/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Numlook
Fra : BerndJ
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 01-01-16 16:54

Hvor indstiller jeg at numlk er "automatisk" aktiv / tændt ved opstart af pc?? I Bios - hvor?? Eller i Windows 10 - hvor??

Pcen er en: HP ProBook 450 G3 notebook pc Modelnr.: P4P19EA

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-16 18:12

Du aktiverer den ved at klike på det numeriske tastatur over bogstaverne.

Det aktiveres ikke automatisk på bærbare computere efter min erfaring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-16 18:15

Det er i BIOS at du kan ændre om numlock aktiveres ved start, måske er der noget om snakken som marken84 skriver, på min bærbare er numlock ikke aktiveret før jeg er logget ind selv om den er sat til at starte op aktiveret

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-16 18:22

For at aktivere den ved login gør du sådan her:
Start computeren --> på loginskærmen tænder du numlock (du skal IKKE logge ind) --> gå ned i bunden af loginskærmen og vælg genstart.

Så skulle numlock gerne være aktiveret ved fremtidige opstarter.
Hvis ikke så sig lige til, så graver jeg lige nøglen frem fra registreringsdatabasen.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 01-01-16 19:54

Tak for svaret EXTERMINATOR - DET virker!!