/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kliker på kandu
Fra : svendgiversen
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 03-11-15 19:42

Jeg er gennem årene flere gange blevet blacklistet,
næsten hver gang har andre kandu brugere overbevist den pågældende
om det uretfærdige deri, og jeg er blevet frigivet igen.

Nu er jeg igen blevet, midlertidigt, blacklistet, og jeg forstår ikke hvorfor?
Hvad har jeg gjort, der retfærdiggør denne blacklistning??

Som jeg ser det, er der nogen der nu forgæves søger at beskytte en anden,
der utallige gange har nedgjort mine spørgsmål.

Som jeg tidligere mange gange har sagt,
jeg blacklister ikke nogen, jeg tror stadig at det er sunde argumenter der tæller.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-11-15 20:12

Hej svendgiversen.
Der er os ..... Og så de andre. Kan du ikke være fløjtende ligeglad. Jeg ved ikke engang, hvordan den blacklistning du skriver om foregår. Er det forumsmedlemmer der sladrer til kandu-teamet, såfremt et sådant findes, eller er det bare et eller flere medlemmer, som blacklister - i dette tilfælde dig?
Jeg blacklister glad og fro alle ubehøvlede medlemmer af den type, som jeg heller ikke ville omgåes privat.
Take it easy!
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 20:53

Og hvem er så de andre?

Vi er jo her på kandu for at hjælpe hinanden,
ikke for at nedgøre, udelukke og genere hinanden.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-11-15 21:24

Jeg ser ikke du er blacklistet, -
Det er blot humor i den skrevne form, hvor glimtet i øjet ikke ses, er jeg overbevist om.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 21:50

Jamen, jeg kan stadig ikke svare, og kloge Bent har stigende problemer
med at forsvare, fortsatte ubegrundede angreb fra hans gamle fælle,
også min gamle kære veninde ans.

Som nu undtagelsesvis holder sig lidt tilbage, det ville jeg også gøre i hendes situation.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 21:59

Fra Bent

>Nu er du sat udenfor døren svendgiversen og bliver først lukket ind igen efter kl. 20.00

Nu er klokken snart 22, jeg kan stadig ikke svare, og stopper for i aften,
med bedre held om kandu retfærdighed og at de bedste argumenter vil vinde på sigt i morgen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-15 00:23

Citat
og hvem er så de andre?

Det er dem vi ikke må lege med - de er det dårlige selskabFrit efter Kim Larsen. . Kandu har vist aldrig været værre end det er nu med hensyn til personlige perfide angreb.
Jeg kan jo heller ikke sige mig fri for at have skrevet et svar i BH tråden, som blev meget forkert opfattet af nogle herrer uden BH forstand, for noget konstruktivt kom der jo ikke fra den kant.
Trådens ophavskvinde gjorde fin reklame for et bestemt lingerifirma, som bestemt ikke gør mest i store størrelser, som Birgitta også nævner. Derfor mit sarkastisk humoristiske svar, som et par unavngivne herrer og damer fik galt i halsen, eller hvor den slags nu siver ind. Hvor svært kan det være at google lingeriforretninger?

Heldigvis er der da også mange "sobre" medlemmer -indtil de heller ikke gider " kliken af Bezzerwisser" mere. Jeg tror at jeg har luger ud i de fleste klikemedlemmer og hvis ikke, er der da andre fora på både tysk og engelsk.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-15 08:52

svendgivrsen -> Jeg er og har altid været imod blacklist funktionen. Det er at knægte ytringsfriheden i min verden. Hvis i så frem og fald en bruger fremkommer med noget så modbydeligt at det er strafbart? Så er det kandu's ansvar at tage affære ...ikke en eller anden bruger med ømme ligtorne. Kandu er sig ansvaret bevidst:
Citat
lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.

Til gengæld blander de sig ikke i almindelig personfnidder:
Citat
intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi

http://www.kandu.dk/rules.aspx

Jeg blacklister aldrig andre brugere ...selvom jeg da selv fra tid til anden bliver blacklistet.
Jeg vil gå så langt at jeg må give dig ret i, at man til tider kan føle sig 'forfulgt' af en anden bruger, men det må du se at komme over.
Eller tage 'kampen' op verbalt. Er du ihærdig nok vil vedkommende med tiden miste interessen.
Du kan også vælge helt at ignorere det du opfatter som cikane ...det er nok den mest intelligente løsning
Der findes også den type bruger som 'spammer' alle spørgsmål i tide og utide. En sådan bruger kan man anmelde til teamet bag Kandu, men du kan ikke vide dig sikker på om de tager affære. Det er suverænt deres valg.

*IMHO*</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-15 09:12

ingelein -> Heri tager du fejl:
Citat
Kandu har vist aldrig været værre end det er nu med hensyn til personlige perfide angreb.

