/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
DF paphoveder i folketinget
Fra : Loggi
Vist : 1021 gange
20 point
Dato : 20-06-15 22:01

lol prøve lige at se en omgang kegler vi skal have i folketinget.
Det er ikke ligefrem studenterhuen der trykker.
De er alle valgt i angstens ånd.
Tænk at så mange bonderøve har stemt på sådan en flok grødhoveder. Det skal nok blive 4 sjove år med løjerlige lavintelligente bemærkninger.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 20-06-15 22:01
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-06-15 22:15

Citat
Det er ikke ligefrem studenterhuen der trykker.
Du kan vist heller ikke prale med en studenterhue

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 20-06-15 22:21

Nu mangler vi så lige at få opklart, hvilket af disse "grødhoveder" der ikke har andet at foretage sig end at logge ind her under navnet "loggi".

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 20 point
Dato : 20-06-15 23:40

Der er mange måder, man kan måle folketingsmedlemmernes kvalitet på. Loggi vælger så at bruge studenterhuen som kriterium. Jo, det må indrømmes, at der er folketingsmedlemmer, der har en studentereksamen, måske endda en universitetseksamen, men som aldrig har haft et almindeligt job. Et eksempel fra den tidligere regerings tid var Thor Móger Pedersen, ung mand med studentereksamen, helt ny i Folketinget, uden erhvervserfaring overhovedet, men alligevel chef for det ministerium, der står for 95 procent af statens indtægter, nemlig Skatteministeriet. Senere hed skatteministeren Østergaard. også¨uden erhvervserfaring, senere igen hed han Engelbrecht, han havde slet ingen uddannelse og heller ingen jobs før han kom i Folketinget. Der er mange af samme skuffe især i S og V, tag f. eks. TraktorTroels - med flere forskellige ministerposter bag sig, bl. a. også skatteministeriet.
Så sætter vi projektørlyset på DF. Der finde vi en del folk med praktisk erhvervserfaring, eget firma og den slags. Nogle af dem, de fleste, har haft et job, er det så forkert? Nogle af dem har endda haft et firma, hvor de skulle afskedige og ansætte folk. Tænk, jeg synes, det er en katastrofe, når vi har oplevet, at der i de sidste 15 år har været ministre, også på høje poster som nok kunne rose sig af en kandidatgrad, men aldrig nogensinde har haft et arbejde. Jeg har faktisk set på listerne over alle 179MF'ere, og så vidt jeg kan se, er DF'erne langt mere erhvervserfarne end de fleste andre studenter og studiner, som f.eks. SF'ere, der i de forrige valgperiode gik direkte fra en SU til en ministergage. Loggi, kan du uddybe?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 00:46

Det er nu engang sådan i et repræsentativt demokrati som vi har her i Danmark, at man får de repræsentanter man har valgt ved afstemning.
Så hvad er der at pive over?
Tænk over; hvor mange andre tosser der kunne være kommet til magten i stedet
Lev med det !!!
Det må vi andre ...Gud's nåde trøste os
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-15 06:32

Studenterhuer sætter man på "bedre folks" børn (over 80% af øvre middelklasseafkommet får mindst en studenterhue), murerkasketten får arbejdernes børn, underklassens børn får narrehatten.

Som man kan se af tabel 2 og 4 har billedet ikke ændret sig meget fra 1997 til 2012

http://www.ae.dk/sites/www.ae.dk/files/dokumenter/analyse/ae_uddannelse-i-de-sociale-klasser-i-2012.pdf

Min erfaring er, at det ikke er intelligens, der påvirker valg af uddannelse (og om man gennemfører), men sociale forhold, forældrenes opbakning og forventninger osv.

Min bedste kontorchef var faglært konditor!

Som personalechef har jeg kunnet hjælpe adskillige hamrende dygtige kontorfunktionærer til at videreuddanne sig og få bedre stillinger, herunder chefstillinger!

I torsdags stemte jeg på en murer, han har en del større social forståelse end de fleste nybagte akademikere der aldrig har haft et arbejde udenfor Borgen eller partiet, og er mindst ligeså skarp i øverste etage!

