/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Joke.
Fra : mig-selv
Vist : 987 gange
200 point
Dato : 13-09-15 22:58

Hvorfor er så mange afhængige af kandu

Især hvis brugerne havde andet at give sig til - hvad de åbenbart ikke har/ heller ikke mig

De fleste spørgmål herinde kan læses/googles på ½ minut..

Er det ensomhed eller konen/hunden/katten/fuglen der ikke vil noget - eller hvad...?
Og det takseres som et vanskeligt spørgsmål - for dem der samler på point.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-09-15 05:58

Nogle er afhængige af Facebook og andre af Kandu ,eller begge dele.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-15 07:23

Citat
De fleste spørgmål herinde kan læses/googles på ½ minut..

Hvis nu man er en lille smule fat-svag, så er det rart, at kunne spørge ind til svarene og få det skåret ud i pap, og dertil er kandu bedre end google.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-15 09:40

Det er faktisk med velbegrundet hu at jeg slår mine folder, dagligt, her på Kandu. Jeg ved ikke om det kan kaldes 'afhængighed' for jeg begår mig yderst sjældent i andre fora. Lidt debatindlæg i Politikken ..og det er det. Facebook tjekker jeg ind på engang om måneden eller sjældnere. Jeg har lidt familie som ind imellem skriver til mig.

'Fidusen' ved Kandu er for mig at se; at jeg for det første udvikler og vedligeholder mit skriftsprog. Jeg laver stavefejl, javel, men det er sgu lidt af en kunst at skrive 'forklaringer', som f.eks. en 'teknisk vejledning' i et sprog, så modtageren forstår hvad der menes. ..og det lykkes alligevel ikke altid

For det andet; så lærer jeg hele tiden noget selv. Folk kan have problemer som jeg overhovedet ikke anede eksisterede og så er det udfordrende at finde svaret/løsningen. Når jeg læser andres kommentarer støder jeg ofte på vinkler og muligheder jeg slet ikke selv havde overvejet. Det er meget berigende.

Jeg ser frem til og håber med ovenstående kommentar, at have gjort mig fortjent til alle de dejlige Kandu påængår. Når man får dem, så bli'r man så frisk og glad i låget
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-15 09:52

Jeg vil lige tilføje; at på pædagogisk fagsprog så skabes en ligeværdig dialog mellem to individer ved hjælp af en deltagerlogisk tilgang til kommunikation med henblik på at formidle informationen. Dermed skabes en fælles interaktiv platform og et udviklingsværktøj til gavn for begge parter.

</KLOGE ÅGE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-15 10:14

Jeg ved godt, at Molo er afhængig af..................ikke Kandu, men de mange point.
Så derfor vil jeg uden at tøve, forhøje de 200 til ja hold nu fast, hele 300 point.

Jeg må nok sige, at det er svært at holde focus en gang i mellem, når jeg surfer rundt mellem alle disse: Skype - MSN -Instagram - Tvitter - Facebook - Doodle - og alle de andre bl.a. Kandu.

Kandu kører i baggrunden, når jeg roder med elektroniske kredsløb på tegnebrædtet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-15 11:07

Jeg fandt kandu ved en tilfældighed, en kendt slægtsforsker have været gift med en Giversen,
og hun hjalp mig i gang med slægtsforskning.

Senere da jeg blev pensionist og havde god tid, fortsatte jeg med at spørge og hjælpe på kandu
og ja, jeg kunne have fundet det meste selv,
men det er nu rart at høre om andre har haft lignende oplevelser.

Et godt eksempel er mit sidste spørgsmål om telefon terror, hvor jeg både fik oplyst,
at der blev ringet fra Venezuela og at det pågældende nummer var et kendt plage nummer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-15 11:39

Og så, da du kalder det Joke, en lille historie her fra det sønderjyske:

En ældre mand havde det ikke så godt, og han henvendte sig til den lokale skole
fordi han gerne ville lære hebræisk.

Hvorfor det spurgte skoleforstanderen?

Jo, når jeg kommer op til St. Peter vil jeg gerne kunne tale med ham.