Det ER gentagne gange førhen hændt at opførslen, chikanen og sproget er blevet så ubehagelig at kandu har valgt at bortvise disse brugere for bestandigt:

http://www.kandu.dk/Tip5329.aspx

http://www.kandu.dk/Tip7539.aspx

Faktisk synes jeg at tonen på kandu er blevet mere høvisk med tiden. Måske hænger det sammen med at folk efterhånden er blevet mere trænet i at omgås andre mennesker i nettets mange fora?

Som regel følger folk netiketten: https://da.wikipedia.org/wiki/Netetikette

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-15 09:19

Jeg har forstået på Bent at det med >for vindings skyld ikke var møntet på mine spørgsmål.
Jeg ville bare gerne have det bekræftet af ans, når hun blander det med mit indlæg?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-15 10:11

Da man ikke tvinge andre brugere til at besvare et spørgsmål man stiller, finder jeg det en smule underligt at man kan forhindre dem i at svare på spørgsmålet med en blacklistning (permanent eller midlertidigt).

Det skævridder enhver debat og man kan blive tillagt egenskaber og holdninger man overhovedet ikke besidder uden selv at kunne komme til orde.

Blacklist funktionen gør i mine øjne kun ondt værre, når det kommer til at ville forhindre chikane og personlig forfølgelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-15 12:00

@molokyle
Dine kommentarer til blacklistning får mig til at tro, at det ligefrem er ærekrænkende at blive blacklistet. Sådan ser jeg det slet ikke. Det er en funktion, som alle har ret til at bruge og for min skyld er jeg totalt ligeglad med at blive blacklistet.
Alle med flere profiler giver sig jo hurtigt tilkende alene ved deres sprogbrug.
Jeg opfatter Kandu som et rum, hvor jeg er i stue med mange mennesker af forskellig observans og jeg behøver da ikke at mænge mig med dem som jeg ikke sympatiserer med, eller direkte er frastødende. For andre kan de samme være lysende eksempler til efterfølgelse.
Med hensyn til at jeg synes at fnidderen er slem nu, kan det skyldes at jeg holder meget lange Kandu pauser. Jeg har nemlig en hel del andre interesser, som det vil fremgå af mine 3 blogge. Men måske har jeg for meget fritid og for lidt hjerne, som en venlig dame skrev
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-15 12:21

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-15 12:28

http://www.kandu.dk/spg174876.aspx#2000334

Hvorfor har du ikke reageret på ovenstående? Det ser jo ud til at du ikke mere er blacklistet i den tråd

svendgiversen, jeg forstår ikke hvorfor jeg skal være en del af, at du er blevet blacklistet i nogle timer af en anden bruger.
Du opretter med det samme en "tudetråd". Det gjorde du også for et par dage siden, da ingen havde bedømt dit sidste tip efter et par timer.

Men hvem gav dig 5 gyldne stjerner, det gjorde bentjuul, for at hjælpe dig med de superpoint, som du manglede, for at få dit ønske opfyldt.
Er du ikke glad i dag for at det lykkedes med hjælp fra bentjuul

Citat
Som nu undtagelsesvis holder sig lidt tilbage, det ville jeg også gøre i hendes situation.

Hvad mener du med ovenstående?????????????????

Hvis du tror jeg er en tøsedreng, så har du taget meget fejl. Hvis jeg havde været logget på kandu i går, så havde jeg også svaret, men det var jeg ikke.
Du kan på ingen måde sammenligne mig med dig.
Hvorfor ville du holde dig tilbage?????????????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-15 12:33

Jeg ser så at du lukkede dit spørgsmål ....... din lunte er meget meget kort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-15 08:17

ingelein ->

Det er fordi du ikke har oplevet 'problemet' fra en hel anden vinkel end den du beskriver. Tænk nu, rent hypotetisk, men ikke så langt fra virkeligheden som man skulle tro; at nogle brugere i fællesskab har set sig sur på din profil. Det kunne f.eks. være pga. dine politiske holdninger eller din religion.

Nu opretter de stribevis af 'sværtetråde' hvor de nævner dit profilnavn. De kunne f.eks. kalde dine holdninger facistoide, at du er lidt for glad for små drenge, er alkoholiker, narkoman og hvad man nu kunne komme op med af. Du er blacklistet af 'kliken' så du har ingen mulighed for at tage til genmæle.

Ligegyldigt hvilken tråd du deltager i vil de fremkomme med deres beskyldninger. Hvis du selv opretter en tråd vil de vælte ind og uanset dit spørgsmål fremkomme med deres nedrigheder. Blacklister du dem så? Så vil de da bare fortælle alle der gider høre på det, at det gør du jo kun fordi de har ret.

Du har ingen mulighed for at politianmelde det som f.eks. injurier, da du jo er anonym her på sitet og det er de chikanerende profiler også.

Du bliver ikke nævnt med navns nævnelse, kun profilnavn, og dermed er det ikke en politisag.

Således er flere brugere blevet forsøgt moppet ud af kandu.

Det er naivt at tro at blacklistning ikke kan bruges mod intensionen fra kandu's side og anvendes til decideret chikane. Man skal være mere end almindelig hårdhudet for at stå igennem en sådan omgang.

</MOLOKYLE>