/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ustabil lyd
Fra : trimare46
Vist : 274 gange
500 point
Dato : 04-06-17 15:23

Jeg har købt nyt fjernsyn og dertil en soundbar, og det giver migl ldt problemer med lyden.
Lydniveauet ændrer sig op og ned hele tiden, og det er sgu ret irriterende.
Fjernsynet er et Samsung 55", 6 series
Og min soundbar er en LG musicflow sh 8, som har en effekt på 420 W.
Det er koblet sammen med optisk kabel og subwooferen er forbundet via bluetooth.
Skærmen er desuden koblet på mit wifi. ( det har jeg så ikke lige fundet ud af at bruge endnu), men det kommer nok senere
Det skulle bare være til at koble sammen og så skulle det fungere, altså plug and play, men det skal for fanden da ikke svinge sådan i lydniveauet hele tiden.
Gode råd til løsning modtages med kyshån og masser af points

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-17 17:40

Tror det har noget med lydopsætningen på dit TV , prøv at gå ind i indstillinger/ lyd - slå automatisk lydregulering og Sorund fra - hos mig lyder det af H til hvis de funktioner er slået til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-17 17:43

NB kan være der er flere muligheder på dit tv = prøv dig frem../ SPFID = MCI

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-06-17 17:44

Hvis det er en soundbar skal surround vel være slået til - eller hvad?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-06-17 18:44

Det kigger jeg lige lidt på. Vender tilbage med melding senere

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 04-06-17 19:06

Citat
Hvis det er en soundbar skal surround vel være slået til - eller hvad?

Går ud fra det, bruger selv de indbyggede ´pap højtalere´.

Men jeg ved at spiller jeg film på mit tv via min Media spiller, så skal jeg ind i min player (eller tv) for at ændre på lyden, ellers går baggrunds lyden direkte ind/ ovenpå - og ødelægger tale siden, samt de 2 kanaler hopper op og ned i lyd.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 06-06-17 12:05

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-17 12:12

Hvad var løsningen?