Jeg vil aldrig nogensinde stemme på DF, men det er pga. partiets holdninger, ikke pga. af deres politikeres uddannelse.

Pia K kan jeg slet ikke klare, men det ændrer ikke på at hun er en hamrende dygtig politiker, der har skabt partiet og Thulle har flot ført det til nye højder!

Men nu hvor de kan risikere at få ansvar, ikke bare for de nemme løsninger, men for de svære, begynder det at knibe for de små jødedrenge!

Det er nok derfor de kæmper en desperat kamp for IKKE at komme i regering, selv om enhver logik siger, at de som største borgerlige parti og valgets vinder skulle sætte sig på statsministerposten og vise hvad de duer til

The testing of the pudding is in the eating

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-15 06:40

OLdboston, du har vist ikke kigget så grundigt på alla de 179, når du skriver

Citat
Engelbrecht, han havde slet ingen uddannelse og heller ingen jobs før han kom i Folketinget

På Folketingets side om ham står der

Citat
Uddannelse og erhverv
Kurser på merkonomuddannelsen i markedsføring, Handelsskolen Aabenraa, fra 1997 til 1999.
Folkeskole, Kildevældsskolen, fra 1977 til 1986.

Afdelingsleder, AOF SYD, 2007.
Marketing Manager, Danimex Communication A/S, fra 2001 til 2007.
Salgs- og marketingassistent, Musikengros A/S, fra 1996 til 2001.
Ufaglært tjener, Scandic, Sønderborg, fra 1995 til 1996.
Selvstændig erhvervsdrivende, musikforretning, fra 1995 til 1996.
Underviser, AOF Sønderborg, fra 1992 til 1994.
Nyhedsmedarbejder, Radio Mojn, 1991.
Studievært, Radio Sønderborg, 1991.
Kassemedarbejder, Øbro Marked, 1990.
Journalist og underviser, Mediecenteret KURT, fra 1986 til 1990.
Rengøringsarbejde, diverse ejendomme, fra 1984 til 1986.

Det kalder jeg en ganske bred erhvervserfaring!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-06-15 08:00

det virker som om det er et grødhoved der skriver dette

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-06-15 08:30

Befriende,at se "almindelige" mennesker på tinge, som modvægt til alle Cand.politerne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-06-15 09:16

Citat
Her er linket:

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/Nyheder/Politik/Valg2015/Artikler/2015/06/20/132741.htm

Et gennemsnit af den Danske befolkning, skulle man mene.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-15 13:48

De er sure sagde ræven om rønnebærrene.

>Studenterhuer sætter man på "bedre folks" børn...
Ikke mere, men en studenterhuen er jo kun et skridt på vejen til en færdig uddannelse.

Og jeg tror mange røde lejesvende er kommet i folketinget,
med mindre uddannelse og erfaring end Thulesen og hans nærmeste DF politikere.

En skævhed er ret tydeligt, offentligt ansatte kan lettere end privat ansatte satse på politik,
og senere være sikker på at kunne komme tilbage til deres gamle job.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 21-06-15 15:20

vagnr, ja, jeg var for hurtig på aftrækkeren; jeg huskede på en artikel i Politiken, da Benny E. blev udnævnt, hvor der stod følgende, som jeg lige har klippet:

"Benny Engelbrecht er en af de få medlemmer af Folketinget uden en videregående uddannelses. Han sidste afsluttede uddannelse var folkeskolen.
Den ny minister er opstillet i Sønderborg, hvor han for år tilbage drev en musikforretning og blandt andet spillede guitar og sang i det lokale band Fruitcake Incorporated."

