/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB Diske
Fra : mig-selv
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 27-06-15 23:07

Er der begrænsning på hvor mange USB diske man kan tilslutte?
Sætter jeg mere end 2 til (med seperat strøm) bliver #3 ikke vist i Computer.
Stikkene på pc virker og diskene blinker

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 28-06-15 20:32

Det er muligvis fordi at den sidste USB disk prøver at tage et drev bogstav som allerede er brugt.

Prøv at højreklikke på "denne computer" og vælg "administrere"

Vælg diskhåndtering

Se om USB disken du mangler er nævnt her, og vælg evt. nyt drev bogstav for denne.

Falcham

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-06-15 22:04

Har prøvet det men disken findes ikke.
Og de får alle automatisk drev bogstav på min pc.

Lukker jeg en af de 2 andre diske ned - så kan jeg finde #3.??

Jeg kan se diverse andre USB enheder der er tilsluttet, men ikke 3 eller flere store diske = MYSTISK
Alle diske er tjekket for fejl osv.

Så tror at der er en begrænsning af en eller anden art på min pc, som jeg ikke lige kan finde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-15 09:07

Jeg har lige prøvet:

Disk 0 = C: og D på indbygget harddisk.
CD drevet som er uden skive har lagt sig som DVD 0 = E
Disk 1 = F HD
Disk 2 = G HD
Disk 3 = H HD
Disk 4 = I Pendrive
Alt vises også i stifinder

Ps. Din windows 3.11 kan ikke håndtere så meget på een gang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-06-15 15:35

Har Win7 64bits, og ved ikke om du bruger USB diske eller interne - men på min kan den max vise 2 usb diske, gennem MiniTool Partition Wizard kan jeg godt se de andre, men ikke bruge/ åbne dem og de findes ikke i
Citat
Prøv at højreklikke på "denne computer" og vælg "administrere"

Vælg diskhåndtering

Se om USB disken du mangler er nævnt her, og vælg evt. nyt drev bogstav for denne.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-15 20:16

Disk 1 - 4 sidder i USB porte (jeg har kun 4 USB porte)
Jeg kan yderligere sætte et SD kort i (vist også USB forbindelse)
Det er endda en gammel septo 1.7 mhz dual core.

Dine USB drivere er vel tilstede (enhedshåndtering)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-06-15 22:53

Citat
Dine USB drivere er vel tilstede (enhedshåndtering)

Ja, men jeg har før haft problemer med nogle af portenene og hub´s.
Det kom ved at vende stikke forkert og GNIST og blå skærm, der var knækket noget i usb indgangen der gjorde at stikke kunne indsættes forkert
Har bestil en ny hub hjem fra Østen, det kan være den er mere ´venlig´ at have med at gøre.

Men syntes stadig det er mærkeligt - jeg kan også tilslutte andre usb enheder og få dem vist korrekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-15 10:32

Ps. Jeg har købt en lille flaske rettelak med pensel, hos boghandleren.
Alle mine USB stik får en lille hvid klat på USB logosiden og de kan uden videre sættes i computeren.
Det samme gøres på eksterne harddiske og deres ledninger.
Alt kan samles i en halv-brandert uden brug af briller.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-15 10:52

Se, det var en god ide - det burde bare være selvlysende lak.
Og i mit tilfælde er det faktisk 2 godt oplyste stik, men de vender hver sin vej = meget ulogisk.
Og det ene stik må være gået i stykker ved at jeg ramte det med hånden da jeg ville slukke pc, og siden dengang har de indbyggede usb, drillet mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-15 13:42

http://www.boynq.dk/boynq-usb-lampe_51r135.html

Ps. Husk lige den hvide klat på stikket. ............... ellers virker lampen snart heller ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-15 21:45

Citat
ellers virker lampen snart heller ikke

Hele porten med blåt lys og andet røg...men om den lille gnist har forplantet sig til mine andre porte??ved jeg ikke, men tror bundkortet fik sig et mindre chok den dag.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-15 21:45

Tak for svaret Eyvind.