/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
En eller flere netvæksprotokoller mangle
Fra : o.v.n.
Vist : 3606 gange
100 point
Dato : 14-11-15 12:17

I går blev mine Windows computere opdaterede med den store opdatering, det gik fint og computerne kørte fint i går, men nu i dag kunne min stationære ikke komme på nettet og Windows kunne ikke reparere, "en eller flere netværksprotokoller mangler" var beskeden.
Jeg valgte i Indstillinger at gå tilbage til forrige build og nu kører computeren igen med netværksforbindelse.
Spørgsmålet er: Hvad kan jeg gøre for at løse problemet når jeg lader computeren opdatere igen?
Først bagefter kom jeg til at tænke på om det kunne have løst problemet hvis jeg havde geninstalleret driver til netkortet, ville det være løsningen?
Realtek PCIe GBE Family Controller hedder netværkskortet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-11-15 14:35

Jeg ville også prøve med at geninstallere den driver.
Win 10 har måske forsøgt med en fin driver, der bare ikke passer til din comp.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-15 17:14

Prøv først at downloade den nyeste Win10 driver til netkortet fra producenten at din maskine/netkorts hjemmeside, og så installere den når du har opdateret din Win10.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-15 21:09

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen. det vil jeg forsøge hvis jeg får muligheden igen, lige står der at min enhed er opdateret og ikke noget om at jeg kan opdatere med den nye store opdatering

Kommentar
Fra : bentr

Dato : 21-04-16 14:40

Gået tilbage til seneste genstartspunkt - Virker end til videre.