Så, nej, du har ret i, at han har haft både job og ldit uddannelse. Manden har faktisk en 9. klasse afgang + har arbejdet på Radio Mojn haft butik og spillet guitar m. m., og han er også 44 år, så han bor nok ikke hjemme hos mor mere. Men egentlig var jeg slet ikke ud på at kritisere minister Engelbrecht, men mere lidt kritisk indstillet over for, at man kan sætte en person i spidsen for Skatteministeriet, som står for statsindtægter på op imod 1.000 milliarder kroner om året, faktisk et enormt krævende og ansvarsfuldt job, når vedkommende næppe har kvalifikationer til at blive ansat som afdelingsleder eller filialbestyrer i en mindre dansk sparekasse eller en detailbutik. For nogle år siden var der skatteministre af en vis pondus: Stavad, Carsten Koch, tidligere endnu Isi Foighel, alle med autoritet til at stå i ledelsen af et ministerium. Med 8 skatteministre på 10 år under Fog, Løkke og Thorning er det gået stærkt ned af bakke, værst da Thor Mögher Pedersen, 24 år, lige ankommet fra SU - blev skatteminister. Den slags synes jeg er uansvarligt.

Hvis loggi synes, der er flere grødhoveder i DF end i andre partier, synes jeg loggi skal begrunde det - er det fordi de kun har en håndfuld akademikere i deres 37 mand store gruppe? Og for mange erhvervsfolk og lønmodtagere efter din smag? I modsætning til V og S's grupper, der er propfyldt af cand.polit'er - er det det, der er galt, loggi? Er det det, der er galt?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-15 15:49

Jeg kender mange akademikere, som mest af alt fremturer som funktionelle analfabeter.

Derudover er det temmelig respektløst at udnævne DF-vælgere til paphoveder. Det kunne nu være interessant at finde ud af, hvor DF`s vælgere egentlig kommer fra. Mig bekendt fik de mange stemmer i Hovedstadsområdet.

Vi lever i et demokrati og kommer længst med respekt for vore modstandere.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-15 15:52

Hej Vagnr

Vi kom lidt for hurtigt ud af en drøftelse i en anden tråd. Her har du en ny kommentar, ledsaget af en meget klog mands omfattende viden:

   Kommentar
Fra : Er onlineTonganeseren Tre en halv stjerne

Dato : 21-06-15 15:44
Hej Vagn r.

Hvad siger du til det her? Manden, Tom Kristensen, er jo ikke helt uden evner. Hans statements burde være almen viden, med mindre man er liberal.

Den græske statskasse har brug for lån for at kunne betale tilbage på gammel gæld. For at EU og IMF vil give Grækenland låneaftalen, så skal grækerne til gengæld levere en lang række reformer, siger Tom T. Kristensen, der er ekstern lektor på Grækenlandsstudie, Københavns Universitet og forsker i græske samfundsforhold.

Se også: Mandag begynder fire ugers nedtælling for Grækenlands skæbne

Se også: Græsk finansminister: Vi er indstillet på kompromis

Det springende punkt bliver så, om parterne kan nå til enighed om, hvilke reformer der skal foretages.

- Konflikten er, at EU og primært IMF vil have en grønthøstermetode, hvor man skærer drastisk i pensionerne, forsvarsbudgettet og øger momsen og laver andre besparelser for at staten kan spare penge.

Men ifølge forskeren, der har haft Grækenland som sit forskningsområde i 35 år, så er ‘grønthøstermetoden’ ikke en god løsning, hvilket understreges af, at de tidligere nedskæringer i perioden 2010 til 2014 har forværret den økonomiske og sociale krise i landet.

- Ved at skære ned på pensionerne forringer man købekraften. Når købekraften falder, så betyder det, at alle dem, der er på pensioner, får færre penge at købe for. Så bliver der købt færre varer, så falder produktionen, og så stiger arbejdsløsheden. Det er en ond cirkel. Så det er efter min overbevisning en dårlig måde at løse krisen på, siger Tom T. Kristensen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-15 16:51

Citat
Så det er efter min overbevisning en dårlig måde at løse krisen på, siger Tom T. Kristensen.

Tom T. Kristensen er Mag.art. i Kultursociologi fra Københavns Universitet, 1986, IKKE økonom!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-15 19:51

Men efter reaktionerne her i grænselandet, haster vist med at paphovederne dementerer
de negative grænsebomme, og fokuserer på at ville reducere de mange indbrud fra Øst bander.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-06-15 20:35

Egentlig er jeg fuldstændig og absolut kold i røven over hetzen mod DF. Masser af folk har stemt på dem - incl. mig selv -og jeg er stolt af det. Hvis Danmark skal reddes fra den fuldstændige idiotiske indvandring fra uintegrerbare muslimer er det nu det skal ske - vi befinder os i 11. time.
Så er det sagt!

