/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Maleri efter oprydning
Fra : svendgiversen
Vist : 814 gange
126 point
Dato : 21-09-17 17:50

Vi er ved at rydde op og min kone er kunstner,
her stødte vi på et fantastisk maleri af en ukendt københavnsk maler.

Hun troede det var min svigerfar der havde malet det,
han havde et vist talent og hans søsters søn var den kendte maler William Skotte Olsen,
men i modsætning til nevøen, der blev kendt på at male kålhoved lignende personer,
efterlignede min svigerfar mest kendte malerier som kopier.

Han ville aldrig kunne have malet det maleri jeg nu spørger om.

Nu var min svigerfar personalechef på Sadolin, hvor de også solgte kunstner farver,
og han kendte en fattig maler, der når han manglede penge opsøgte min far,
og så byttede de nogle af hans malerier med farver.

Maleriet er en kanal med en bro, nok i København, men det kunne også være i Sydeuropa.
Og det er signeret HE 51 eller måske HOG 51, nogen der kender denne kunstner?

Der er på niveau med de bedst kendte hovedstads maleres værker, dog nok ikke i pris??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-09-17 21:57

Noget jeg havde overset. På bagsiden står der:

Helge Eskild
Københavns kanal

Nogen der kender Helge?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-09-17 22:08

Du har spurgt til det tidligere

http://www.kandu.dk/spg170212.aspx

Helge Eskild maler giver en del hits, herunder at hans billeder har været på auktion hos BR!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-09-17 22:21
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-09-17 23:40

det eneste der tæller er et billede af objektet!
MV2

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 126 point
Dato : 22-09-17 01:18

Der er blevet solgt en del malerier af den kunstner, de fleste i Sverige, men prisniveauet er ikke særlig stort, omkring 5-900 kroner for et maleri.

Du kan se nogen eksempler her:
https://www.google.dk/search?q=helge+eskild&rlz=1C1PQCZ_daDK739DK739&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiloKTvsbfWAhXndpoKHRIvCMwQsAQIMg&biw=1536&bih=798

http://www.oernen.dk/Krkgrd/holmen/holmen_visbilled.php?img=./pics/I12153.JPG&ned=157&hen=164

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-09-17 01:24
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-17 10:52

Ja, jeg husker ikke så godt mere,
og så blev jeg heller ikke millionær denne gang.

Ikke på højde med eksempelvis Poul Fischer, som han måske prøver at efterligne?
Det hang ellers på hæderspladsen i sviger fars stue.

Og med den historiske baggrund sælger vi det ikke for en slik...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-17 18:51

Citat
Det hang ellers på hæderspladsen i sviger fars stue.

Måske kunne svigerfar lide det billede - mere end viden om prisen.
Trods alt er et maleri vel lavet for, at nogen kan lide at kigge på billedet, uden interesse for prisen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-17 19:37

Ja Eyvind,
og så sælger min kone sine malerier til kun 4 - 5.000 kr.

Min første kone gav næsten 80.000 kr. for et ældre Brændekilde maleri på auktion.

Efterlyser et forum, hvor min nye kone, kan forevise sin kunst?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-09-17 19:41

Citat
Måske kunne svigerfar lide det billede - mere end viden om prisen.
Trods alt er et maleri vel lavet for, at nogen kan lide at kigge på billedet, uden interesse for prisen.

Helt enig med Eyvind!

Self, hvis jeg opdagede at jeg havde et Jorn-billede, ville jeg straks sælge det.
Jeg er ikke begejstret for Jorn

Engang så jeg en en barnevogn hvor kalechen var malet af Jorn, ejeren byttede den til en bil!

Jeg har mange ting og sager, der er uden den store værdi, men med stor affektionsværdi, så jeg holder mig til familiemottoet: We are buyers, not sellers!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-17 21:41

De tre øverste her er nogle af min kones værker:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.658152577585070.1073741854.400784926655171&type=3

og hun har mange flere, ikke i Eskild klassen, men bedre...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-17 17:46

Tak for svaret dova.