/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Intet billede
Fra : Pytten1510
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 19-01-16 15:52

Hej
Jeg har en stationær pc med Windows 7.
Den starter op og derefter forsvinder billedet og skærmen bliver blå-grå.
Jeg kan så slukke den og starte op igen og bruge den. Til tider uden at vide, hvornår den går
"I intet" billede igen. Hvad kan være årsagen til det ?
Jeg har lige støvsuget den for støv indvendig.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-01-16 16:03

Skift til WIN 10...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-16 16:20

Som jeg skrev til en anden bruger:
Citat
Ps. Derefter genstarter du PC'en Blink

Skulle dette mod forventning ikke virke?

Så... skal du ind i START menuen. Skriv i Windows system menuen Kør:

..og skriv: MSCONFIG

Vælg så fanen: Start

..og fjern fluebenet fra alt der minder om noget som ikke bør være netop dér. (= 'mystiske' filer med suspekte firma-/programnavne)

NB: Pas nu på du ikke sletter opstarten til dit antivirusprogram ..eller andre vigtige ting!

Læs lige først:

1.) http://netsquirrel.com/msconfig/msconfig_win7.html
2.) ..og se dette:

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 19-01-16 16:24

Hov... Der manglede begyndelsen:
Citat
Slet: Midlertidige Internetfiler og Cookies

Du skriver ikke hvilken browser?

Så brug hellere Ccleaner (..browserne: IE, Firefox, Chrome, Opera, Vivaldi mm.)
..og menuen [Slet]

(indsat)
SE LINK ! ..nedenfor denne kommentar/CITAT
(indsat slut; Jamen så se dog dernede!:-D)

..og gi' så i samme Ccleaner computeren også lige en 'tur' med næste menupunkt [Register] Blink

NB : Husk at sætte ALLE flueben under fanen: Programmer ..i [Register]

..men i menuen [Slet] undlader du at sætte flueben ..i fanen Windows ved punkterne:

1.) Avanceret: Vindue størrelse/placerings cache
2.) Avanceret: Bruger defineredefiler og mapper

..samt evt. :

3.) Rens ledig plads (....dette kan nemt tage en time ...alt efter hvor meget du har på disken)

Ps. Ccleaner er et udmærket gratis program uden reklamer og anden snavs. Aii, er det rigtigt?

https://www.piriform.com/ccleaner/download

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-01-16 17:06

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-01-16 10:53

Nå, problemet blev ikke løst. Jeg har nu lavet en system restore, og den laver samme nummer. Når jeg prøver at spille rocket league bliver skærmen blå og så sker der ikke mere. Grafik kortet er et AMD Radeon 7700 serie. Kan det være grafik kortet der laver ballade ?