Men en ting jeg ikke forstår er, hvordan hulan kan folk få sig selv til at stemme på et gammel kommunistisk parti som Enhedslisten..? Enhedslisten som hylder gamle massemordere som Stalin, Lenin, Che Guevara, Mao, osv osv alle despoter, som kun havde en ting for øje, nemlig at udsulte sin egen befolkning i revolutionen hellige navn. Dem, som satte spørgsmål tegn ved kommunismens lyksaligheder blev ekspederet til en anden verden med et nakkeskud. Det var de heldige af dem. De, som var uheldige, fik ikke et nakkeskud men røg i Gulag lejrene. Til sammenligning var Nazisternes KZ-lejre ren feriekolonier i forhold til Gulag.

Enhedslisten hylder disse despoter, og lægger heller ikke skjul på, at ved første givne lejlighed - når de har nyttige idioter nok, kommer revolutionen og kun din tandbørste får du råderet over.
Det er dette sammenrend af gammel kommunister mange danskere har udpeget som nutidens "gutmenschen" -med voldsmanden, den nyvalgte Pelle Dragsted i spidsen.
Fy for satan, siger bare!

Tak, DF, fordi I fik mandater nok til at gøre op med EU's tyranni. Tak fordi, nu får vi endelig EU-folkeafstemninger. Sidst men ikke mindst: Endelig bliver der ført kontrol med, hvem og hvilke røverbander, narkosmuglere og andet rakkerpak der kommer ind over grænsen.
Og tak fordi, DF, at i holder fast ved, at indvandring og asylpolitikken skal adskilles.

Endelig er Holger Danske ved at vågne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-06-15 21:00

Loggi,du er for lav / plat / primitiv,og den intelligens kvote du bruger her på kandu,er ialfald ikke imponerende, men dybt latterlig.

Prøv nu at anstrenge dig en smule,det må kunne gøres bedre.

Også for din egen skyld,så du ikke falder helt ud,blandt os lærde,her på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 22:38

Skal vi nu til at sammenligne enhedslisten med Gulag lejrene i Sovjet Unionen nu ?

Det er sgu for langt ude Tommy.

Så kan vi lige så godt tage hul på at sammenligne DF med Nationalsocialisterne og 'Arbeit macht frei' filosofien. Partiet er udsprunget af Glistrups Fremskridtsparti. Tankegodset er elitært, med en vis flair for populistisk propaganda og snævertsyn. Velkommen til Tysklands 30'ere og nationalstat.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 22:43

Ps. Du mener altså dette af hele dit hjerte?
Citat
Nazisternes KZ-lejre ren feriekolonier i forhold til Gulag.

Jeg vil altså gerne bede mig fritaget for at blive sendt i nyttejob til disse 'feriekolonier' !

..under CTD's kommando.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-06-15 22:48

Citat
Ps. Du mener altså dette af hele dit hjerte?
Ja det gør jeg!

Og læg mærke til hvad jeg skrev: Til sammenligning var Nazisternes KZ-lejre ren feriekolonier i forhold til Gulag.

Du kunne feks. starte med at læse lidt om Gulag.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-15 22:56