Og hvad så, hvis du kommer det andet sted hen??

Jamen tysk det kan jeg godt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-15 11:43

SG - det staves ikke Tysk - men Jydsk.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-09-15 12:28

En anden ting, som er så skønt her på kan.du, og ikke findes på alle de andre steder, det er humor'en.

Citat
SG - det staves ikke Tysk - men Jydsk. [Hahahahaha]

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-09-15 13:21

Citat
Er det ensomhed eller konen/hunden/katten/fuglen der ikke vil noget - eller hvad...?

Ingen af delene. Jeg er her af simpel behov. Jeg har fået rigtig mange gode tips, i tidens løb.
Kandu har i høj grad, været med til at udvikle mine "præstationer", på herværende pc.

Og så sidder man ind imellem, og bygger et "billede" op, om hvordan personerne ser ud i virkeligheden. Lidt i stil med stemmer i radioen: Man forestiller sig, deres type. Ser man dem så på tv, er "billedet" tit en hel anden.

De fleste her er jo anonyme. Kun Molo har vist foto, af sig selv. (Forresten en nydelig ung mand).
Derfor har jeg besluttet, at jeg også vil vise mig selv. Syntes ikke rigtigt nogle fotos, var særligt vellignende. Derfor må i nøjes med en tegning.

http://peecee.dk/upload/view/453146

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-09-15 13:26

Citat
Syntes ikke rigtigt nogle fotos, var særligt vellignende. Derfor må i nøjes med en tegning.

http://peecee.dk/upload/view/453146

Der var den igen,
Citat
humor'en. [Roterende fis i kasketten]

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-15 13:35

Først og fremmest næsten ingen flygtningedebat, det koger jo over på de andre medier.

Det kører fint herinde uden at en moderator skal slette 24/7.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-09-15 14:22

Nu er jeg jo en ærlig mand. Derfor, har jeg lovet et billede, skal i selvfølgeligt ha`den.
Her er jeg på, det er den skinbarlige sandhed. Billedet er af ældre dato, derfor kan jeg ikke lige huske, hvem der er hvem. Men vi er jo næsten lige pæne, alle tre. Så det betyder ikke så meget.

http://peecee.dk/upload/view/453147

M.

Kommentar
Fra : moderator

Dato : 14-09-15 14:44

LuffeA ->
Citat
..uden at en moderator

VRØVL ..!
Hér har du din Moderator: http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=156897

>\ELYKOLOM<

Kommentar
Fra : moderator

Dato : 14-09-15 14:46

Hmm.. http://peecee.dk/upload/view/453147

Ja; ..så blev dagen ødelagt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-15 14:48

Nå !
Jeg må vist hellere blive 'mig-selv' ...
Hvilket iøvrigt er direkte løgn
Jeg 'nøjes' med at være min egen MOLOKYLE !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-15 14:59

..og så lige et Ps. ...jeg ka' jo ik' la' vær'
Det er alene ikke HUMOREN der trækker Troldepige ..selvom det er et PLUS !
Det er den fordomsfri tilgang til spørgsmålene (.. nu lyver jeg igen ! )
..og ??????????????????????????????????????????????????????????????????
</KANDU-NARKOMAN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-15 15:03

Hvor bli'r Kandu PÅÆNGÅRNØ af ...? mig-selv ..?
</I NEED THEM ...NOW !!!>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-15 15:13

Og hvad er der så i vejen med Mosebæks gamle soldater billede,
jeg ved han var pioner i Randers først 1960 erne, lige før jeg.

Vi sang: Hjemme i Randers, hvor Thor hører til, og så blev der øl strejke...

Jo, de bærer stadig de gamle udgangsuniformer,
vi var de første der havde nye, slankende, næsten som dem officererne bruger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-15 20:46

utroligt som der tit går kludder i Kandusystemerne...................det er længe siden at jeg forhøjede til 300 point------------------men det er ikke til at se.

