/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Min pc vil ikke starte op?
Fra : storemolle
Vist : 372 gange
70 point
Dato : 18-04-17 02:04

Mit bundkort er et ASUS P8P67 DELUXE

Skal i bruge flere infomationer?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-04-17 04:37

Det er ikke meget du beskriver.
Kan maskinen ikke tænde, eller starter den og går kold.
Hvis den slet ikke tænder kan det være flere ting, Jeg ville starte det billigste sted, nemlig, tænd knappen, Find det lille stik på bundkortet hvor der står POWER på. Pil det af, og brug en lille skruetrækker til at luse de to stik på bundkortet, Hvis den starter er det din tænd kontakt, hvis ikke, så prøv at lån en anden strømforsyning og se om den nu starter, Hvis stadig ikke, så pil alt fra på bundkortet, dvs ram harddiske mm. hvis den nu starter så sku du få et skærmbillede der siger at der ikke er noget operativsystem eller noget der ligner, Så slukker du igen, og montere en ting af gangen til den ikke vil starte igen, så har du fundet en defekt komponet
held og lykke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-17 11:26

Hvis CPU blæseren bevæger sig, er der strøm på, hvis den bare vrikker et kort øjeblik er det sikkert din strømforsyning der ikke virker/ eller kortslutter - se efter en sikring.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 12:11

mig-selv : Hvordan finder jeg ud af om CPU blæseren bevæger sig?

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 12:13

Problemet opstod efter jeg havde slukket computeren flere gange bag på pc`en med en tænd /skuk knap?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 35 point
Dato : 18-04-17 12:55

Citat
Hvordan finder jeg ud af om CPU blæseren bevæger sig?

Åbner kabinettet - der vil du måske også kunne se andre små dioder der lyser - dog ikke ensbetydende med at din strømforsyning ikke er stået af - men kører CPU blæser er det tegn på at bundkortet får strøm nok til at din PC burde virke (du vil som regel også kunne høre den starter).

En mulighed du også kan bruge? hvis du ikke vil rode for meget, er at gå i Bios under opstart (hvis du kan) prøv F12 / F8 knapperne og bliv ved med at ´tappe´ på dem under opstart.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-17 12:58

Citat
Problemet opstod efter jeg havde slukket computeren flere gange bag på pc`en med en tænd /skuk knap?

Ikke det smarteste man kan gøre, da det kan lave en masse ballade.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-17 14:36

Hvis det er win 8 eller 10 og der er lys og endnu bedre hvis den også står og blinker med en lille lampe i front.
Jeg har nemlig været ude for at den kan rette sig selv op efter et stykke tid og nogle manuelle genstarter med reset-knappen foran...........................og lidt held.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 17:40

Min version af er Windows 10 pro (creator) version 1703 "64 bit" Der ikke noget der lyser i front ved kanppen. Men der lyser rød inde på bundkortet og reset lyser lysegrøn. Det var i går aften problemet opstod.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 17:48

Citat
Ikke det smarteste man kan gøre, da det kan lave en masse ballade.

Ja det ved jeg godt, men findt blev ved være alt for langt tid at genstarte eller var det fordi windows blev ved med fryse mit skrivebord.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 18:03

Bare det jeg tog alle kablerne fra og åbnede pc`en gav liv i pc`en, nu er tilbage til normal drift.

Godkendelse af svar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 18:04

Tak for svaret mig-selv. Jeg tager alles råd.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 18-04-17 18:05

Jeg takker foe de råd jeg har fået.....