Vagnr

Lidt om Tom T. Kristensen

Forsknings og undervisningsoplysninger
Som ekstern lektor er min ansættelse udelukkende rettet mod undervisning. Trods det, har jeg de sidste godt 20 år i min "fritid" forsket indenfor områderne: Grækenlands socio-økonomiske og politiske forhold med fokus på græsk velfærdsstat, arbejdsmarked, industri og landbrug, fagbevægelse, arbejdsliv og faglig uddannelse. Jeg har skrevet en række rapporter og artikler, der er udgivet på henholdsvis Roskilde Universitet og Københavns Universitet samt af det græske LO's uddannelse- og forskningsinstitut INE. En del af min forskning er blevet anvendt til skrivning af ca 150 artikler om græske forhold vedr. moderne historie, geografi, samfundsforhold mv. til Den Store Danske Encyklopædi og til nye Web-udgave: Den Store Danske.
Jeg har fra 1987 til i dag undervist i almen klassisk og moderne sociologisk teori, i samfundsvidenskabelig metode og videnskabsteori, i arbejds- og uddannelsessociologi mv. samt fungeret som projektvejleder på den samfundsvidenskabelige basisuddannelse på RUC. I en årrække har jeg undervist i organisationsteori og adfærd i organisationer på Syddansk Universitet i Odense. Siden 1999 har jeg som ekstern lektor undervist i moderne græsk historie og samfundsforhold på afdelingen for Grækenlandsstudier, ToRS-instituttet ved Københavns Universitet, hvor jeg de sidste 6 år også har undervist på Åben Universitet. Endelig har jeg de sidste 5 år undervist i klassisk og moderne sociologi på Folkeuniversitetet i København.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 22:57

Jeg har sagt det før, men gentager gerne. I hørte det først fra mig:

I min optik ender det ned en SV regering (Mette Fuppersen ..som agerende HTD d. II) ..og DF som parlamentarisk grundlag ... for at sikre et blåt flertal i alle sager.

Simpel aritmetik: Det giver flertal ..og lukkr munden på 'de røde'. Det er alligevel 3 partier af samme alen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 23:00

Tastefejl : HTD d. II = HTS d. II .. plus et par andre, men jeg gætter på at budskabet alligevel når frem.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 21-06-15 23:01

JyllandsPosten skriver i sin netavis i dag om dem, som vagnr kalder grødhoveder:

"VALG 2015

Tømrere, havnearbejdere og kontorassistenter strømmer ind i det nye Folketing.

Især Dansk Folkepartis valgsejr sikrer, at det nye folketing for første gang i mange år får en fremgang i andelen af arbejdere, skriver Ugebrevet A4.

Ved folketingsvalget fik Folketinget 33 medlemmer, der har arbejdet som enten faglært eller ufaglært.

Det svarer til, at næsten hver femte eller 18,4 procent af de 179 folketingsmedlemmer har arbejdet på en byggeplads, en produktionsvirksomhed, i butik eller på kontor.

I det tidligere folketing var det ifølge en optælling fra Altinget.dk kun 14 procent af medlemmerne, der havde en arbejderbaggrund.

Alene i DF's nye folketingsgruppe har 18 ud af 37 medlemmer en baggrund som faglært eller ufaglært."

Er det et stort problem, vagnr? Man kan læse mere i JP's Netavis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 23:07

Tonganeseren ->
Citat
Siden 1999 har jeg som ekstern lektor undervist i moderne græsk historie og samfundsforhold på afdelingen for Grækenlandsstudier, ToRS-instituttet ved Københavns Universitet, hvor jeg de sidste 6 år også har undervist på Åben Universitet. Endelig har jeg de sidste 5 år undervist i klassisk og moderne sociologi på Folkeuniversitetet i København.

..så er det sgu da endnu mere underligt, at du ikke er bleven klogere med tiden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-15 23:51

Og hvad har du så lavet i årenes løb? Ikke meget - tror jeg.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-06-15 07:39

Jo flere der taler som dig Loggi, jo flere stemmer får DF og jeg kan ikke se at folk prøver noget andet når de der har været der før ikke tager dem alvorligt og hvad værre er de ønsker et samfund som flertallet ikke er enigt i, de kan se at vores velfærd er i fare bla: fordi at folk udefra er stillet lige med folk i danmark og de skal betale til folk i andre lande de samme beløb som indfødte får, hvor længe tror du vi vil have vores velfærd endnu?
Vi har gået og betalt for at have dette velfærd og nu er der nogen der truer det, samtidigt med at de gamle partier ikke vil gøre noget for at stoppe dette, fordi det er at gå imod EU.
Men hvis i ikke kan leve i et land som danmark så flyt dog til Sverige der gør de jo som i vil have det nemlig lukke øjnene for disse ting og det er som at give en mand der er ved at drukne et glas vand.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-15 08:50

Tonganeseren ->
Citat
- tror jeg.

