/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Kan ikke installere driver
Fra : o.v.n.
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 21-11-15 02:12

Windows update har fundet opdatering til mit grafikkort, installering mislykkes nå men så henter jeg nyeste driver fra producenten Nvidia: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/94793/en-us til Nvidia GeForce 8400GS men den kan jeg heller installere, hvad er der galt?
Jeg har forsøgt at installere fra fejlsikret tilstand - mislykket
Jeg har forsøgt at installere med antivirus slukket men der er stadig noget Adgang nægtet
Jeg har fjernet Nvidia fra Kontrolpanel - Fjern et program men kan stadig ikke installere
Jeg har også forsøgt med driveren fra august (den nyeste er fra november) men det mislykkes også
Det første jeg gjorde efter at have installeret Windows 10 var at hente og installere grafikdriver fra Nvidia og den kørte uden problemer indtil i dag. Hvorfor kan jeg pludselig ikke installere/opdatere grafikdriveren?
Nu har skærmen en meget lav opløsning så jeg tænkte at en systemgendannelse ville hjælpe mig tilbage til før jeg forsøgte at opdatere grafikdriveren, slukkede antivirus og kørte systemgendannelse fra 20. november men der er noget som spærrer så den ikke kan gennemføres, systemet foreslår at deaktivere antivirus og forsøge igen, antivirus var deaktiveret da jeg forsøgte så det er ikke forklaringen.
Gode råd modtages meget gerne

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-15 05:17
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 09:42

Citat
Nu har skærmen en meget lav opløsning

Hvis du bruger Windows til at justere skærmen med, skal du ikke regne med at de virker, gør det gennem kortets software som burde ligge i Start.

Citat
men der er noget som spærrer

En af grundene til jeg sidder med min gamle Win7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-15 11:17

Desværre hjalp værktøjet ikke, den opdatering vil ikke ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-15 14:49

Klik på den firkantede taleboble > alle indstillinger > opdatering og sikkerhed > avanceret >
Her kan du vælge selv at styre opdateringer og så vælge vælge "dårlige fra"
Eller bare >
se din opdateringsoversigt > her kan du evt. finde og fjerne den eller de "dårlige" opdateringer.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 21-11-15 15:58

hi o.v.n. Jeg har også problemer med at opdatere driveren (juni15) til Nvidia GTX8012. gennem Geforce Experience der automatisk viser når der er nye drivere....Finder så ud af at min pc ikke har fået opdateringer fra update fra Microsoft siden oktober!!.
Jeg har en anden pc hvor alting fungerer,: også med update af Nvidia drivere og win 10..så tænker at problemet ligger i win update..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-15 16:03

Du fjerner først ALT der har med NVidia at gøre: Drivere, tillægsprogrammer, startoptions, Midlertidige Internet Filer osv.
Du renser din Reg. Base ( Du ved udmærket hvorledes )
Genstarter!
Complete Scan'er med SAS (SuperAntiSpyware)
Genstarter!
..og henter det du 'mangler' på: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Piece of cake.. !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-15 17:32

Citat
Piece of cake.. !
nej alt det du skriver er prøver dog bruger jeg Malwarebytes Antimalware i stedet for SuperAntispyware
Citat
så tænker at problemet ligger i win update.
det lyder fornuftig, da den store opdatering for en uges tid siden blev installeret blev der problemer med netforbindelsen: http://www.kandu.dk/Spg175000.aspx
Jeg gik tilbage til forrige build som var muligheden i problemløsning, jeg er faktisk ikke sikker på om computeren er opdateret siden.
Hvordan får jeg den store opdatering installeret?
Windows update viser den ikke
Værktøjet Edison linker til løste ikke opdateringsproblemer
Nu har jeg lige set efter, seneste Windows opdatering blev installeret 13. 10. noget er helt galt men behøver jeg nulstille Windows for at løse problemet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-15 17:34

Citat
Her kan du vælge selv at styre opdateringer og så vælge vælge "dårlige fra"
tak men hvordan finder jeg ud af hvilke som er dårlige?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-15 17:46

Ikke mere aktivitet fra min side i aften, firmaet holder julefrokost i aften men jeg glæder mig til at læse jeres svar i morgen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-15 18:38

Jeg ved ikke hvordan NVidia ser ud. Men der kan være opdateringer som ikke er lykkedes. Og de skal fjernes, fordi de kan spærre for andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-15 09:36

Det kan også være at du utilsigtet er havnet i et forkert årstal (ret det i BIOS). Stemmer dags dato ikke med kalenderen kan du ikke opdatere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-15 15:22

Desværre er der ingen af jer der er kommet med en løsning som virker.
Windows kan ikke opdatere noget som helst, kun de programmer som jeg selv har installeret bliver opdateret, antivirus og den slags.
Jeg har startet nulstillingen så bliver det spændende om den store opdatering som sikkert bliver tilbudt efter nulstillingen igen ødelægger min internetforbindelse.
Jeg skriver fra Ubuntu computeren og den kan jeg bruge til at hente eventuelle manglende drivere hvis det bliver nødvendig

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-15 21:09

Tak for svaret edison. det var et forsøg værd men kunne ikke løse mine problemer med opdatering