/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Maler Eskild
Fra : svendgiversen
Vist : 4189 gange
137 point
Dato : 08-02-14 17:21

Min svigerfar, der var personalechef på Sadolin, hvor de også havde kunstner farver,
forsynede engang en fattig kunstmaler med farver, så han kunne fortsætte med at male.
Senere fik han som tak et maleri: "Christianshavn" signeret af Helge Eskild...

Spørgsmålet er om nogen kender kunstmaleren Helge Eskild?

Og om han er så kendt at han malerier er noget/meget værd??

Vi sælger ikke "Christianshavn" der jo har affektionsværdi, for en slik, eksempelvis via laurits.com,
men måske hos Brun Rasmussen, hvis det er i den prisklasse???

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 147 point
Dato : 08-02-14 17:49

Det ser ud til der findes en del af hans malerier her http://www.antikhandlere.dk/apstort.asp?selbinr=115734&T2=Eskild&advsog=4&akukat=1949

http://www.lauritz.com/da/auktion/helge-eskild-1922-1972-cd-3/i2129257/

Tilskrevet, betyder det han har malet det, eller ?
http://www.ebuy.dk/astort.asp?emneid=34654

Jeg tror kun dit maleri er en slik værd

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-14 18:17

Tak, katekismus, men
>Jeg tror kun dit maleri er en slik værd...

Det maleri du viser er jo beskadiget,
det som jeg har "Christianshavn" hang over min svigerfars sofa, selv om han selv malede,
og det er helt intakt, så vi må op i en helt anden pris klasse, heller ikke ebuy neveau.

Som denne vist hans gravsten antyder, var han en anerkendt dansk kunstmaler:

http://www.oernen.dk/Krkgrd/holmen/holmen_visbilled.php?img=../holmen/pics/I12153.JPG&ned=157&hen=164

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-02-14 20:11
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-02-14 20:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-14 21:02

Tak igen katekismus,

men mig bekendt får man først en rimelig vurdering hos Lauritz,
og, når man så prøver at sælge gennem dem, et langt mindre beløb,
der kan selvfølgelig være undtagelser?

Og det smukke maleri af Christianshavns Kanal er jo ikke antikt,
både svigerfar og kunstmaler Helge Eskild døde i 1970 erne...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 08-02-14 22:53

svendgiversen, jeg tror heller ikke, at jeres maleri repræsenterer den store værdi i penge. Alene de få hits som en google søgning giver, er en god rettesnor.
Men det er jo heller ikke hvor meget et maleri kunne koste, der afgør hvor værdsat det er i et hjem. Der ville ikke hænge ret mange malerier i dronningeriget, hvis der kun blev fokuseret på pris.
Glæd jer over jeres maleri, og blæs på værdien.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-02-14 10:29

Du behøver ikke at sælge for at få en vurdering.
Jeg ville tage et billede af det og sende en forespørgsel på det.

Vær opmærksom på, at på denne side koster det 200 kr for en vurdering, men de virker til at have styr på malerie. http://www.antikbrevkassen.dk/stort.asp?selbinr=12067

Her er en side med antikvitetsforhandlere. Jeg kan ikke få søge funktionen til at virke på Ipad, men se om du kan finde Helge Eskild under malerier
http://www.antikvitet.net/resulsog.asp?fra=1100&T2=Maleri

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-02-14 10:52

Desværre koster det at gå ind på denne side, så det undlader jeg
http://www.auctioneer-prices.com
http://web.artprice.com/artist/82480/helge-eskild#

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-14 11:09

Hvis du stoler mere på vurderinger fra Bruun Rasmussen, så kan du få en gratis vurdering online

http://www.bruun-rasmussen.dk/vfs/static/valuation/online/index.html

Hvor meget mener du og din "kunstnerkone" at maleriet er værd? Et er jo affektionsværdien for dig, noget andet er, hvad det kan sælges for.

Når du skriver din svigerfar, så går jeg ud fra, at det er din afdøde kones far. Hvis hun har nulevende søskende eller anden familie, så ville jeg da spørge dem, om de var interesseret i maleriet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-02-14 12:49

Tak for nye links om vurderinger, men jeg er bange for at katekismus første henvisninger
er rigtige, og maleriet ikke er meget værd, så jeg vil nok ikke ofre penge og tid på vurderinger.

Desværre kan jeg ikke længere nyde den smukke udsigt ved Christianshavns Kanal,
min nye kunstner kones lille hus er spækket med malerier og der er ikke plads til mine,
bortset fra et Brændekilde: Lille pige der fodrer høns", der står mig i næsten 80.000 kr.

Min nye kone, uddanet på Kunstakdemiet i Århus, sælger typisk sine malerier for ca 5.000 kr,
og hun mener at Helge Eskild er i samme pris klasse?

Og ja ans, min afdøde kone har to søstre,
hvis jeg forærer det til den ene vil den anden nok føle sig forfordelt; jeg delte ikke ordet??

Jeg sælger ikke et af Helge Eskilds bedste malerier: "Christianshavn" for under 20.000 kr,
mit Brændekilde maleri vil min kone gerne bytte med stolen: Ægget, der kan købes for ca 50,000.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-02-14 14:20

Nu finder du din uundværlige Ipad, tager et billede af Christianshavn maleriet og sender forespørgsel til
http://www.lauritz.com/OnlineValuation/OnlineValuationPage.aspx?LanguageId=1

Det koster ikke
Få en vurdering af en af vores eksperter
Det er nemt, hurtigt og gratis
Dine varer vurderes indenfor 1-2 arbejdsdage
En online vurdering skal betragtes som foreløbig. Den endelig vurdering vil blive fastlagt ved indlevering.

Og du er ikke forpligtiget til at sælge

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-02-14 14:48

Tak for svaret katekismus.

Ja, det vil jeg overveje...

Jeg vil også overveje et nedslag i prisen til alle kandu brugere,
for det smukke motiv "Christianshavn" malet af Helge Eskild i 1951...

Også tak til alle andre for jeres medvirken.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-02-14 15:13

Håber du har humor!

Jeg synes, at du skal sælge ud af din kones malerier, og bruge beløbet til tilbygning, således at du kan få et herreværelse med dine smukke malerier på væggene.

Sælger i maleri til fordel for Ægget, kan du passende sætte hende stolen for døren .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-14 15:46

svendgiversen

Citat
Jeg vil også overveje et nedslag i prisen til alle kandu brugere,
for det smukke motiv "Christianshavn" malet af Helge Eskild i 1951...

Et nedslag af hvilken pris?

Er det af denne
Citat
Jeg sælger ikke et af Helge Eskilds bedste malerier: "Christianshavn" for under 20.000 kr

eller af en vurderingspris foretaget af en sagkyndig?

De fleste (det er så ikke så mange, der kunne findes på nettet) er ikke blevet solgt for ret meget. Det dyreste lå vel omkring ca. 4.500 og det billigste ca. kr. 400,-

Katekismus

Citat
Håber du har humor!

Jeg synes, at du skal sælge ud af din kones malerier, og bruge beløbet til tilbygning, således at du kan få et herreværelse med dine smukke malerier på væggene.

Sælger i maleri til fordel for Ægget, kan du passende sætte hende stolen for døren .

Det tvivler jeg så på kan lade sig gøre. Det er jo hans nye kone, der ejer det hele, når du lige ser bort fra hans egne smukke malerier. Hvor skulle svendgiversen så flytte hen?

svendgiversen

Du kan jo evt. kontakte Københavns Bymuseum. Det kan jo være, at de var interesseret i maleriet.

http://www.copenhagen.dk/dk/