Jamen, du skal være så velkommen til at melde dig ind i den hellige skare af (ret-)troende

Læs dog min profil: http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=81351

..og så har jeg faktisk også en hel del andre meritter inden for IT, som jeg ikke føler jeg har behov for at komme nærmere ind på. Dog er det ingen hemmelighed at jeg også har boet og arbejdet på Christiania med booking af musik & teater, drift af værtshus, samt forefaldende murerarbejde (.. bl.a. bygge skorsten og understryge tage) og rengøring. Lidt af en blæksprutte om du vil?

For tiden er jeg arbejdsløs, men det betyder ikke at jeg ikke 'arbejder'. Lad mig høre: Er du også af den opfattelse at de arbejdsløse ikke arbejder? For så kan jeg oplyse dig om at der sidste år udførtes 30.000 personers årsarbejde af ledige i virksomhedspraktik, aktivering og løntilskud (såvel privat som offentligt).

..plus alle de der er blevet 'tvunget' på skolebænken. Bliver du arbejdsløs i 4 måneder kan jeg garantere dig, at du kommer til at arbejde de 3 måneder (13 uger) i nyttejob ..om du gider eller ej!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-15 09:02

Ps. Tonga -> Jeg er iøvrigt også debattør på Politikens debatsider. Senest:

http://politiken.dk/debat/ECE2724933/det-er-klart-at-danskerne-foeler-lede-ved-os-politikere/

Jeg ved ikke om du vil betegne det som; 'at lave noget'? Men dén diskussion kan vi altid tage
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-15 10:15

Loggi er vist bare en politikerlakaj som kaster et eller andet ud i luften.
Jeg tror ikke hun har sin egen mening, om noget som helst.
Han deltager jo ikke end gang selv i sit feberoplæg.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-06-15 13:29

Undskyld vagnr, jeg kom til at afslutte mit forrige indlæg med et spørgsmål til dig, men det var selvfølgelig loggi, det skulle rettes til. Du, vagnr, har kun bidraget med saglig oplysning, ikke med nogen form for mudderkastning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-06-15 13:51

Citat
Endelig er Holger Danske ved at vågne.

Nemlig!!! Og hvis ikke de ansvarlige snart gør noget ved det,vil DF om kortere eller længere tid,få flertal i Folketinget. Det er ren logik. Der ruller en tidevands bølge,som ingen kan stoppe.

Det samme vil ske hinsidan,hvor Sverigedemokraterna på et tidspunkt vil få vind i sejlene.
I Norge er folke stemningen også ved at vende.

Men det hele kan godt ende i en katastrofe.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-15 16:20

Citat
Så kan vi lige så godt tage hul på at sammenligne DF med Nationalsocialisterne og 'Arbeit macht frei' filosofien. Partiet er udsprunget af Glistrups Fremskridtsparti. Tankegodset er elitært, med en vis flair for populistisk propaganda og snævertsyn. Velkommen til Tysklands 30'ere og nationalstat.
Hvilket er noget bavl at skrive. At det lykkedes kulturparnasset at karaktérmyrde Glistrup bliver det ikke mere sandt af.

Du kan overhovedet ikke sammenligne DF med nationalsocialisterne, da DF ikke har racisme eller eller nazisme indskrevet i deres partipogram. At DF vil ha' grænsekontrol og mindre EU har intet med nazisme at gøre. Nazisterne ville hellere end gerne forene Europa......såååå deeeet.....

Enhedslisten har indskrevet kommunisme i deres partipogram. Tænkt lidt over det, min go'e Molo. Samtidigt med, de lader sig repræsentere sig af voldsmænd, f.eks Pelle Dragsted m.fl.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-06-15 17:15

Undskyld, men får I heller ikke mere advis, når der kommet nye svar på spørgsmål i deltager i?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-15 19:35

Tommy ->
Citat
Du kan overhovedet ikke sammenligne DF med nationalsocialisterne

Joeh... det kan jeg sgu sagtens gøre.
Præcis; som når du tilskriver mig, mine indlæg og ytringer, som rendyrket Kommunisme!
Det skal ikke skille os ad Tommy.
Rolig nu: Vi har trods alt vores meningers mod!
Jeg definerer mig selv i øjeblikkets polititiske klima som:

Socialliberal ..eller Liberalsocialist. Hviliken version foretrækker du?
Før stemte jeg RV. For nuværende har de forladt det 'sociale' aspekt.

