/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
WiFi forbindelse iPad og mobil
Fra : akle
Vist : 788 gange
200 point
Dato : 14-01-16 11:43

Efter at have fået min iPad låst op, spørger den om kode til WiFi forbindelse. Min mobil har to muligheder med super gode signaler. Disse er beskyttet med WPA/WPA2. Hvad betyder dette? Hvorfdan finder jeg koderne? Jeg vil gerne have at iPaden skal køre på mobil nettets abonnement. Jeg har 12GB data i abonnementet.
Nogle der kan hjælpe og vejlede?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-16 11:59

Det er koderne til dit trådløse netværk, du skal bruge.

Hvis den skal køre på mobilnettets abonnement, skal der et SIM kort i iPadden.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 12:03

Hvis di vil køre på mobilnettet (med et SIM-kort) og ikke selv har internet med en trådløs router eller accesspoint hjemme så skal du ikke bruge WIFI til noget. Dog vil du kunne bruge det de steder hvor der er gratis WIFI, det finder man i mange storcentre, restaurationer, hoteller, DSB-tog, MOVIA-busser, og masser af andre steder.

De WIFI-forbindelser som du kan se med WPA/WPA2 - beskyttelse er private forbindelser som tilhører enten firmaer eller privatpersoner. Er du på besøg hos nogen som har WIFI så skal du have koden hos dem.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-16 13:14

Nu er det tredie gang jeg skriver dette svar, og hver gang hopper forbindelsen af når jeg sender der.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-16 13:16

Og hvad vil du sige med det?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-16 13:29

Jo, for den fjerde gang er også skrevet, og forbindelsen hopper af nbår jeg vil sende:

Ser ud som jeg er på fremdeles.
Altså.
Jeg har tidligere benyttet mig af iPaden på internettet via mobilens abonnement, uden problemer. Jeg havde præcis den samme mobil, udbyder og iPad. iPaden er en iPad Air, købt ny for et par år siden. Jeg brugte HTC Portable Hotspot 16 DC fra mobilen for at få de to forbundet og dette fungerede udmærket.
I huset har vi en Zyxel Router der er koblet til Stofa Bredbånd og forbundet til TV og to komputere via kabel. Det er måske denne jeg kan se af en af de to gode trådløse forbindelser (?) på mobilen.
Kan bare ikke forstå jeg ikke kan få forbindelse denne gang, - og jeg kan ikke se nogle steder på iPaden at et sim kort kan stikkes ind.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-16 13:31

Sidste svar garderede jeg med en kopi inden jeg sendte.
Fatter ikke det skal være så svært at blive ved med at være på. Skal hele tiden logge ind igen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 13:38

Både din HTC-mobil og din Zyxel-router har garanteret en WPA/WPA2 kode. I HTC-en skal du nok ind i noget som hedder "mobilt hotspot" eller lign. for at kunne se koden, og hvis din router er fra Stofa så må du ringe til dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-16 13:40

Kodeordet plejer at stå i bunden af routeren - med meget små typer.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-16 14:29

Kodeordet står ikke i bunden, men der er et par labels med en stregkode og et par næsten éns numre på bagsiden.
Min HTC mobil viser at den kan forbindes trådløst til min komputer med HTC Portable Hotspot 16DC og den viser en adgangskode med DE....og noge tal og bogstaver.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 14:36

Citat
16DC og den viser en adgangskode med DE....og noge tal og bogstaver.

Har du prøvet den kode? For det er bestemt ikke usandsynligt at dette er den kode der skal bruges til at logge på din mobils hotspot.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-16 14:38

Jeg har WiFi mulighede på HTC mobilen, som viser koden (og det er den samme kode som sidste år) men denn kode bliver ikke accepteret, og som skriver "Forkert adgangskode til "4G-Mobile-WiFi-7694"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-16 14:44

Store og små bogstaver?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 14:47

Jeg har selv en Doro mobil med mobilt hotspot, men her har jeg mulighed for selv at gå ind og ændre koden. Kan man ikke det på din?

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 14-01-16 16:34

Lave et nyt hotspot på din mobil og sæt et nyt password..slet det gamle....man kan have lige så mange man ønsker

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-01-16 18:44

Bille 1948
Nej, store bogstaver blandet med tal i DE-koden Denne kode virkede sidste år, men ikke denne gang.

Soren Steen N
Det tror jeg ikke man kan, for jeg har ikke læst muligheden er der.

Palleby
Lyder godt, hvis du kan fortælle mig hvordan

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 14-01-16 20:10

https://support.google.com/nexus/answer/2812516#wifi

Det er samme måde du har lavet det oprindeligt..håbr det er en hjølp..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-16 09:01

Hvis det er mobilen internet du skal dele, skal du idenne finde punktet Hotspot eller hvis det er en iphone deling af internet under mobildata.
Så skal du herefter selv vælge et Ssid og en kode, med mindre du blot bruger det den forslår.
Samme oplysninger skriver du så ind på din ipad, og så skulle det spille.
Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-16 13:04

Sørg for at din telefons dataforbindelse er slået til.
Du skal have en godkendt dataplan associeret med din konto hos din mobiludbyder for at kunne bruge denne tjeneste.
Enheder, der har oprettet forbindelse til dit Wi?-Fi-hotspot, bruger data fra dit dataabonnement.

Åbn appen Indstillinger.
Under Tryk på Trådløs og netværk, tryk Mere.
Tryk på Deling af mobilt netværk > Wi-Fi-hotspot.
Første gang du slår Wi?-Fi hotspot til, skal du konfigurere det.

Indtast et hotspot-navn eller brug standardnavnet.
Indtast en adgangskode eller brug standardkoden.
Adgangskoden er den nøgle, andre personer skal indtaste på deres enheder, så de kan oprette forbindelse og bruge HTC One som en trådløs router.

Hvis du vil gøre dit Wi-Fi-hotspot mere sikkert, kan du trykke på > Avanceret.
Vælg mellem de tilgængelige indstillinger, og tryk på .

Tryk på knappen Mobilt Wi-Fi-hotspot Til/Fra for at slå det til.

http://www.htc.com/dk/support/

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-01-16 23:27

Mit her-og-nu-problem er: "Første gang du slår WiFi Hotspot til, skal du konfigurere det"
Læst under HTC-Hjælp (Link givet af 'Klaudi')
Jeg må ærlig indrømme; ordet har jeg set et uttal af gange, men jeg aner ikke hvad det betyder eller hvordan jeg gør.
Derfor kommer jeg ikke videre! (For øvrigt er det ikke første gang jeg slår det til, for jeg har jo brugt wifi forbindelse tidligere, inden iPaden blev låst)!

Klaudi????

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 16-01-16 11:56
Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-01-16 13:32

Jeg kan ikke få tastaturet frem, så jeg kan ikke ændre koden eller navnet. Er det fordi jeg ikke har konfigureretg?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-16 09:12

Kan du ikke slette den gamle opsætning og lave en ny?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 20-01-16 15:58

Har fået privat hjælp.
Den router jeg havde var ikke med WiFi, men der i mod indgangsboksen fra Syd Energ var med indbygget WiFi muligheder. Fik koden af Syd Energi, og så kunne det hele opsættes på ny.Alt fungerer perfekt nu

Klaudi, du får pointerne, da du var tættest på og ellers alltid har været flink til at hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 20-01-16 15:59

Tak for hjælpen Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-16 10:14

velbekommen