/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Router
Fra : Nul7
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 26-03-15 15:41

Kan man koble to trådløse routere sammen på samme net?
Jeg har en stofa router på 1.sal hvor kablet kommer ind, vil også gerne have en router i stuen også, jeg har et par extra i min rodekasse bl. a. en Belkin.
Den i stuen skal kobles med et lan stik ti Tv. et.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-03-15 17:30

En stofa Router har normalt kun en Lan udgang, denne udgang kan du med ledning koble sammen med din Belkin. Din Belkin som er trådløs har 4 udgange, hvor du kan bruge den ene til fast forbindelse til dit TV.
VH Palle

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 26-03-15 18:01

Hvad med at bruge sådan en -- den virker upåklageligt hos mig
ZyXEL WRE2205 V2 - Repeater

anuarak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-15 12:23

En router deler IP adresser ud i et netværk og derfor har hver router deres eget net.
Den ene router kan være en switch og så kan du gøre det du ønsker, se hvordan i mit spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg171870.aspx#1965804
det er altså en switch du skal bruge og ikke en router, men din gamle router kan være en switch så du undgår at købe nyt udstyr, præcis det samme som jeg ønskede: At bruge en gammel router til at forlænge og fordele netærket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-15 12:25

Citat
Kan man koble to trådløse routere sammen på samme net?
der skal være kabel mellem de 2 routere for at du kan udføre tricket

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-03-15 15:20

Jeg tror ikke at I helt har forstået mig.
Det drejer sig om at få en trådløs forbindelse fra 1. sal til stuen uden at bruge kabler.
Jeg har en 25 m. net kabel, men det er bare trals at gå og vade i den.

Jeg har gået og tænkt på om det måske er det lettelse, at få ført net fra 1.s. til stuen via elstik.
Eller købe en Appel Tv. boks, men kan den via wi-fi. leveret net til Tv.et?

Nogle af jeres svar er lidt forsvære til mig at finde ud af, men ellers mange tak for jeres altid hurtige og hjælpsomme svar.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-03-15 15:22

Her er jeg igen! Mit Tv. har kun en Rj48 fastnet adgang.

Accepteret svar
Fra : anuarak

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-15 17:48

Hvad med denne løsning ZyXEL repeter går hos mig fra 1 sal til stuen uden problemer
eller denne http://www.altomdata.dk/stortest-internet-i-stikkontakten
anuarak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-03-15 02:52

Man kan ikke sætte 2 router på samme netværk uden det vil give konflikter på netværket

Der er flere løsninger

Såfremt At man ønsker at bruge "2 router" så skal den ene sættets op til enten swits eller acceespoint i indstillinger på den pågælende router

Der er også den mulighed for at bruge repertere (trådløst netværk)

Eller kablet netværk med svits og router

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 28-03-15 17:01

Tak for svaret anuarak.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 28-03-15 17:36

selv tak håber du får det ud af det du ønskede
anuarak