...så hvad vil du ha´jeg skal gøre?

Ps. Det er SørenJensemig så befriende at kunne debattere med jer her.
Tak for det
</TVIVLERBANDEN>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-15 20:38

Citat
Præcis; som når du tilskriver mig, mine indlæg og ytringer, som rendyrket Kommunisme!
Det skal ikke skille os ad Tommy.
Aaaarghhhh, sku' vi ik' liiiige...... Jeg skrev Enhedslisten.
Men stemmer du på Enhedslisten, så er du enten forført af "pigen med dådyr øjnene" - Johanne. Eller har kommunistiske tilbøjeligheder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-15 23:08

Tomslet ->
Citat
..forført af "pigen med dådyr øjnene" - Johanne. Eller har kommunistiske tilbøjeligheder.

Hovedet på sømmet
..men derfor må jeg vel godt være med her alligevel?
..eller skal jeg emigrere til Sibirien?
..eller Schweiz måske?
Vi ses
;-D </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-15 23:24

Citat
eller Schweiz måske?
Det vil være en god idé - bare for at afprøve det.
Vores lejlighed bliver ledig pr. 1. november så kan du leje den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-15 07:55

svendgiversen ->
Citat
Undskyld, men får I heller ikke mere advis, når der kommet nye svar på spørgsmål i deltager i?

Næeh... jeg har ikke fået mail fra kandu de seneste 3-4 dage.
Nok derfor vi ikke hører meget til Loggi Luke.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-15 19:02

Citat
Nok derfor vi ikke hører meget til Loggi Luke.

Kan godt forstå,at Loggi holder en lav profil. Det er jo nærmest pinlig,at se hvor meget han/hun ydmyger sig selv. Det er der jo slet ingen grund til,når man tænker på hvor meget hjælp der kan fås nu om stunder,hvis man har en alvorlig mindreværdskompleks.

Op på hesten igen,Loggi. Du har jo trods alt ikke dummet dig mere,end vor "store statsmand", Poul Nyrup Rasmussen. Jeg tror også han ønsker idag,at man kunne holde kæft,med tilbagevirkende kraft. Især hvis den tanke strejfer ham,at DF er vokset i takt med Socialdemokratiet,er svundet ind. (Deres styrke i "gamle dage").

Fortsætter tingene som nu,varer det ikke længe før socialdemokraterne godt kan nedlægge parti kontoret,og melde sig kollektivt ind i DF. Altså de sidste rester der måtte være.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-15 19:12

For at være Objektivt / neutralt,selvom jeg er blålig,skal jeg måske tilføje at jeg ikke misunder LLR. Jeg tror det bliver en kludetæppe,med visse maskefejl.

Bliver ikke forundret om der bliver valg igen,i løbet af en ½ år.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-15 20:02

Loggi prøver bare på at være godheden selv Samme symptomer ses tit hos de kultur radikale - osse kaldet gutmenchen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-15 20:27

Til alle, der elsker Djurs sommerland.

Der er nogle der har iværksat, en underskrift indsamling, imod Djurs sommerland, for at få dem til, at nedlægge hottentot karusellen, og kannibal gryderne. Da de mener, at disse er racistiske, og at vores børn, bliver udsat for ufrivillig racisme, ved at besøge parken.

Dette er en underskrift indsamling imod deres...

Skriv under og vis at du bakker op, om Djurs sommerland, lige præcis som det er.

Både med Afrikaland, Westerland og alle de andre skønne og sjove forlystelser.

