/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke logge ind Win 8.1
Fra : Fattig
Vist : 538 gange
300 point
Dato : 17-03-15 11:23

Jeg er ude for noget mærkeligt: Har for nylig købt ny Acer pc med Win 8.1 som styresystem.
Af og til når jeg har tændt og vil logge på ved at skrive brugernavn står cursoren og blinker, men rykker sig ikke, jeg oplever det som at tastaturet ikke er fundet. Det er originalt tastatur. Kender nogen her til fænomenet og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe?

P.s. Det er s.... irriterende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-03-15 17:20

https://www.youtube.com/results?q=bypass%20windows%208%20password&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&um=1&ie=UTF-8&gl=DK&sa=N&tab=v1

Mener klaudi for ikke så lang tid siden kom med en forklaring på at bruge pc uden altid at skulle ´logge´ ind

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 17-03-15 18:59

mig-selv !
Det link du foreslår, ser jeg som en måde ikke at skulle logge på for at bruge pcén. Men jeg vil gerne have brugernavn, det mystiske er at skærmen "fryser". Det er ikke hver gang men tit og så bliver jeg nødt til at slukke på start knappen.

Har forsøgt mig med gendannelse af pcén , dette lykkedes heller ikke Skærmen "fryser". Kan det være noget med skærmen det er galt med? Den er tilsluttet via HDMI

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-03-15 08:03

er det en bærbar eller stationær jeg har været ude for at min acer stationær ikke vil starte op hvis der sidder noget i den usb med videre

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 18-03-15 08:38

Hvis det er et trådløst tastatur så prøv med et der er kablet, det kan være det trådløse der driller og som ikke bliver forbundet med pc'en.

Skift evt batterier i tastatur (hvis altså det er trådløst) , bare for at udelukke at det ikke er mangel på strøm!

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-03-15 09:25

Klaudi.
Første gang jeg oplevede problemet var med et trådløst tastatur. Det var et Microsoft tastatur som jeg forsøgte at anvende.
Da problemet gentog sig fandt jeg Microsoft installations CDén og kørte den. nu fik jeg at vide at denne ikke kunne installeres på win 8.1.
Derefter tog jeg det tastatur der fulgte med computeren og er med kabeler.
Det har ikke hjulpet, problemet er der stadigt.
Nu har jeg også oplevet at der er "Frysning" fx. når jeg vil søge på Google eller skrive her på Kandu.

Lang historie, men måske vi kan komme problemet nærmere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-15 10:54

Du skal måske lige deaktivere det trådløse tastatur som ikke er til stede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-15 11:08

Citat
Nu har jeg også oplevet at der er "Frysning" fx. når jeg vil søge på Google eller skrive her på Kandu.

Har du opdateret Java/ flash

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-15 11:34

Har du opdateret systemet for nyligt? Hvis ik' gør så det!

Det kan os være grafikkort driver der driller, opdater den til nyeste

AMD(ATI) 64bit til win 7/8
http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst_vista_64/tech/

AMD(ATI) 32bit til win 7/8
http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst_vista/tech/

Nvidia 64bit til win 7/8
http://www.filehippo.com/download_nvidia_forceware_vista_64/tech/

Nvidia 32bit til win 7/8
http://www.filehippo.com/download_nvidia_forceware_vista/tech/

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 20-03-15 14:21

Problemet er tilsyneladende løst.
Nu har jeg gendannet, (optimeret pcén uden at påvirke filer) og det ser ud til at have hjulpet. Måske fejlen opstod ved at jeg anvendte mus og tastatur der åbenbart ikke kan køre på win. 8 ????

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 20-03-15 14:33

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-15 17:36

velbekomme