Ps. Det ser ud til at Mosebæk var indkaldt til tjeneste i Ølsted.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-09-15 20:53

Citat
utroligt som der tit går kludder i Kandusystemerne...................det er længe siden at jeg forhøjede til 300 point------------------men det er ikke til at se. [Meget forvirret]

Hmmm, er Eyvind = mig selv ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-15 20:59

Eyvind er kun:
Emesen, EC, Emesen. og Eyvind.
Han er også sig selv..................................................men ikke mig-selv

Det kan bevidnes af bla.a. Molokyle, Keldd, Natmaden og Ans med flere.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-09-15 21:07

Citat
men ikke mig-selv [Hahahahaha]

Hmmm, hvordan kan du så forhøje point i mig-selv's tråd?

Citat
utroligt som der tit går kludder i Kandusystemerne...................det er længe siden at jeg forhøjede til 300 point------------------men det er ikke til at se. [Meget forvirret]

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-09-15 21:15

Citat
Ps. Det ser ud til at Mosebæk var indkaldt til tjeneste i Ølsted.

Ikke helt forkert.

http://peecee.dk/upload/view/453159

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-15 21:21

Nåe ja - men hvor i har været ude og samle alle de tomme flasker. Udløbsdatoen er overskredet på de fleste af dem der stå på bordet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 08:22

Jeg kan bekræfte at Eyvind er en nydelig ældre Herre (..i falmet rød jakke):

http://peecee.dk/upload/view/453169

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-15 10:15

http://www.kandu.dk/spg174551.aspx#1995995

Eyvind, en god joke

Eyvind er kun sig selv og ikke "mig selv"

Molo, har Eyvind givet dig lov til at bruge det billede på kandu ??????????????????

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-15 11:37

Nu vil jeg gerne slå et slag for, at vi kommer ud af anonymitetens tåge, her på Kandu......vil gerne være lige så modig, som Svend og Molo.

Derfor har taget et selfie af mig selv. Til evig forevigelse her på Kandu. Spændt på, om i er enig med konen: Når vi kommer ind på "skønhed", siger hun gerne: Du har da i altfald nogle pære ører.

http://peecee.dk/upload/view/453170

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-15 13:15

Tilladelse er givet.
Jeg ser meget ældre og federe ud i dag.
Molo - det minder mig om, at det er din tur til at give en omgang øl.
For billedet er fra noget computerudstilling i Valby-hallen for en del år siden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-15 13:20

Citat
Hmmm, hvordan kan du så forhøje point i mig-selv's tråd?

Det er da nemt nok.....................jeg skriver bare at jeg vil forhøje.
Og vupti, så forhøjer trådholderen bare med tilsvarende point, altså nogen gange.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-09-15 13:25

Citat
Det er da nemt nok.....................jeg skriver bare at jeg vil forhøje.
Og vupti, så forhøjer trådholderen bare med tilsvarende point, altså nogen gange. [Hahahahaha]

Som jeg skrev tidligere:
Citat
det er humor'en. [Roterende fis i kasketten]

Men dobbeltprofiler er jo set før.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-15 13:41

Jeg har da dobbeltprofiler endda 4 stk.

Disse 3 stk er blacklistet hos hinanden.
De er også sat ud af kraft så jeg ikke kan benytte dem mere.

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=41633 (MSN stavet på dansk)

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=224839 ( Afløser for Emesen)

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=211186 (en drille profil til et bestemt formål)

Jeg har kun denne profil som er brugbar.
navnet er bare et der er fundet på.
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=89494

Om det er skørt.....................ja fuldstændig skørt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-09-15 13:55

Citat
Om det er skørt.....................ja fuldstændig skørt. [Rækker Tunge]

Det er der jo så meget der er.

Jeg har såmænd også prøvet at blive slettet på et forum, Webmaster syntes ikke jeg opførte mig ordentligt.

Efter lidt tid oprettede jeg en ny profil, et par andre medlemmer lurede den, men ikke webmaster, som endda har tilbudt mig, at blive moderator på sitet.

Dette tilbud afslog jeg dog meget høfligt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 14:22

Jeg kan godt forstå at nogen gerne vil være anonyme,
så kan man jo bedre spørge om intime ting.

Og når jeg bruger mit rigtige navn, er det ikke for at være modig,
men fordi jeg begyndte med slægtsforskning her på kandu.

