/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Samsung Galaxy tablet 3
Fra : Gin
Vist : 256 gange
45 point
Dato : 11-03-17 15:14

Jeg har en 2 år gammel Samsung Galaxy Tab 3 tablet, hvor jeg har skiftet batteri 3 gange. Første gang jeg havde skiftet batteri til et nyt originalt Samsung batteri, gik der kun 2 måneder, hvorefter det blev mere og mere langsomt at lade batteriet op. Derefter bestilte jeg et nyt batteri på nettet. Desværre viste det sig, at det batteri, jeg modtog, overhovedet ikke virkede. Så jeg satte det andet batteri i, idet det stadigvæk virkede. Købte så et nyt batteri som jeg nu har haft i tabletten i 3 uger. Nu er dette batteri også blevet utrolig langsomt til at lade op. Efter 12 timers opladning fra 67% er det kun nået op på 92%. Hvad er der galt????

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 45 point
Dato : 11-03-17 17:26
Kommentar
Fra : Gin

Dato : 11-03-17 17:44

Hej Katekismus,
Tak for dine links. Det er ikke en smartphone, jeg har, men en stor tablet.
Jeg lader den op i en stikkontakt med den originale oplader, og tabletten er slukket.
Når jeg kigger på stikket, står der, 0,5V-2,0A hvilket nok betyder de 2 ampere, hvilket der står i dit andet link, er det der skal bruges. Har du andre inputs til problemet???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-17 17:46

At din lader f.eks. ikke længere leverer 2.0A

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-03-17 17:51

Du kan få en enhed der fortæller dig hvor mange volt og ampere din lader giver. Den koster Ca 20 kr på aliexpres.
Med den kan du hurtigt se, om det er din lader der er defekt

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 11-03-17 17:51

Det kan du have ret i, jeg vil prøve at måle stikket - tak.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-03-17 17:53
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-03-17 18:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-17 19:56

Tak trimare46 nu har jeg bestilt sådan en tester.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-03-17 06:26

Jeg havde problemer med en Lenovo-tablet. Det tog årtier at lade op, og den kom aldrig helt op på 100%.
Det sidste, jeg prøvede var at skifte stikket til opladning - og vupti, nu lades der uden problemer.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 14-03-17 13:17

Jeg har nu i et par dage forsøgt at lade op med andre stik, men desværre må det være tabletten, der er noget galt med, idet den var 10 timer om at lade op fra 62% til 76% sidste gang jeg satte den til opladning.
Altså har intet hjulpet, så nu har jeg bestilt en ny tablet....
Tak for Jeres forsøg på at hjælpe - det må være katekismus der får points.

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 14-03-17 13:18

Tak for svaret katekismus.