/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
hjemmeside script
Fra : pcboy
Vist : 519 gange
30 point
Dato : 19-06-03 07:00

Hej er der nogle der ved hvordan man kan lave en bat fil der logger sig på ens hjemmeside jeg tror det er noget ligende dette ftp ftp.sol.dk og så er der det med brugernavnet det ved jeg ikke hvordan man gør er der nogle der ved det?

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-03 08:24

Øv, jeg er blever rusten i DOS. Men mon ikke det er noget med filredirection.
Altså læg password i en fil eks. PSWD.TXT og skrive noget i retning af :

ftp ftp.sol.dk < PSWD.TXT

eller med pipe's :

PSWD.TXT|ftp ftp.sol.dk

Jeg er altså stærkt angrebet af Alsheimer hvad DOS anbelanger
...men er der ikke noget med at man bruger GET og PUT i FTP ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 19-06-03 10:18

hej molokyle jammen kan man ikke sætte andre password ind i pswd.txt altså vis jeg først skriver et forkert og bagefter et rigtigt kodeord så den først bruger det forkerte og skriver det er forkert og den bagefter bruger det rigtige og logger ind?

hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-03 11:28

Du ku' jo lave en permanent fil med kodeordet, kalde den f.eks mit_psw.txt og så sammenligne (COMP) de to filer før du giver ftp din pswd.txt fil. Hvis de ikke er ens er der tastet forkert og så kan du henvise til en LABEL der lader brugeren indtaste igen.

Som sagt: Jeg ér rusten på det felt. Det er 10 år siden jeg lavede DOS batch programmering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-06-03 14:03

Som du selv skriver er det f.ex "ftp ftp.sol.dk", derefter bør den spørge efter brugernavn og password (hvis ikke du har brugt "ftp -A ftp.sol.dk" hvor den laver en annonym access). Du kan ikke lave en fil med password, du er nød til at taste det selv (jeg tror at det er et sikkerheds spørgsmål).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-03 18:41

Næh.. redirect from file = '<' bør virke som user input. Jeg tror nærmere du mangler nogle parametre til FTP eller et carriage return (ASCII 13 ; hex 0d), newline (ASCII 10 ; hex 0a) eller noget. Altså: ftp ftp.sol.dk < PSWD.TXT < echo [..og nu ka' jeg ikke huske hvordan man sender et RETURN i ASCII.. ]

Jeg ved det ikke men, falder jeg over noget kommer jeg tilbage !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-06-03 20:21

Man kan godt redirecte brugernavn og kommandoer fra en fil, men når ftp læser password vil den have input direkte fra tastaturet (ja, den kan godt kende forskel).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-03 22:09

Ok. så blev jeg dét klogere, men hva' gør 'pcboy' så? Ka' du komme på noget Bertel ?
Er det en go' gammel hjemmestrikket ASM'er = *.asm (MASM->LINK->MAKE->COM2BIN->) *.com/*.exe fil, der via direkte adressering, sender echo til tastaturbufferen og som extern DOS kommando kan 'narre' FTP ?

Hold kæft... , jeg føler mig gammel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-06-03 23:43

pcboy kan prøve med wget f.ex ftp://sunsite.dk/projects/wget/windows/

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 20-06-03 12:30

hvad skal jeg på den side?? og hvorfor svarer i ikke på mit spørgsmål neden under dette i ladder til at vide noget om bat fil programering

Hilsen pcboy

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-06-03 15:49

Du skal bruge den side til at downloade et program der gør det muligt for dig (måske med vores hjælp) at lave et batch-script der kan logge dig på en ftp.

Hvis du kører kommandoen:
ftp ftp.sol.dk
Bliver du bedt om brugernavn og password (har du prøvet, har du et brugernavn og password?).

Du kan godt putte kommandoen i en bat-fil, det ændrer ikke noget.

Jeg går ud fra at du vil overføre filer til/fra den server du logger på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-03 16:47

Sådan havde jeg også opfattet det, men jeg tror, hvis BertelBrander har ret, at jeg ikke ka' hjælpe videre Sorry... Jeg mente bare at man kunne give programmer som ftp en fil som input. Forudsat indholdet i filen svarer til de forventede inddata; skulle det kunne lade sig gøre. Programmet ser jo ikke andet end en steam. Men hvis programmet leder efter data i eksempelvis keyboardbufferen, må man loade data derind. Derfor må batchfilen nødvendigvis kalde et program der kan pladcere data dér. Alså en *.exe/*.com fil skrevet i Assembler.
Som sagt, hvis jeg falder over noget så...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 21:28

Det gjorde jeg ikke... Sorry

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-03 20:07

Du skal lave en fil der ser nogenlunde sådan ud:

open host port
brugernavn
password

Så starter du ftp sådan her:
ftp -s:ftp.txt

Hvor ftp.txt er navnet på din fil.
Det kræver selvfølgelig at du har et brugernavn og password

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 20:20

Smart BertelBrander ; det var den skide -s parameter og kolon'et

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 31-07-03 13:09

Tak for svaret BertelBrander.