/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Jackstik til Blutooth-modtager
Fra : Moggi
Vist : 406 gange
500 point
Dato : 19-05-15 11:29

Hej..
På arbejde streamer jeg fra min mobil i lommen til mine høreværn (på hovedet via et 1,2 m langt 3,5mm til 3,5mm (han-han).

Det lille 3,5 mm - som er sat i telefonen - lever et hårdt liv i min lomme og bliver ofte vredet og musikken skratter og Jackstikket bliver ringere og ringere.

Derfor tænkte jeg om der ikke findes et ledning/kabel med et 3,5mm i den ene ende og en blutooth-modtager i den anden?

Således at jeg kan tape blutooth-modtageren fast til høreværnets hovedbøjle og stikke jackstikket ind i høreværnets AUX-indgang. Så ledningen behøves altså ikke at være ret lang.

Dette fordi at høreværn med indbygget blutooth-modtager er meget dyre.

Gerne links osv..
Andre gode forslag til hvordan jeg kan streame fra tlf. (uden et jackstik der går i stykker) til mine høreværn er også meget velkomne.

Mvh.
Moggi

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-05-15 11:38

Skal så være genopladelig, for at det kan lade sig gøre..

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-05-15 15:17
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-05-15 19:06
Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-05-15 22:16

Har selv studeret emnet lidt i dag og er nået frem til at disse bluetooth-modtagere simpelt hen har for ringe batteritid. Det lader til at et par timer er i bedste fald og efterfølgende ca. 3 timers ladning.
Ufatteligt at F.eks høreværnsproducenten Peltor i 2015 ikke laver høreværn med indbygget bluetooth til en nogenlunde pris. Man kan købe et par af deres høreværn med FM-radio og Jackstik-indgang for ca. 1000 kr.
Bluetooth i høreværn er indtil videre noget der tilsyneladende er forbeholdt helikopterpiloter o.l. og i et prisleje fra ca. 3000 og op.

Jeg lader tråden være åben nogle dage endnu for at se om der skulle komme nogle gode input.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 250 point
Dato : 20-05-15 14:16

Det koster en del strøm at drive en par hovedtelefoner, det betyder at din modtager vil blive lidt stor eller have for kort batteritid. Hvis du gider slæbe rundt på et ekstra batteri, kan du tilslutte et, prøv at søge på "Powerbank".

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 20-05-15 18:25

Jeg har et bluetooth-headset (ingen mikrofon, bare et par ørepropper forbundet med en nakkebøjle, hvor bluetooth delen sidder i nakkebøjlen), som jeg har brugt lidt i min fritid. Det headset kan spille stream fra f.eks. min telefon i ca. 8 timer på en opladning. Skal så oplade i et par timer efterfølgende.

Tror at løsningen bliver sådan et bluetooth-headset, så må jeg undvære høreværns-delen.. :-/

Mht. batteritid, så kører mine høreværn i rigtig mange timer med FM-radio eller fra min mobil via ledning. Et lidt forsigtigt gæt er omkring 80 timer på 2 AA-batterier. Det er jo ikke de store højtalere der skal drives.

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 01-06-15 10:00

Tak for svaret fun2.