Men at man skal kunne oprette flere profiler forstår jeg ikke,
her har kandu`s manglende ledelse igen svigtet.

Kan man så give points til sig selv?
Og er gamle kandu super brugere nu bare almindelige brugere??
Er de mange værdiløse kandu points, jeg har givet til dem, så bare spildt???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 14:25

JA ans ->

Det er 'frigivet' før.. her på Kandu ..præcis som dette fra samme 'begivenhed' ( Edb-Messe i Valbyhallen ) af undertegnede:

http://peecee.dk/upload/view/453184

..samt af Natmaden sammen med ven og undertegnede ! (..gad vide; hvor han blev af?):

http://peecee.dk/upload/view/453185

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-15 14:56

Citat
Men at man skal kunne oprette flere profiler forstår jeg ikke,
her har kandu`s manglende ledelse igen svigtet.

Det startede i 2003 med at oprette flere profiler, denne tråd var, som jeg husker det, begyndelsen

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=17958

Citat
Og er gamle kandu super brugere nu bare almindelige brugere??

svendgiversen du er jo selv en "gammel kandu superbruger" og det er du vist stadig. Så derfor er svaret nej.

molo, jeg husker godt, at flere brugere på kandu mødtes på den messe, men jeg var ikke klar over at "de" stadig ville have deres billede vist.

Eyvind er Eyvind, som flere gange har prøvet at fuppe mig uden held

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 15:05

http://www.kandu.dk/spg174551.aspx#1995997

Ans -> ...kan du også bekræfte dette ?

Citat
..Ans med flere.
???

Ja, selvfølgelig ... henvisning ...please?

http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/archivist.htm
</ http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/eaglescout.htm >

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 15:14

Ps. Kan I huske Disken ??? : http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/garble.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 15:16

Du misforstår mit spørgsmål ans,
jeg ved godt jeg er superbruger og har været det i mange år,

men jeg har givet points til gammelkendte superbrugere,
der nu tilsyneladende optræder som almindelig brugere?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 15:27

svendgiversen -> Lær det nu ..eller GLEM DET !

Forskellen mellem Eyvind, os 'andre' og Ans?
..er som forskellen mellem; en alt for blød sovepude ..og en nysleben Fakir-madras !!!
<NO-OFFENCE>
Ps. ...det var bare for sjov
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 15:44

Helt ærligt ..når jeg ser på listen over Internet-Fora-Typer på: http://www.flamewarriorsguide.com
..så savner jeg en personlighed
Nemlig: FELJLFINDEREN (The Errordetector).

Kender i typen ?

Præcis den bruger som ALDRIG siger et kvæk eller kommer med nogen oplysende, positive eller muntre kommentarer ...FØR andre begår en fejl.
Så kommer de til gengæld til tasterne i et flydende og formfuldendt sprog ..og det kommer:
Som "Skidt fra en Spædkalv" !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 15:49

KOM NU ..mig-selv ...op på mindst 400 påængår !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-15 15:53

Citat
svendgiversen Tre en halv stjerne

Dato : 15-09-15 15:16
Du misforstår mit spørgsmål ans,
jeg ved godt jeg er superbruger og har været det i mange år,

men jeg har givet points til gammelkendte superbrugere,
der nu tilsyneladende optræder som almindelig brugere?

svendgiversen, jeg misforstår intet.

At du har givet/accepteret et svar fra en "almindelig bruger" så håber jeg da på, at det så var det rigtige svar du accepterede.

Det kommer ikke an på point, men et rigtigt svar, og det uanset om det var det, man havde forventet. Jeg kan ikke forlige mig med et accepteret svar, som man selv havde forventet, men må af og til acceptere noget andet.

En almindelig bruger er jo hverken dummere eller klogere en en "superbruger" Den "almindelige brugere" går ikke op i point.

Overvejer at blive almindelig bruger, hvis jeg kan finde ud af det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 16:35

Ja, jeg accepterer det bedste svar, uanset hvor det kommer fra,
men jeg har, indtil nu, troet at de pågældende også fik en kærkommen points gevinst.

