-05-18 13:16

Hvor er jeg glad for støtten. Tak
Computeren er blevet forsinket og kommer først i morgen. Som “plaster på såret” ville de installere windows ??
Den bliver leveret med en 240 GB SSD hd, hvor windows ligger på.
Samt 2*1000 GB HDD hd.
Nu er mit spørgsmål.... der skal ligge spil på de 2 HDD. Typisk Steam spil. Skal jeg installere Steam på SSD eller HDD ?
Jeg vil installere selve spillene på HDD

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-18 06:13

Installer Steam på SSD'en, og spillene på HDD'erne.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-05-18 07:05

Tak for svaret dogvillestar. Og alle andre.

Kommentar
Fra : dogvillestar