/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se min Plextor Blu-ray brænder
Fra : Monsen1234
Vist : 222 gange
200 point
Dato : 14-09-16 13:06

Jeg kan høre den starter op når jeg tænder computeren men så sker der ikke mere, man kan ikke se den i Enhedshåntering eller under 'Computer' den er simpelt hen forsvundet, hvordan får jeg forbindelse til den igen.
Jeg har Windows 7 og min enhed hedder Plextor PX-LB950UE

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-09-16 13:19

Så vidt jeg kan se, kan den køre både sata og usb.
prøb at skifte til en anden USB-port.
Er der nogen gule advarselsmærker ved noget i enhdshåndtering?
Klik på hver enkelt usb

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-09-16 13:21

Nå, jeg ved ikke lige, hvad der skete.
Klik på hver enkelt usb-enhed, for at se, om der er problemer.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-09-16 13:24

Du kan eventuelt tage enheden over på en anden PC og se, om fejlen flytter med. Det er dumt at bruge kræfter på det, hvis det er enheden, der er futtet af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 14:09

Citat
Jeg kan høre den starter op

Sikker på det er den du kan høre? så må der ligge en skive i drevet - eller mener du et lille klik, som om drevet lukker sig.
Ellers prøv kontrolpanel/hardware og lyd = tilføj ny enhed

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-09-16 14:47

ThomasCSR Jeg har prøvet at skifte over i et anden usb indgang på computeren og der er ingen gule markeringer i enhedshåndtering
mig-selv Jeg er helt sikker på det er den jeg kan høre ved pc start, der er ingen skive i den, men den lyder som den altid har gjort ved opstart da den også virkede, bare nogle små lyde som noget der lige glider på plads, så der er både strøm og forbindelse til computeren, men kan ikke se den nogle steder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 15:05

Er du sikker på at den får det strøm den skal bruge, når du skriver at den bruges som usb drev.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-09-16 15:31

Ved ikke om jeg ikke har forklaret mig rigtig, men der er jo et strømstik stik stikkontakten og et usb kabel til computeren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 15:43

Har du prøvet at starte op uden den er tilkoblet pc

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-09-16 15:58

Og har du prøvet at sætte den til en anden indgang på PCen?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-09-16 16:45

Slukkede computerne satte usb i en anden indgang (Kunne høre i brænderen der var forbindelse) startede computerne igen en blå blinken på brænderen (Altså der må være forbindelse ) men den er der bare ikke, ingen steder, kan ikke se den nogen steder...mærkeligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 20:04

Prøv dette program, det kan muligvis finde dit drev under scan.
http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-09-16 22:10

Fandt denne løsning, da jeg havde problemer med det indbyggede drev i min PC efter opgradering til Windows 10, måske kan det løse problemet for dig også.
Hej
Fandt denne løsning på nettet: http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Operating-Systems-Software-Recovery/CD-DVD-DRIVE-NOT-DETECTED-AFTER-UPGRADE-TO-WINDOWS-10/td-p/5172346
Og det fungerede perfekt.

Tråden på eksperten.dk: http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1007590

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 22:55

Øhh??
Citat
CD/DVD DRIVE NOT DETECTED AFTER UPGRADE TO WINDOWS 10

Spørger har Win7

En ting der ? kunne gå galt er at du har ´hevet´ usb stikket ud.
Jeg har selv MANGE problemer med mine usb porte, efter at jeg knækkede en stick i en port i fronten på min pc og den kortsluttede noget på bundkortet, og det ene úheld spredte sig til samtlige porte på bundkortet, så jeg engang imellem får diverse fejl meldinger.

Prøv eventuelt dette, men osv:
MiniTool® Partition Wizard - gratis udgaven:
https://www.partitionwizard.com/download.html

FUCK KANDU = 5 forsøg på at svare...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 22:57

NB, kører du noget Virtuelt drev?
Prøv at sluk for din din sikkerhed..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 22:58

Fejlsikret tilstand burde ??

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-09-16 23:11

Der er en anden åben tråd, hvor et DVD-drev er forsvundet.
Prøv at læse det. Det ser interessant ud.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-16 11:58

Citat
Fandt denne løsning, da jeg havde problemer med det indbyggede drev i min PC efter opgradering til Windows 10, måske kan det løse problemet for dig også.

Måske kan det også hjælpe dig, selv om du ikke køre Windows 10. Er det så skåret nok ud i pap mig-selv

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-16 11:59

Citat
Der er en anden åben tråd, hvor et DVD-drev er forsvundet.
Prøv at læse det. Det ser interessant ud.

Hvilken tråd? Link tak?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-16 12:01

Har du tjekket Disk Administration, om den er synlig der. Hvis den er så tjek status, den skal stå som aktiv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-16 12:03
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-09-16 12:06

Her er link til den tråd, jeg omtalte :
http://www.kandu.dk/spg176544.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-16 19:19

Den simple løsning: Byt USB kablet ud med et andet, som du er sikker på virker
Derudover har jeg haft drev som ikke virkede eller kunne ses på pc'en selvom de lød 'rigtigt' og så 'rigtige' ud ..også med velfungerende USB kabel og tilsluttet; lige megen hvilken USB port, på lige megen hvilken pc.

Årsag: Stikket i selve enheden, hvor USB kablet tilsluttes, var gået i udu! Jeg ved ikke om det kan betale sig at reparere, hvis det er årsagen? Så køb en ny enhed.

</MOLOKYLE>