Engang kunne man jo vinde noget via disse points, eksempelvis en farve printer,
nu er det afskaffet, og vi ser i stedet de mange reklamer, for vindings skyld.

Og mange ser vel stadig en ekstra påskønnelse i at få points.
Selv har jeg over 9000 points og min målsætning er 10000, inden jeg stiller træskoende,
jeg har for længst opgivet at komme i top ti.

Engang troede jeg de 20 points om dagen, var for at begrænse snakke bassernes spørgeløst,
men jeg har stadig over 7000 spørge points, og kan spørge hver dag i resten af mit liv.

Og når vore mest erfarne kandu super brugere nu overvejer at blive almindelige brugere,
hvad skal vi så med de værdiløse kandu points?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-15 18:59

Citat
for at begrænse snakke bassernes spørgeløst,

Let omfortolket Niels Hausgård citat: Jeg er ikke stolt af at have været Pioner - jeg er taknemmelig?

Uden humor går det da slet ikke, i vores efterhånden kaotiske verden. Jeg græmmes stadigvæk over, hvordan der bliver ødslet, snydt og bedraget, med skatteydernes penge. Og magteliten bliver "belønnet" med millioner, når de har færdiggjort deres forbrydelser.

Et par eksempler:
http://www.fyens.dk/odense/Borgere-raser-Ingen-forstaaelse-for-millioner-til-direktoer/artikel/2786820
Udsendelsen i aftes på DR1 "Spild af dine penge". Hvor der bl.a. var et lidet flatterende "billede" af cheferne i vores forsvar: Hundredvis af mill. kr.,smidt ud af vinduet.......og sådan kører det bare.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-09-15 21:54

Citat
Og så sidder man ind imellem, og bygger et "billede" op, om hvordan personerne ser ud i virkeligheden. Lidt i stil med stemmer i radioen: Man forestiller sig, deres type. Ser man dem så på tv, er "billedet" tit en hel anden.

Dén sidder jeg også og (tænker) på.
Jeg kunne forstille mig Eyvind sad ved et lille gult bord og ´nørklede´ med en masse
han sikker har forstand på - MEN kan komme i tvivl engang imellem - og så har han gråt hår/ halvlangt, da han vil følge moden?? samt en lille buttet GUT.

Resten er der også mening om: men eyvind var vist den første til at forhøje ´points´.

I min tid har jeg personligt mødt 2 kandutter - begge flinke osv - og de passede godt ind i mit ´billede´af en persontype.

Resten bliver lige NÆRLÆST en anden dag - da jeg lige har fået hold i ´rykken´ af at skifte vand og fordele fisk mellem et par baljer - som skal flyttes igen osv

Men sjov læsning ? kan bare undre mig at ´nye´ / andre brugere ikke melder sig på banen???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-15 07:47

Mosebaek ->
Citat
..der bliver ødslet, snydt og bedraget, med skatteydernes penge. Og magteliten bliver "belønnet" med millioner, når de har færdiggjort deres forbrydelser.

Jamen vi kan da også tale politik. Vi har jo lige afskaffet fattigdom i Danmark

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2840321/regeringen-skrotter-national-fattigdomsgraense/

Da penge ingen betydning har for om man er fattig, så har det heller ingen betydning for om man er rig, må den naturlige konsekvens være. Ergo betyder penge ikke noget og LA kan få deres idé igennem om afskaffelse at topskatten og istedet indføre en flad skat hvor alle betaler samme procentandel uanset indkomstens størrelse. Nu ingen snak om direktør- og ministerlønninger for det er ikke længere afgørende for, om man er rig eller fattig. Socialminister Karen Ellemann (V) er en rigtig hæderskvinde, når hun på denne måde i et snuptag gør alle Danskere økonomisk uafhængige

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-15 22:32

Tak for svaret Troldepige
Tror du har ret, og så bare det at der kommer svar af enten den ene eller grund.
Syntes bare det går langsomt ned af bakken for kandu.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-10-15 22:39

Takker.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-10-15 23:14

=>mig-selv: det er du jo selv medvirkende til