/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ipad låst efter opdatering og genstart
Fra : ingelein
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 25-10-15 19:18

Desværre har jeg fået låst min Ipad efter opdatering og genstart i dag. Nu vil den have en adgangskode til Ipad. I min dumhed har jeg indtastet mit Apple-Id - mere end 6 gange og herefter går der igen forskellige tidsintervaller før man kan prøve igen.
I mellemtiden er jeg kommet meget i tvivl om, hvorfor den ikke vil godtage den adgangskode jeg skriver. Og det er nok forkert at jeg indtaster Apple Id.
Men jeg har slet ikke nogen adgangskode på min Ipad - det ville jeg ikke have, dengang jeg satte den op.
Imidlertid skal jeg skrive noget, den vil ikke acceptere "ingenting" - jeg mener at jeg lader linjen forblive blank og taster ok. Når jeg ikke skriver noget på linjen, kan jeg ikke taste OK. I stedet for OK står der så ANULLER på tasten. Og jeg kommer ikke videre.

Jeg har googlet mig frem til hvordan jeg får slettet alt og starter på ny, for jeg har aldrig synchroniseret med Itube eller Icloud. Det kunne have gendannet alt på Ipaden - men det har jeg desværre ikke gjort.

Jeg vil så nødig slette alt på Ipaden, fordi jeg har nogle billeder fra min nyligt afdøde søster liggende på den.

Hvad kan jeg gøre, andet end at resette?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-15 21:52

Desværre kom der ingen svar så hurtigt, som jeg i min naivitet forventede.
I håb om at jeg kunne gendanne Ipaden, satte jeg den til PC'en for om muligt at redde mine billeder i Icloud. En dum tanke - og alligevel.
Det lykkedes ikke at gendanne Ipaden, så der måtte et reset til.
Det viser sig dog, at selvom alt er som fabriksindstillet igen og jeg kan starte på en frisk, så er sidste måneds billeder alligevel kommet med.
Den eneste forklaring jeg kan have på det er at jeg har sagt ja til Icloud da mit barnebarn inviterede mig, så jeg kunne se billeder af mit oldebarn - sådan løbende -
Så jeg er glad, selvom alt andet starter ved Nulpunktet igen.
Ingeborg
Ps. Afventer lige nogle kommentarer alligevel

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-15 22:01

Sådan lige for en ordens skyld, må jeg hellere fortælle at jeg ledte godt og grundigt efter et kabel til at forbinde Ipad og PC. Kiggede endda på hvad sådan et lightning kabel koster. Kunne ikke forstå, at jeg ikke havde fået et sådant leveret med, da jeg købte Ipaden.
Da jeg studerede købsmulighederne så jeg, at jeg faktisk havde fået et kabel. Det er det, der sidder i opladeren og kan tages ud. Hm..........................
Måske kan jeg spare andre for at lede efter et kabel. Jeg er nu lidt undskyldt, for kablet var sat i opladeren da jeg hentede Ipaden hos Elgiganten, så hvor skulle jeg vide fra at det ikke var fast forbundet med opladeren? Så nøje har jeg ikke kigget på den før i dag.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-15 22:13

ingelein, så håber jeg, at billederne af din søster også var der

Sådan et "kabel/oplader" har jeg også til mi iPhone

Det glæder mig, at det hele gik op, og du er blevet glad

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-15 22:53

Tak ans. Ja, billederne af min søster var der også. Alle billeder med start omkring 1.10.2015 var der. Jeg tror at det var på det tidspunkt mit barnebarn inviterede mig til iCloud. Ellers kan jeg ikke forstå at disse billeder er bevarede. Tænker at de er blevet downloadet til min iPad ved reset. Hvor heldig kan man være?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-15 22:57

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-15 08:25

ingelein -> Tror du ikke at billederne var der fordi de var gemt på hukommelse kortet?

Hvis jeg reset'er min telefon eller flytter hukommelse kortet til en anden enhed, så følger mine billeder da med. Kortet slettes da ikke af den grund

Min telefon har 3 hukommelse enheder:

1.) SIM kortet .... med oplysninger om teleudbyder, tlf.nr. og kontakter.
2.) Den interne hukommelse med styresystem, opsætning og system apps.
3.) Hukommelse kort med DATA (Apps, video, billeder, lyd)

Mon ikke det også er sådan på en iPad?

</MOLOKYLE>