/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
opstart af firma samlever/kæreste
Fra : ThomasEp
Vist : 294 gange
50 point
Dato : 11-11-15 15:21

Hej..

min samlever og jeg har planer om at jeg opretter et firma hvor hun skal arbejde!
Hun er tilkendt fleksjob efter en bilulykke og kan derfor ikke starte eget firma da hun ikke var selvstændig da ulykken skete!

Hun skal lave kunstige negle m.m og er blevet faglig vurderet til at arbejde 19 timer om ugen.
Hun vil jo nok ikke komme til at tjene det samme antal kr. hver måned, pga. de ydelser hun laver svinger rigtig meget i prisen.
hvordan dulen skal man lige fastsætte hendes timeløn med pension, ferie osv.?
hvis hun ikke har haft evt. kunder nok til at dække hendes løn i en periode, skal jeg så supplere ud fra egen lomme de x antal kr der mangler eller hvordan foregår det?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-11-15 16:16

Det skulle være så enkelt efter de nye regler, men virkeligheden kan være en anden.......f.eks. vil man prøve at opgradere timeantallet efter nogle år for at spare, der er jo mange som efter nogen tid kan lave lidt mere efter at have sluppet for det infame pres fra jobcentret.

http://www.cabiweb.dk/jobcenter/tema-fleksjob/?gclid=CMjEjavUiMkCFaMMcwod2ecC6A

Tal med jobcentret for at få det helt på det rene, og for jeres vedkommende, adskil privatliv og arbejde

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-15 18:02

Hvor stort tror du markedet er, for kunstige negle, der hvor du bor,
og hvordan skal din forlovede, på nedsat tid, tilkæmpe sig en væsentlig del af dette marked?

>adskil privatliv og arbejde
helt enig...

Det kræver jo kapital at starte og markedsføre et nyt firma, som du så tilsyneladende må betale,
og du spørger om hendes timeløn, det er det mindste af det hele.

Drop det, tal med nogle rådgivere og find på noget bedre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-11-15 18:20

Citat
Hvor stort tror du markedet er, for kunstige negle, der hvor du bor,

Måske udvide med manicure efter lidt træning, kosmetolog er jo en længere uddannelse.

I vinter var jeg i et kort forløb på et hold for folk med begrænsninger, en af kvinderne ville gerne kaste sig over healing, socialrådgiverne opfordrede hende til til at undersøge mulighederne omgående.
Undertonen er at de gerne vil have folk til at blive selvforsørgende hvilket for flexjobbere betyder 25 timer med overenskomstmæssig løn set fra statistikerne, flexjobbere må ikke underbetales.