/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nyt netværkskort?
Fra : vith
Vist : 297 gange
200 point
Dato : 26-12-17 21:31

Efter at have fået Fibernet med 100/100 Mbit havde jeg forventet, at pc'en blev hurtigere. Det er ikke tilfældet. Jeg kan ikke se f.x. youtube uden at den hakker.

Det er en stationær PC Medion og når jeg måler hastigheden, viser den 111/111Mbit, så spørgsmålet er, om jeg skal have et nyt netværkskort. Det, der sidder i nu, er et Realtek PCIe GBE Family Controller.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-12-17 04:43

Hej du.

Hvis du måler 111/111Mbit på en test, Så tror jeg ikke at dit netkort fejler noget.

Det er nærmere din pc, Er den fuldt opdateret.
måske en større rengøring i systemet..

hvad har du af processor og ram, Med alle de data der kommer til din pc, skal den jo behandle dem, og er din maskine langsom, Ja så hakker den.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-12-17 08:47

Hvor meget RAM er der i din maskine?
Og hvilken processor?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-17 13:02

Citat
at pc'en blev hurtigere. Det er ikke tilfældet

Internet har intet med din pc at gøre.

Havde du samme problem før du fik hurtig forbindelse.
Se bort fra det første billede.
Åbn Media Player og under netværk skal det se nogen lunde sådan ud:
https://imgur.com/a/vihEP
Under ´indstillinger´ kan du prøve at udvide ´buffer´ størrelsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-12-17 14:58

Når jeg går ind i Media Player, kan jeg ikke finde nogle indstillinger, det ser sådan ud:

https://imgur.com/ngIvRTm

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-12-17 15:21

Hov, min første kommentar kom ikke med (jeg bliver smidt af kandu hele tiden).

PC'en er fra 2016 og jeg har aldrig ryddet op i den. Den opdaterer selv med jævne mellemrum.
Processor: AMD A10-8750 Radeon R7 12 Compute Cores 4C+8G
RAM: 8 MB

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-17 17:51

Citat
Når jeg går ind i Media Player, kan jeg ikke finde nogle indstillinger, det ser sådan ud:

OK, det er sikkert fordi det er første gang du bruger den, bare klik dig gennem det hele.
Indstillingerne finder du under Funktioner/ Indstillinger i M P

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-12-17 18:13

Nu ser den bare sådan ud:

https://imgur.com/Ej5kR5W

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-12-17 18:28

Fandt det under Organiser

Er det denne du mener?

https://imgur.com/zqXc4xy

Og hvad skal jeg ændre den til?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-17 23:34

Citat
Er det denne du mener?

https://imgur.com/zqXc4xy

Netværk og ydeevne = du kan ændre ´buffer´´ størrelsen som agrer´ mere på pc, og sæt netværks afspilning til Browser eller Auto = bare dobbeltklik på teksten og du får valget.

Men tror næppe det er fejlen, det kunne være travhed på tuben eller for høj afspilning kvalitet, du kan prøve med Automatisk (hjulet) på deres afspiller

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-17 08:06

Du skriver at du aldrig har ryttet op i din pc, Så er det nok på tide...

Start med at klikke på denne pc, find dit C drev.
Højerklik på C drev, Klik på Egenskaber, Klik på diskoprydning, Klik på advanceret, klik ryd op i system filer. Og klik ja til alt. Når den er færdig, Genstart pc.

Derefter brug ccleaner. Kør Cleaner samt Registry.
Hvis ikke du har ccleaner kan du hente en gratis version her: https://www.piriform.com/ccleaner/download
i ccleaner kan du også slå programmer fra der startes automatisk, der ligger og køre, uden at du bruger dem, De bruger Ram og Processor, så der ikke er nok til andet..
når alt dette er gjort.

Er det tid til at defrakmenttere, der er indbygget i windows, Men smart defrag er fint, Det kan du hente her: https://www.iobit.com/en/iobitsmartdefrag.php?a

i smart defrag kan du sætte den til at lave en opstarts defrag. den sortere systemfiler.
når den er færdig, kør en fuld defrag. det kan tage tid hvis du aldrig har gjort det før.

når den er klar burde du ha en frisk pc..

god fornøjelse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-12-17 13:02

mig-selv - hvis ikke fejlen ligger der, hvor tror du så den ligger? Det er ikke kun på tuben, det går langsomt. Det er alle steder med video. Up- og download tager også lang tid.

edison - du har sikkert ret i, at det er på tide at rydde op, så det går jeg straks i gang med. Tak for den udførlige vejledning

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-12-17 16:00

Så kører det uden at hakke Yeayyyhhh

Efter at have fulgt din fine vejledning, edison, hvor jeg for lidt vild i det downloadede program og "pludselig" fik downloadet Driver Booster, hvor det viste sig at 12 drivere var ekstrem gamle - ja, så lykkedes det hele til sidst

Tusind tak fordi I hjalp

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 28-12-17 16:00

Tak for svaret edison.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-12-17 12:41

så lidt...
Husk så at gi den pc samme tur en gang imellem, så er den altid i topform.

godt nytår

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-12-17 20:05

Ja, det må jeg hellere huske at gøre

Godt nytår