/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Godt råd søges til køb af tastatur
Fra : Oldboston
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 06-04-17 10:27

Mit gamle tastatur driller lidt for meget, og jeg vil gerne købe et nyt. Jeg tænker, at I kandu-brugfere er kræsne i valg af tastatur, og derfor kan give et par gode råd. Mine ønsker er:
1. et ergonomisk godt tastatur med ret store taster, så jeg kan ramme rigtigt hver gang
2. store, tydelige bogstaver i hvid farve, så jeg selv i aftenbelysning kan skelne bogstaverne fra hinanden
2. gerne backlight, der kan slås til og fra
3. mekaniske taster, der skal bevæges; ikke berøringfølsomt elektronisk tastatur
4. trådløst --- eller med kabel. Ikke så vigtigt, jeg har erfaring med begge dele, og kan ikke rigtig se nogen stor fordel ved det ene frem for det andet.
5. Hvis trådløst, skal det gerne være i sæt sammen med musen, så de begge kører på samme usb-unifyer
6. ingen unødive gimmicks, jeg spiller aldrig spil og behæver ikke solenergi til atr lade tastaturet op.

FIndes der et rigtig stort, dejligt, stasbilt tastatur, som I kan anbefale. Jeg har haft LOgitech de sidste par gange, det har virket fint, og det skal gerne også næste gang være et anerkendt fabrikat, som man kan stole på.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-17 14:35
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-04-17 15:48

Angående musen, så ville jeg vælge en 5 knaps, da den kan spare mange bevægelser frem og tilbage over skærmen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-04-17 22:24

Jeg har et sort tastatur med hvidt lys i bogstaverne, fordi jeg blev så træt af, at bogstaverne blev slidte og var svære at se i halvmørke. Jeg kan skrue op og ned for lyset i tasterne efter behov. -- Og en ergonomisk mus, som passer godt til lige min hånd. Tror der er 4 knapper på.. 2 ovenpå med et hjul imellem. Og en knap på siden også. Men jeg bruger sjældent mere end een eller to knapper. Dertil en stor musemåtte af glas. Den er nem at tørre af for fedt og støv.

Ingen af delene er trådløse, for jeg vil ikke være afhængig af batteri. Det er mange år siden, så jeg ved ikke, om man stadig bruger batterier til de dele, når de er trådløse. Jeg gider bare ikke det bøvl med at noget ikke virker fordi man er ved at løbe tør for strøm..

Men det jeg har, bare holder og holder. Det er ikke til at se, at det er gamle ting (når de lige er tørret af
Og begge ting er Logitech.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 20-04-17 13:38

Tak for svaret katekismus. Det var e n god henvisning.