/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV-CPU fan failure
Fra : lgs
Vist : 256 gange
300 point
Dato : 17-11-17 20:02

Har et Samsung tv, vel 3 år gl., som pludseligt melder "CPU fan failure" og "Strike F1 to continue" -
F2 to run the setup utility -
mener umiddelbart at forstå, at en blæser ikke fungerer for Central Processing Unit i tv, men hvordan finde f.eks. F1 osv osv ligger ud over min fatteevne.
(Er tilsluttet fællesantenneanlæg, som iht nabo fungerer, så det er selvfølgelig ikke der hunden ligger begravet.)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-11-17 20:05

Kan du via USB stik bagpå tilslutte et tastatur? Så skulle du kunne gøre det.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 17-11-17 20:17

Bille: det var hurtigt - men desværre nej. Har en stationær pc i et andet rum, et "alm" USB stik, men det er vel ikke det, du efterspørger? Så det er vel et besøg hos en tekniker af en art?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 310 point
Dato : 17-11-17 20:20

Det er et tastatur, der tilsluttes via USB stik jeg mener. Hvis ikke, så hedder det reparatør.

Har du prøvet at google fejlen?

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 17-11-17 22:49

Tak for svaret Bille1948.
Har googlet nok til ikke at ville/kunne prøve gør det selv metoden.
Men tak for dine svar - du har fortjent pointene!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-11-17 22:55

Jamen tak for point

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-11-17 08:53

Du kan prøve at tage bagbeklædningen af, finde strømforsyningen og blæseren, og så fjerne alt det støv der sikkert gør at blæseren ikke kan køre rundt!
Gøres med strømmen slukket!!!
Check inden du samler igen, ellers noter nummer på blæser, bestil en ny, og sæt i. Enhver med bare lidt snilde kan gøre dette UDEN strøm på!!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-11-17 08:57
Kommentar
Fra : lgs

Dato : 20-11-17 16:35

Tak dogvillestar for din behjertede indsats - men bagklædningen er ikke lige sådan at afmontere - men da vi nu er ved det: der er nogle "dybe" huller med et gevindagtigt indre, som alm. redskaber ikke synes at kunne komme til - hvad er de der for? De alm. småskruer synes ikke at være nok til at vippe bagklædningen af.
Går du op i points, så har du fortjent nogle - hvor mange vil du ha´? Jeg har 15000 at være rundhåndet med.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-11-17 16:42

De er beregnet til at skrue et vægbeslag på, så TVét kan hænge på væggen.

Så er det ikke så interessant for tyveknægte!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-11-17 06:14

Ahhhhh, så svært er det heller ikke, at skrue bagbeklædningen af, der er bare mange skruer!

Men opgaven med blæseren er ikke så svær.

Har da rep'et et par Samsung TV i min tid

Er ligeglad med point
Men tak for tilbuddet!