Klik id på det link og støt Djurs Sommerland
http://www.skrivunder.net/vi_stotter_djurs_sommerland_som_det_er

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-15 21:16

Citat
København er en mangfoldig by med mere end 100 forskellige nationaliteter, som taler mange forskellige sprog. Vi kan selvfølgelig ikke lave vejledninger på alle sprog, men vi kunne i det mindste have lavet en vejledning på engelsk.

Sproglige barrierer skal ikke være en forhindring for, at borgerne har mulighed for udøve deres demokratiske ret.
Skriver den Radigale Anna Mæ Alleslev i sin blogs på JP.
http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/annaallerslev/ECE7820136/Stemmevejledning-kun-p%C3%A5-dansk-er-et-demokratisk-svigt/

Altså...æhem........Hvis "disse" mennesker ikke kan læse -eller forstå dansk, aner de vel heller ikke hvad folketingsvalget drejer sig om..?

Som mindste mål for at få stemmeret til folketingsvalg, må der vel forlanges bare et minimum af dansk kundskaber.

Jeg faldt over denne kommentar i det såkaldte "Kommentarspor":

Citat
Jeg er indvandrer fra Sydøstasien og har den mening, at hvis man som indvandrer har fået dansk statsborgerskab og ikke kan tale eller forstå
dansk-ja så skal man heller ikke have lov til at stemme.Det er ens egen pligt som indvandrer her i Danmark at lære dansk og den danske kultur.Herefter er det med at komme ud på arbejdsmarkedet og lære danskerne at kende.Begge ting er lykkes for mig.Indvandrere Anne Mee skal ikke have særbehandling i Danmark.De skal selv tage sig sammen og indordne sig i det danske demokrati.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-15 17:23

Tillykke med valgsejren DF:
Nu ska' vi sat'me' ha' n'oet mer overvågning:

http://www.version2.dk/artikel/df-oensker-mere-kamera-overvaagning-med-ansigtsgenkendelse-253486

Kuk kuk......... .......her er jeg:

http://peecee.dk/upload/view/451208

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-15 20:28

Citat
Nu ska' vi sat'me' ha' n'oet mer overvågning:
Det er desværre ikke engang løwn.
Men sådan er Danmark desværre blevet....Og hvorfor?????? Fordi, de radigale sammen med socialisterne ikke kan få indvandring nok fra repræsentanter af den såkaldte "Fredens Religion"

Det er jo også rart at ha' på video, hvem der har kneppet ens Farfar - eller mor.
- og jeg tror nok, svømmepigen m/kæreste gerne så at der var lidt flere overvågningskameraer.
For satan da, der blev de godt nok kulturberiget af herrefolkets lystige svende.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-15 21:17

Ellers et godt billede.....men Molo...hva`er det nu for noget?

Jeg mener du bekender dig til Ateismen,og så sidder du dæleme med det kristne symbol om halsen,nemlig korset. Fyfy skamme sig.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-15 22:06

Molo er en skabskristen og springer snart ud som Jesus.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-15 23:21

Citat
En person med et sort flag med arabiske bogstaver har angrebet en fabrik, der ligger sydøst for Lyon i Sydfrankrig, skriver flere franske medier.
En person er fundet halshugget, flere personer er såret. Medier skriver, at et islamistisk flag skal være fundet ved personen, som er halshugget.
http://www.dr.dk/nyheder/udland/en-person-halshugget-og-flere-saarede-paa-fabrik-i-frankrig

Kommer snart til dit nabolag.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-07-15 08:23

Tommy !

Du skrev: Men stemmer du på Enhedslisten, så er du enten forført af "pigen med dådyr øjnene" - Johanne. Eller har kommunistiske tilbøjeligheder

Som de gode jæger jeg ved du er, bør du holde de værgeløse dyr, i denne sammenhæng, uden for diskussionen - et dådyr har de mest bedårende brune øjne, ligesom f.eks. en jersey-ko, hvorimod Johanne har svømmende blå torskeøjne, som vel nok de fleste danskere har !!!!

Vi har vel de politikere vi fortjener, eller ??

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 15-08-15 15:50

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 15-08-15 22:55

Selv tak, og tak for points (selv om det ikke var ret mange . Men det var da en god debat, du fik sparket io gang, Loggi.